colombo230 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har den siste tiden opplevd at maskinen har stoppet helt opp (bildet fryser og ingenting virker), og så kommer et blått skjermbilde opp med følgende melding: "A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer. Blablabla.... Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters. Blablabla.... Så kommer technical info.: **** STOP: 0x0000007E (0xc0000005, 0x blablabla.... LHidUsb.sys - Address F9B....blabla.... Beginning dum pof physical memory. Physical memory dump complete." Dette er altså feilmeldingen jeg får. Kjører WinXP på en Duron 800 Mhz, 256 MB SDRAM, Geforce2 GTS, Seagate Barracuda 7200.7 160 GB og en IBM 75 GXP 30 GB. Har aldri hatt tilsvarende problem tidligere, men nå skjer det ganske ofte. Jeg skrur av PC'en og må vente en stund før jeg kan skru på og alt fungerer som det skal. Har kjørt både antivirus og Ad-Aware, men ingenting blir funnet. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Som feilmeldingen viser, er feilen knyttet til filen LHidUsb.sys, som jeg vil tro er en driver til en eller annen USB enhet. Prøv å disable driveren og se hva som skjer. Se også her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...3&Product=winxp http://www.abxzone.com/forums/showthread/t-41631.html Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 OK, takk skal du ha. Jeg fant ut at det var driveren til en av Logitech-enhetene mine (tastatur eller mus), så jeg har nå innstallert litt eldre versjoner av MouseWare og iTouch, og forhåpentligvis hjelper det. Det har seg vel sånn at det ikke alltid er det nyeste som er det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå