Zicos Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Har også fiber fra NGT, men håper at Tafjord Mimer (Altibox) kommer med tilbud her snart, irriterende at NGT bare tilbyr "lekefiber" med makshastighet på 90Mbit/s, og det til en blodpris på 899,-, til sammenligning tilbyr Tafjord 300Mbit til 749,- 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Hastigheten internt i Korea er veldig bra ja. Testet linja i leiligheten jeg bodde i i Korea og fikk 70-80 Mbit/s mot en server i Seoul. Å laste ned spill til PS4 gikk unna på en time eller 2. Helt konge! Men tester man ut av landet, så er hastigheten en helt annen! Da var det ofte problemer med å holde en stabil Skype samtale. Så ved surfing på utenlandske nettsider, så tenkte man absolutt ikke på at man satt på et ekstremt bra nett. Alltid godt å komme hjem til Norge selv om jeg bare hadde 5Mbit linje. Føltes MYE kjappere til vanlig surfing. Det mangler helt klart forbindelse mellom korea og usa/eu ja. Det er jo en grunn til at de har servere for det aller meste innenlands. Det å bruke sider med servere i usa eller europa blir veldig tregt. Veldig lett å teste med å gå motsatt vei å prøve å koble seg til en nettside med server i korea hvis noen lurer på hvordan det er. Lenke til kommentar
Ausekar Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Hastigheten internt i Korea er veldig bra ja. Testet linja i leiligheten jeg bodde i i Korea og fikk 70-80 Mbit/s mot en server i Seoul. Å laste ned spill til PS4 gikk unna på en time eller 2. Helt konge! Men tester man ut av landet, så er hastigheten en helt annen! Da var det ofte problemer med å holde en stabil Skype samtale. Så ved surfing på utenlandske nettsider, så tenkte man absolutt ikke på at man satt på et ekstremt bra nett. Alltid godt å komme hjem til Norge selv om jeg bare hadde 5Mbit linje. Føltes MYE kjappere til vanlig surfing. Hadde en liten kommentar tidligere der jeg snakket om "ustabilt" nett, men mente selvsagt det du sa der. Skype var så å si ubrukelig, likt som ganske mye annet som ikke finnest lokale servere på der. Bodde ikke i Seoul, men en øy nær Busan, men rekner med at vi har opplevd de samme problemene da... Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har linje på 25/5 tror jeg, den tester 25 mbs, men jeg laster aldri ned ting over 3mbs. så tror linja er dårlig? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har linje på 25/5 tror jeg, den tester 25 mbs, men jeg laster aldri ned ting over 3mbs. så tror linja er dårlig? Tror du må skille mellom bits og bytes. I torrent-programmet står det i bytes, hastigheten måles i bits. 3 megabyte/sec = 24 megabit/sec. Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har linje på 25/5 tror jeg, den tester 25 mbs, men jeg laster aldri ned ting over 3mbs. så tror linja er dårlig? Tror du må skille mellom bits og bytes. I torrent-programmet står det i bytes, hastigheten måles i bits.3 megabyte/sec = 24 megabit/sec. ah. da forstår jeg Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hadde en liten kommentar tidligere der jeg snakket om "ustabilt" nett, men mente selvsagt det du sa der. Skype var så å si ubrukelig, likt som ganske mye annet som ikke finnest lokale servere på der. Bodde ikke i Seoul, men en øy nær Busan, men rekner med at vi har opplevd de samme problemene da... Vi har god kontakt til servere i USA, fordi vi har mye fiber mellom oss i atlanterhavet. Som jeg skrev tidligere er fiberforbindelse mellom korea og usa/europa veldig begrenset. Det mangler interkontinal infrastruktur. Så hvor du er i korea er irrelevant, ISP også. Merkelig siden jeg har klart å se den kinesiske LPL streamen i hd uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg