Larzen_91 Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Hei, foreldrene mine har en gammel støpt terrasse som mildt sagt har sett sine bedre dager. Den gamle malingen flasser av og støpen har tært vekk og begynner å bli meget grov og ujevn. Så jeg tenkte på hvordan dette kan utbedres. Rent grunnlag er første premiss, og tenkte at det muligens er lettest å gå over med sandblåsing, da jeg er usikker på om malingen vil komme av med høyttrykkspyler. I tillegg er det en yttervegg i panel som går langs terrassen som ikke er så heldig å spyle masse vann oppunder. Etter dette så tenkte jeg å gå over med ny støp eller betongsparkel, så på Hey'di Express/Byggsparkel da jeg vil tro den passer til formålet. Overflaten tenkte jeg å finne en passende epoxymaling som tåler mye vann (terrassen har ikke tak over seg) samt belastning fra sollys, vinterfrost og som er mekanisk sterk. Noen som har noen tips/erfaringer til produkter (spesielt maling) og eventuelt fremgangsmåte? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Det er svært få malinger som vil sitte på det gulvet over tid men skal du absolutt male er Sigural et greit alternativ. Det er egentlig en maling som er beregnet på innendørs industrigulv men siden det er epoxy er det det beste jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. september 2015 Forfatter Del Skrevet 27. september 2015 Malingen som er der fra før tror jeg bare er vanlig fasademaling, og den har selvfølgelig sluppet etter rimelig kort tid. Et alternativ er jo å legge gulv over, noe a'la de gulvplatene man før kjøpt som man kan pusle sammen. Grunnen til at jeg helst ville malt er på grunn av omkringliggende bjørketrær som avgir mye frø og løv, og et gulv som er lett å holde rent er tingen. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Har du vurdert å flislegge gulvet? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Det kunne også vært en mulighet ja. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Dersom fliselegge ute: Ikke bruk store eller mørke fliser pga ekspansjon Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Hva med hvit mosaikk? Tar gjerne imot tips på produkter og utførelse ved eventuell flislegging også, da dette ser ut til å være en mer varig løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå