hun_dere_der Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Sitte med en oppgave i mikro, og er satt helt ut av kvadratrot.. Er ikke god i matte! Oppgaven er som følger: Anta at nyttefunksjonen til en konsument er gitt ved U(X,Y)=kvdr.rot XY. Avgjør om godekombinasjonene (X, Y) = (10, 10) og (X, Y) = (16, 6) ligger på samme indifferneskurve. Begrunn og kommenter svaret.. Denne kvadratroten setter meg som sagt helt ut av spill.. Kan noen hjelpe meg? Gjerne med teskjei.. Endret 28. september 2015 av hun_dere_der Lenke til kommentar
Husam Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Først og fremst; hvor langt har du kommet? Vet du hvordan man finner ut om godekombinasjoner ligger på samme indifferenskurve? Lenke til kommentar
hun_dere_der Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Nja, ikke helt.. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Da starter vi der. Kan du forklare med dine egne ord hva en indifferenskurve er? Lenke til kommentar
hun_dere_der Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Det er en kurve som viser alle godekombinasjoner en konsument får det samme nyttenivået av.. Får ikke noe varsel når jeg har fått svar her, hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
hun_dere_der Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Det er en kurve som viser alle godekombinasjoner en konsument får det samme nyttenivået av.. Får ikke noe varsel når jeg har fått svar her, hvordan fikser jeg det? Fikk fiksa det! Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Vet du hvordan nyttefunksjoner fungerer? La oss ta nyttefunksjonen U(X,Y)=X+Y. Hvor mye nytte får du hvis (X,Y)=(10,10)? Jeg spør om dette fordi jeg vil finne ut om det faktisk er kvadratroten som er problemet ditt. 1 Lenke til kommentar
hun_dere_der Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 100? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Nå gjetter du bare. Prøv å regne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå