husmor Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Hei. Håper dette er "riktig tråd" for mitt spørsmål. Skal kjøpe laptop, og valget står mellom 2 stk. Asus i prisklasse som passer for meg. Den ene er med i7+geforce840, den andre er i5+intel5500, begge dual core.Så og si samme pris. Vil jeg som en "vanlig" bruker, merke noen forskjell? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Skal du først ha intel bør du se etter Iris pro 6200. Men ja det er nok lite å merke forskjell til surfing, bilder, og andre lette oppgaver. Er først i spill, bilderedigering, film gjerne 4k og slike ting intel føles hakkete, særlig om det er billig skjerm også. Her vil nok skylake og DDR4 ram hjelpe noe. Lenke til kommentar
husmor Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Takk for tilbakemelding. Har ikke veldig peiling, men ser på beskrivelse av begge, at det står DDR3. Med den lille kunskapen jeg har, så begge ut til å være gode kjøp, ca. 5700. Var mest ute etter om den ene var bedre enn den andre, med tanke på sammensetning av prosessor/ skjermkort. Jeg er en "enkel" bruker, dvs. Windows Moviemaker, Mediaplayer, noe kontorarbeid og surfing. I tillegg nedlasting av små programmer i forbindelse med redigering i moviemaker. Lenke til kommentar
husmor Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Takk for tilbakemelding. Har ikke veldig peiling, men ser på beskrivelse av begge, at det står DDR3. Med den lille kunskapen jeg har, så begge ut til å være gode kjøp, ca. 5700. Var mest ute etter om den ene var bedre enn den andre, med tanke på sammensetning av prosessor/ skjermkort. Jeg er en "enkel" bruker, dvs. Windows Moviemaker, Mediaplayer, noe kontorarbeid og surfing. I tillegg nedlasting av små programmer i forbindelse med redigering i moviemaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå