Gå til innhold

God Scifi bokserie ala Star Wars verdenen ?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips på gode sci fi bokserier som ligner på Star Wars verdenen. Altså mye romfart, mange raser og mange verdener. Har lest en del Warhammer 40k bøker som jeg synes er rimelig grei underholdning.

 

Finnes det andre alternativer der ute ? Gjerne med en dæsj av humor. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Har bare lest første boka selv ennå, men Omega Force serien virker å passe den beskrivelsen.

 

Starship serien til Mike Resnick er også en mulighet. 

 

Ellers er det "mange raser" som dreper de fleste mulighetene av andre serier jeg har lest. Mange verdener er null problem, men menneskeheten som råder på dem, med et fåtall andre raser. 

Lenke til kommentar

Star Wars har bøker fra disse æraene:

Before the Republic (37,000 – 25,000 BBY)

Old Republic era (25,000 – 1000 BBY, fra KOTOR spillene og SWTOR spillet)

Rise of the Empire era (1000 – 0 BBY, filmene ep1-3)

Rebellion era (Rebellion era (0 – 5 ABY, fra filmene ep4-6 (+7?))

New Jedi Order era (25 – 37 ABY)

Legacy era (37 ABY—)

 

Hvis du liker filmene så ville jeg ha anbefalt å finne noen bøker som omhander Rise of the Empire og/eller Rebellion æraene.

Hvis du har spilt KOTOR og/eller SWTOR så kan kanskje noen bøker som om handler Old Republic æraen være noe?

 

http://starwars.wikia.com/wiki/List_of_publishing_eras

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Star Wars har bøker fra disse æraene:

Before the Republic (37,000 – 25,000 BBY)

Old Republic era (25,000 – 1000 BBY, fra KOTOR spillene og SWTOR spillet)

Rise of the Empire era (1000 – 0 BBY, filmene ep1-3)

Rebellion era (Rebellion era (0 – 5 ABY, fra filmene ep4-6 (+7?))

New Jedi Order era (25 – 37 ABY)

Legacy era (37 ABY—)

 

Hvis du liker filmene så ville jeg ha anbefalt å finne noen bøker som omhander Rise of the Empire og/eller Rebellion æraene.

Hvis du har spilt KOTOR og/eller SWTOR så kan kanskje noen bøker som om handler Old Republic æraen være noe?

 

http://starwars.wikia.com/wiki/List_of_publishing_eras

 

Takk for svar. Har lest noen Star Wars bøker og de var ok. Men jeg har ikke sansen for 'The force' og Jedi greiene.

Og de siste Star Wars filmene... triste greier, mye på grunn av dem at min interesse for Star wars verdenen er på et bunn nivå. Jeg håper de nye Star wars filmene klarer finne tilbake til noe av den magien de første Starwars filmene hadde ( Helst da uten sytende jedi lærling :) )

Lenke til kommentar

Har bare lest første boka selv ennå, men Omega Force serien virker å passe den beskrivelsen.

 

Starship serien til Mike Resnick er også en mulighet. 

 

Ellers er det "mange raser" som dreper de fleste mulighetene av andre serier jeg har lest. Mange verdener er null problem, men menneskeheten som råder på dem, med et fåtall andre raser. 

 

Skal sjekke dem ut.

 

Når det gjelder mange raser så er det nødvendigvis ikke slik at jeg trenger at dem alle er med handlingen i boka, men mere at de finnes der ute i universet. Et univers der man kun finner mennesker blir litt kjedelig for min del.

Lenke til kommentar

Typen til mora mi leser masse star trek-bøker. Men jeg vet ikke noe særlig om dem.

Liker TV seriene, men vet ikke helt om jeg klarer å lese om at dem redirigerer strømmen ifra atomfnutten over til photonsnerken. :)

 

Men aldri si aldri, jeg får google noen reviews på dem og se om de kan være aktuelle. 

Lenke til kommentar

Har bare lest første boka selv ennå, men Omega Force serien virker å passe den beskrivelsen.

 

Ble så jeg bestilte de tre første av Omega Force serien, den hadde jevnt over gode tilbakemeldinger. Tror den passer meg godt.

 

Starship virka også aktuell, men mange som klagde på siste boka i den serien så den avventer jeg litt med.

 

Bestilte også Ark Royal 1 av Christophor G Nuttall, som kom opp som forslag etter jeg valgte Omega Force serien, virka ok og hadde mange gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Siterer dette fra Hva leser du nå-tråden, kanskje det kan være noe for deg der?

 

Er halveis i Ready Player One av Ernest Cline. Scifi-esque bok som er delvis DaVinci Code, delvis The Matrix, delvis Sword Art Online, mange deler 80s trivia, og gudene vet hva annet.

 

Av andre bøker fra de siste ukene er to scifi bøker av Joshua Dalzelle: Warship og Omega Rising. Begge starten på hver sin serie. Begge var gode nok til at jeg kommer til å hoppe på resten av seriene etterhvert. Begge er space opera; Warship er mer av den tradisjonelle sorten satt langt inn i fremtiden hvor menneskeheten er mer avansert og noe truer dem på livet, mens Omega Rising er en slags kombinasjon av Guardians of the Galaxy/The A-team og... Firefly kanskje?

 

Også vært gjennom The Martian. Spennende scifibok satt til vår tid med vår teknologi. I et nøtteskall: 21st century Robinson Crusoe.

 

Har også bok 14 av The Frontiers Saga liggende klar på Kindlen. Fantiastisk space opera serie med såpass hyppige bokutgivelser at det gir en veldig annerledes opplevelse enn der man venter et år mellom hver bok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Har bare lest første boka selv ennå, men Omega Force serien virker å passe den beskrivelsen.

 

 

Ble så jeg bestilte de tre første av Omega Force serien, den hadde jevnt over gode tilbakemeldinger. Tror den passer meg godt.

 

Starship virka også aktuell, men mange som klagde på siste boka i den serien så den avventer jeg litt med.

 

Bestilte også Ark Royal 1 av Christophor G Nuttall, som kom opp som forslag etter jeg valgte Omega Force serien, virka ok og hadde mange gode tilbakemeldinger.

Med ark royal er du over på serier uten manhe raser. I så tilfelle er det haugevis av bedre serier der. The Frontiers Saga, The Lost Fleet, etc.

Lenke til kommentar

 

 

Har bare lest første boka selv ennå, men Omega Force serien virker å passe den beskrivelsen.

 

Ble så jeg bestilte de tre første av Omega Force serien, den hadde jevnt over gode tilbakemeldinger. Tror den passer meg godt.

 

Starship virka også aktuell, men mange som klagde på siste boka i den serien så den avventer jeg litt med.

 

Bestilte også Ark Royal 1 av Christophor G Nuttall, som kom opp som forslag etter jeg valgte Omega Force serien, virka ok og hadde mange gode tilbakemeldinger.

Med ark royal er du over på serier uten manhe raser. I så tilfelle er det haugevis av bedre serier der. The Frontiers Saga, The Lost Fleet, etc.

 

Er klar over det, derfor bestilte jeg kun bok en av serien. Men jeg likte premisset med utrangert romskip og håpløst mannskap. Får bare håpe det er litt humor i den. Hvis ikke blir den nok halvlest og stående som støvsamler i bokhylla.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kan på det sterkeste anbefale alt av Peter F. Hamilton.

Spesielt Commonwealth Saga og The Night's Dawn Trilogy.

 

Anbefaler også James S. A. Corey sin Expanse serie. Veldig underholdende så langt.

 Takker skal sjekke dem ut.

 

Likte godt Omega Force bøkene, ble så jeg bestilte resten av serien. Lett lest, humor og en grei handling.

 

Ark Royale derimot fenger meg ikke like mye. Tvilsomt om jeg leser den ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...