Gå til innhold

Nybegynner søker hjelp

Sim11

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal snart begynne å trene på studio.. Jeg er gutt, 16 år. Jeg er vel kanskje ikke den sterkeste typen. Jeg er spinkel og trenger å legge på meg muskler. Snart skal jeg begynne på et studio, da trenger jeg hjelp... Hvis jeg utelukker en personlig trener (imidlertidig skal jeg det i starten, pga koster mye penger) så må jeg jo lære meg litt på forhånd.. Jeg har lest de grunnleggende og uformelle reglene om å ikke yte maks på day 1 og at man må vise at man er aktiv og ikke sløver!

Men, jeg er spinkel, men er den typen som kan ta noen hangups og pushups flere enn andre pga min vekt men taper nok når det gjelder vekter. Kondis har jeg med andre ord.

Men til det hele, hvordan råder dere meg å starte? Åssen program? Jeg har hørt at man bør kun trene tre muskelgrupper per økt/dag.. F.eks: rygg og biceps på dag 1 og dag 2 så tar jeg bryst og triceps treninger..

Har dere noen generelle tips om hvordan program jeg kan benytte meg av og hvilke øvelser jeg kan ta til de ulike muskelgruppene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begrunnelse:

• Det fungerer kjempegodt 

Det har med alle elementene man trenger :

• Kosthold ( mengde) 
  • Progresjon ( kjempeviktig)
  • Øvelsesguide
  • Ferdig oppsatt program
  • Egen PDF som forteller mer om alt man trenger å vite 
  • Deload 

Det er det letteste oppsettet man får rett i hånda, bare printe og dra på gymmet og det vil slå alt du mekker sammen selv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...