Gå til innhold

Ny Bærbar Pc til under 10000kr

Kukkikano

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne koster 10.640,- for billigste alternativ, men du får så uendelig mye mer enn disse desktopbaserte laptopene. 500m er en Centrinobasert løsning. Regner med Zepto og disse andre billigmerkene også har en Centrinomodell til rundt 10.000,- Ville heller ha hatt en av disse enn to av disse Celeronbaserte løsningene.... :)

-KJ

Lenke til kommentar
Dell-modellen du refererer til koster over 14000 den jevel. (Inkludert moms. Regner med at trådstarter ikke er selvstendig næringsdrivende og nyter godt av momsfradrag, og da er den ikke helt innenfor prisleiet han hadde tenkte seg.

Og jeg siterer dellibelen:

Nå fra

10,646,-

Inkl. mva og frakt

;)

Må bare ribbe den for Complete Care og sånn jalla, samt krysse av for at du bestiller online... :)

-KJ

Lenke til kommentar
Dell-modellen du refererer til koster over 14000 den jevel. (Inkludert moms. Regner med at trådstarter ikke er selvstendig næringsdrivende og nyter godt av momsfradrag, og da er den ikke helt innenfor prisleiet han hadde tenkte seg.

Og jeg siterer dellibelen:

Nå fra

10,646,-

Inkl. mva og frakt

;)

Må bare ribbe den for Complete Care og sånn jalla, samt krysse av for at du bestiller online... :)

-KJ

:yes::yes::yes:

Trådstarter gjør et idiotisk valg hvis han velger deskop-cpu-basert maskin. De bråker alt for mye, og har elendig batterikapasitet. Tunge er de også.

Dell m500 maskinen gir masse for pengene nå. En god pris, og det er med 512mb ram, 1,4 pentium-m (ca 2,4ghz P4), 30gb harddisk (kan økes til 40gb for 600kr) og cdbrenner. Følger også med litt programvare.

Det er absolutt maskinen du bør gå for hvis du kan strekke deg til ca 11 tusen. Ville absolutt spandert 500kr på mye bedre skjerm, noe som jeg har gjort på 11k prisen.

Endret av It's me
Lenke til kommentar
En god pris, og det er med 512mb ram, 1,4 celeron (ca 2,4ghz P4)

Det er vel Centrino det kalles :p:

Nei, Pentium-M faktisk :lol:

Slik går det når man bruker milliarder på å markedsføre en totalpakke som Centrino som inneholder Pentium-M prosessor, brikkesett og Wi-Fi. Centrino-pakken er forøvrig blitt ganske så utdatert etter min mening...

Lenke til kommentar
Trådstarter gjør et idiotisk valg hvis han velger deskop-cpu-basert maskin. De bråker alt for mye, og har elendig batterikapasitet. Tunge er de også.

Enig, og alle maskinene jeg anbefalte bruker mobile prosessorer og er sånn sett relativt støysvake :woot:

Dell m500 maskinen gir masse for pengene nå. En god pris, og det er med 512mb ram, 1,4 celeron (ca 2,4ghz P4), 30gb harddisk (kan økes til 40gb for 600kr) og cdbrenner. Følger også med litt programvare.

Det er absolutt maskinen du bør gå for hvis du kan strekke deg til ca 11 tusen. Ville absolutt spandert 500kr på mye bedre skjerm, noe som jeg har gjort på 11k prisen.

Nei, Dell bærbare synes jeg gir dårlig valuta for pengene. De er ganske overpriset faktisk, og deres "billige" bærbare har også svært dårlig levetid - masse returer, så jeg vil ikke anbefale det.

Hvis han vil bruke mer penger, så anbefaler jeg heller at han satser på Zepto 1120-A og kjøper den med raskere harddisk (minst 5400RPM), minst 512MB minne og integrert Wireless LAN :yes:

Lenke til kommentar
En god pris, og det er med 512mb ram, 1,4 celeron (ca 2,4ghz P4)

Det er vel Centrino det kalles :p:

Nei, Pentium-M faktisk :lol:

Slik går det når man bruker milliarder på å markedsføre en totalpakke som Centrino som inneholder Pentium-M prosessor, brikkesett og Wi-Fi. Centrino-pakken er forøvrig blitt ganske så utdatert etter min mening...

Trykkleif fra min side. Er klar over at cpuen heter pentium-m, centrino får kun en pc med intel sitt chipsett, prosessor (pentium-m) og intel nettverkkort kalle seg. Dette er vel tilfelle med m500.

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Jeg syntes HP Pavilion ze4417 virket ganske bra, mye for pengene. Eneste litt dårlig oppløsning på skjermen 1024*768, og "litt" tung 3,3kg. Hvordan er den prosessoren som sitter i den(AMD XP-M2400+)? bruker den mye strøm i forhold til pentium-m? Ytelse vs pentium-m?

hvis jeg velger Dell m500 med bedre skjerm er jeg oppe i 11800kr som er litt for mye(må kanskje spare litt til ja:), men den er lettere noe som er bra.

Zepto litt mindre for pengene, savner 512 minne og en bedre skjerm. bra vekt.

Vet at jeg ikke kan få alt på en bærbar til 10k, men er ute etter å finne det "beste" kjøpet.

Endret av Kukkikano
Lenke til kommentar
Jeg syntes HP Pavilion ze4417 virket ganske bra, mye for pengene. Eneste litt dårlig oppløsning på skjermen 1024*768, og "litt" tung 3,3kg. Hvordan er den prosessoren som sitter i den(AMD XP-M2400+)? bruker den mye strøm i forhold til pentium-m? Ytelse vs pentium-m?

Skjermen er helt ok den, skarp og fin. Prosessoren i HP Pavilion ze4417 er AMD Athlon XP-M 2400+ som faktisk er en av de raskeste mobile prosessorene på markedet med Barton-kjerne og 512kb L2 cache.

Det finnes 2 versjoner av Athlon XP-M, DTR som er i HP'en og LV som er i Zepto'en. Athlon XP-M DTR bruker mer strøm enn Pentium-M, men ikke særlig mer enn den Dell maskinen det her var referert til (se nedenfor). Athlon XP-M LV som er i Zepto'en har en relativt bra batteritid, også sammenlignet med Pentium-M.

En test av Athlon XP-M LV vs. Pentium-M finner du her:

http://www.tomshardware.com/mobile/20030507/index.html

Og en test av HP Pavilion ze4417 finner du her:

http://barbara.no/art.php?artikkelid=2990

hvis jeg velger Dell m500 med bedre skjerm er jeg oppe i 11800kr som er litt for mye(må kanskje spare litt til ja:), men den er lettere noe som er bra.

Dell Inspirion m500 er ikke kjent for god batteritid og bruker en proprietær nettstrøm-løsning med spesialkabler som er vanskelige å få tak i. Ytelsen er heller ikke noe å skryte av verken på prosessor eller grafikk (se Dinside.no for test). 14.1" SVGA+ skjerm er heller ikke å anbefale, da det blir for altfor smått på en så liten skjerm (1024x768 er perfekt). Dell sine bærbare PC'er for privatmarkedet er heller ikke kjent for å ha lang levetid, så det bør du også ta med i beregningen...

Zepto litt mindre for pengene, savner 512 minne og en bedre skjerm. bra vekt.

Zepto 1120-A er faktisk det beste kjøpet etter min mening, med lav vekt, bra batterilevetid, rask prosessor (Athlon XP-M 2200+ LV), bra skjerm (1024x768 er utmerket for en 14.1" skjerm) og med muligheter for raskere harddisk, mer minne og trådløst nettverk. Zepto er en norsk leverandør av bærbare PC'er med meget bra service, så de anbefaler jeg på det varmeste.

Vet at jeg ikke kan få alt på en bærbar til 10k, men er ute etter å finne det "beste" kjøpet.

Ja, og valget er slettes ikke enkelt. Kjøp av en rimelig bærbar PC er uansett et kompromiss, så det gjelder å velge med omhu. Lykke til! :-)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...