Gå til innhold

Rainbow Six: Siege har ingen enspillerkampanje


Anbefalte innlegg

Det var teit syns jeg, endelig muligheten til å lage en campaign som ikke innbyr run-gun. Likte ikke character systemet..., på samme måte som BF har en restriksjon på antall snipere, kan ingen være samme character foruten om recruit (som ikke har noen av de spesielle gadgets'ne / tools). Man blir også automatisk spotta om du går utenfor huset som defending side... De robotene er litt double-edge sword, de er OP når man ikke ser den, men veldig lette å se/ødelegge når de ikke er gjemt. Det var også irriterende å få nok "penger" til å kjøpe en ny class/character i runde 1, kun for å se at om man skal kjøpe en ny operator må man helt ut i hovedmenyen først (ingen mid-game purchase). Å igjen fra første punkt, uten å få teste characterne kan du ende opp med å kjøpe en du ikke liker/allerede blir ofte brukt. 

 

 

Person 1: Matchmaking is awful, no server browser, no campaign and you have to pay full price for it

Person 2: Sounds like Evolve 2.0
Person 3: Obligatory Evolve Steam player numbers chart to show what this could mean for the game's community - Link (Den spiken skyldes en nylig free play weekend Evolve hadde)

 

 

Youtube-kommentar (streket over de jeg ikke bryr meg om): 

What is currently worse in the >BETA< vs. the E3 gameplay:
-It's now Police vs. Police.
-Brown(ish) color tint on everything.
-Less lighting effects.
-No helicopter spawn.
-Downgraded playeranimations.
-Ragdolls that likes to do crazy moves.
-Some indestructable windows.
-You may now only destroy floor sections that has a hatch.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda ett spill som hørtes interessant ut, men som jeg nå har null interesse for.

 

Heldigvis så er Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands på vei og det er absolutt ett spill som jeg har interesse for ettersom det kan spilles alene eller coop og er full open world.

 

Ser ikke verdien i spill som dette, Titanfall, Evolve og Star Wars: Battefront når spillene ikke har en single player campaign som man kan gå igjennom. Interessen for online delen vil etter hvert forsvinne og folk vil slutte å spille det, men en story del vil du alltids selv kunne gå gjennom selv om ingen andre spiller spillet lenger.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt hinsides. Skulle jo være nærmere Raven Shield enn Vegas-tullet. Men ingen missions og bare T-hunt er langt ifra det taktiske oppsettet man opplevde i R6:3. Selv om det R6: Siege kan lønne seg med taktisk spill mot hodeløs CoD kylling, gjør det ikke Siege om til et Raven Shield. Etter å ha vært hypa opp, føler jeg meg rett og slett lurt av Ubisoft nå.

 

 

Får fortsette å tvinne tomler fram til de klarer å forstå at Rainbow Six ikke er arcade. Serien døde etter Raven Shield.

 

 

Man så R6 sitt nedfall allerde før og under Raven Shield, Jeg var på UBI forumet når spillet var i produksjon og allerde da var det helt klart ting som tydet på dette gikk til helvete.

 

Husker nesten alle på forumet ville ha Iron sights i spillet, utviklerenes svar "nei iron sight er ikke gøy ingen vil ha det"

Så man så tegnene allerede da...

 

Raven shield er også i helhet svakere enn R6 og spesielt Rouge spear. De fjerna ting dumma det ned, Aien var spesielt mye dårligere, husker jeg da tenkte, hm jeg savner rouge spear...

 

Nå ville jeg vært kjeleglad for et Raven shield!

Lenke til kommentar

Etter å ha lagt inn en 5-6 timer i spillet så kan jeg si følgende:

 

De har noen interessante ting med destruksjon, klatring rundt omkring i hus etc. Det liker jeg.

 

Hva jeg IKKE liker er at dette er Call of RainbowSix.

Dette er så alt for konsollifisert. Det er bare run and gun type COD, det blir meget fort kjedelig som bare pokker. Ingen taktisk spill ala Swat4. Dette er bare en CoD MP deathmatch gamemode med litt "Taktiske" elementer i seg.

Lenke til kommentar

Etter å ha lagt inn en 5-6 timer i spillet så kan jeg si følgende:

 

De har noen interessante ting med destruksjon, klatring rundt omkring i hus etc. Det liker jeg.

 

Hva jeg IKKE liker er at dette er Call of RainbowSix.

Dette er så alt for konsollifisert. Det er bare run and gun type COD, det blir meget fort kjedelig som bare pokker. Ingen taktisk spill ala Swat4. Dette er bare en CoD MP deathmatch gamemode med litt "Taktiske" elementer i seg.

 

En annen ting som irritrte meg som bare pokker er haglene.. 3 meter rekkevidde.. du står og skyter ned en korridor med ei hagle.. og ingen effekt på en motstander som står 10 meter lengre nede.. Konsollifisert ubrukelig skrot.. Håper ingen kjøper det.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha lagt inn en 5-6 timer i spillet så kan jeg si følgende:

 

De har noen interessante ting med destruksjon, klatring rundt omkring i hus etc. Det liker jeg.

 

Hva jeg IKKE liker er at dette er Call of RainbowSix.

Dette er så alt for konsollifisert. Det er bare run and gun type COD, det blir meget fort kjedelig som bare pokker. Ingen taktisk spill ala Swat4. Dette er bare en CoD MP deathmatch gamemode med litt "Taktiske" elementer i seg.

En annen ting som irritrte meg som bare pokker er haglene.. 3 meter rekkevidde.. du står og skyter ned en korridor med ei hagle.. og ingen effekt på en motstander som står 10 meter lengre nede.. Konsollifisert ubrukelig skrot.. Håper ingen kjøper det.

 

 

Det har ikke noe med konsolifisert å gjøre, det har med BALANSERT TIL HELVETE å gjøre.

 

Hagla må så klart være balansert den gjør helt sikkert massiv skade på nært hold, men har ikke noe rekkevidde, det er den eldste formen for hagle balansering som finnes....

Lenke til kommentar

Det er jo ikke vanskelig å forstå at Ubisoft går for kun MP. For det er jo hundre ganger lettere å laget et godt MP spill enn et godt SP spill. For på et MP spill, så trenger man kun å fokusere på et godt gameplay, samt ha fokus på brettdesign og sist, men uten tvil det viktigst, ha masse trophies og achievments.

 

Skal man derimot laget et godt SP spill, så må det mye mer til. Der trenger man et godt gameplay, godt brettdesign, god AI, variasjon, ha en grei lengde samt gjerne ha både god grafikk, en bra sound track og en god historie.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke vanskelig å forstå at Ubisoft går for kun MP. For det er jo hundre ganger lettere å laget et godt MP spill enn et godt SP spill. For på et MP spill, så trenger man kun å fokusere på et godt gameplay, samt ha fokus på brettdesign og sist, men uten tvil det viktigst, ha masse trophies og achievments.

Skal man derimot laget et godt SP spill, så må det mye mer til. Der trenger man et godt gameplay, godt brettdesign, god AI, variasjon, ha en grei lengde samt gjerne ha både god grafikk, en bra sound track og en god historie.

Men dette virker ikke som et godt mp spill heller.

 

Høres ut som gunfight in a phone booth

Lenke til kommentar

 

 

Pisspreik. Du har virkelig ingen anelse om hvordan CS fungerer. CS fokuserer like mye på lagspill og kommunikasjon som R6. Sammenlign det med CoD om du faktisk vil såre R6: Siege sitt omdømme. 

 

Forskjellen ligger fyrst og fremst i at CS er actionprega der hurtigheit og reaksjonsevner er viktige eigenskapar å ha. R6 har alltid vært meir fokusert rundt å bevege seg sakte og sikkert medan ein klarerer eit rom om gangen.

Om folk speler R6 som om det var CS så vil det ikkje fungere, på akkurat samme måte som at det fungerer dårlig å bevege seg som ei gruppe i rolig tempo i CS.

I CS er det ganske vanlig med flere spillere som sakte klarerer vinkler.

Men har ikke spilt de seneste Rainbow. Anbefales?

Lenke til kommentar

 

 

 

Etter å ha lagt inn en 5-6 timer i spillet så kan jeg si følgende:

 

De har noen interessante ting med destruksjon, klatring rundt omkring i hus etc. Det liker jeg.

 

Hva jeg IKKE liker er at dette er Call of RainbowSix.

Dette er så alt for konsollifisert. Det er bare run and gun type COD, det blir meget fort kjedelig som bare pokker. Ingen taktisk spill ala Swat4. Dette er bare en CoD MP deathmatch gamemode med litt "Taktiske" elementer i seg.

En annen ting som irritrte meg som bare pokker er haglene.. 3 meter rekkevidde.. du står og skyter ned en korridor med ei hagle.. og ingen effekt på en motstander som står 10 meter lengre nede.. Konsollifisert ubrukelig skrot.. Håper ingen kjøper det.

 

 

Det har ikke noe med konsolifisert å gjøre, det har med BALANSERT TIL HELVETE å gjøre.

 

Hagla må så klart være balansert den gjør helt sikkert massiv skade på nært hold, men har ikke noe rekkevidde, det er den eldste formen for hagle balansering som finnes....

Det er også en av de dårligste balanseringen jeg vet om.. Du skyter på en fyr, ingen effekt.. skyter igjen.. Ingen effekt. Han går 1 meter nermere.. blåser bort halve HPen hans og andre skuddet treffer.

 

Hagle er et nasty SIBO våpen, det er en grunn til at halger brukes.. Det er Call of duty møkk. Du må kjøre den hagla i munnen på folk før den er brukbar. Se til Rising Storm. Den hadde pumphagle med ca 50 meters rekkevidde. den var ikke "op" den. Den var vanskelig å bruke. Fordi det ikke var et COD spill.. Som dette konsoll sølet er. Dette er bare en mix av COD og CS.. Destructionen og leketøyene er spennende i starten, men magien går raskt over etter noen timer.

Lenke til kommentar

 

Har ikkje prøvd spelet sjølv, men eit problem som ofte er gjennomgåande i slike lagspel der ein eigentleg skal være taktiske er at spela premierer mest spelerane som er sistemann på ballen og får registrert det som ein kill.

 

Dette gjer at når ein spelar med randoms så går fokuset frå å samarbeide og støtte kvarandre til å storme inn for å prøve å få nokre kills før dei andre på laget gjer det.

 

Gode poenger her. En løsning kunne vært fokus på "winrate" framfor "k/d-ratio".

 

Altså at man fikk desidert størst belønning for å vinne kampen (men litt mer om man gjorde det veldig bra). I tillegg kunne "win rate" vært fremhevet på stats-menyen fromfor K/D.

 

Stats ødelegger absolutt alle multiplayer-spill synes jeg, så jeg kaster som regel ikke bort tid på å spille med andre lenger. Uten stats ville folk fokusert på å ha det gøy og vinne hver enkelt runde, men slik det er i alle spill nå har folk et nærmest panisk forhold til å ha gode stats. De bidrar ikke til noe positivt, noe jeg synes det er merkelig at utviklere ikke ser selv.

Lenke til kommentar

 

Pinelig. 

 

Spilte betaen i helgen, og ble ikke særlig imponert. Sikkert veldig gøy om du sitter mange kompiser sammen og spiller mot/med hverandre, men med random`s på nett var det det ikke noe. Alle løp som sauer, stormet bygget, virket mer som vi spilte Counter-Strike enn Rainbow...

 

Pisspreik. Du har virkelig ingen anelse om hvordan CS fungerer. CS fokuserer like mye på lagspill og kommunikasjon som R6. Sammenlign det med CoD om du faktisk vil såre R6: Siege sitt omdømme. Jeg har ihvertfall ingen problemer med at de unnlater enspiller. Heller en komplett flerspillerdel enn en halvbra enspiller og uinteressant flerspiller. Så lenge de holder kostnaden på selve spillet nede og unngår dyre DLC'er og mikrotransaksjoner tror jeg dette kan bli et bra spill.

 

Betaen sin ytelse(ikke grafisk ytelse) og fremføring er helt på jordet. Tar som oftest minst 10 minutter før man er i et game. Terrorist Hunt er også tidenes mest ubrukelige mode, spesielt på høyeste vanskelighetsgrad. Dør man må man vente opp til 10 minutter før runden er ferdig. Det er ingen grunn til å bli i spillet om man dør tidlig. 

 

Multiplayer fungerer aldri. Tar evigheter å søke selv om det åpenbart er folk i kø. Når man først kommer inn i en squad er det veldig stor sjanse for man faller ut av squaden. Mange simple funksjoner mangler også. Tiden mellom to runder er for lang i public. Attacking side har også en enorm fordel ved at de kan scoute med dronene i starten. Noe som gjør at defensive side ofte føles innestengt. Samtidig så er det enkelte etasjer som alltid blir valgt fordi det er mye lettere å defende der. Noe som gjør at valgmulighetene blir få når flere og flere får denne informasjonen.

 

Greit at det er beta, men forventet at ting var mer på plass 2 måneder før release. Lobbysystemet alene gjør at jeg ikke vil røre R6 Siege. Jeg har fortsatt et lite håp om at det fortsatt er mye spennende innhold på lager.

 

 

Jo, vil si jeg har en viss anelse om hvordan CS fungerer uten å utdype det noe mer... Og ja, clanmatcher i CS er som du beskriver mye taktikk og lagspill, men CS har og andre moduser/gameplay enn clanmatcher... Og jeg er ikke ute etter å "såre" R6 sitt omdømme med å sammenligne det med CS, men det jeg ville var å få frem at R6 har gått mer vekk fra gameplay som man fant i f.eks Swat4. Da stilte man seg opp foran dører, 2-3 på hver side og sprengte opp døra for å løpe inn å renske rommet. Når jeg spilte R6 betaen løp laget mitt å sjekket hvert sitt rom... Videoen litt lengre opp på siden illustrerer det gameplayet jeg traff på ganske bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...