erolha Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg har én, veldig lang (vertikal) tabell. Den er delt i to, hvor den øverste delen av tabellen er statisk på siden, mens den nederste delen autoscroller. Dette er gjort ved at tabellen(e) er pakket inn i hver sin div. Dette fungerer utmerket, rent bortsett fra at scrollbaren som dukker opp i den nederste tabellen gjør at cellene ikke har samme bredde som i den øverste. Med css .nedersteDivTilTabell { overflow: hidden; } forsvinner scrollbaren fra den nederste tabellen og cellene blir like brede som i den øverste, men jeg mister dessverre muligheten til å scrolle manuelt. Spørsmålet mitt er: Hvordan fjerner jeg scrollbaren, uten å fjerne muligheten til å scrolle manuelt? Jeg beklager hvis jeg oppfattes som en forumspammer, det er virkelig ikke meningen! Hvis noen lurer på hva jeg egentlig driver med så er det å lage et leaderboard, hvor topp 3 står statisk på toppen av siden, mens resten av resultatlisten langsomt ruller over skjermen... Igjen; på forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Kan du legge ved de aktuelle HTML og CSS-kodene? Lenke til kommentar
erolha Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Kan du legge ved de aktuelle HTML og CSS-kodene? Beklager, men jeg sovnet visst akutt på sofaen... Her er en url til en test: http://test.fanteri.no/ledelse.php HTML: <!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <meta charset="utf-8"> <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge"> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1"> <!-- The above 3 meta tags *must* come first in the head; any other head content must come *after* these tags --> <title>Bootstrap 101 Template</title> <!-- Bootstrap --> <link href="includes/style.css" rel="stylesheet"> <!-- HTML5 shim and Respond.js for IE8 support of HTML5 elements and media queries --> <!-- WARNING: Respond.js doesn't work if you view the page via file:// --> <!--[if lt IE 9]> <script src="https://oss.maxcdn.com/html5shiv/3.7.2/html5shiv.min.js"></script> <script src="https://oss.maxcdn.com/respond/1.4.2/respond.min.js"></script> <![endif]--> </head> <body> <div class="container"> <div class="row"> <div class="col-md-12" id="rullings"> <h1>LEADERBOARD</h1> <div class="table-responsive"> <table class="table table-bordered"> <thead> <tr> <th>Kol1</th><th>Kol2</th><th>Kol3</th><th>Kol4</th><th>Kol5</th><th>Kol6</th><th>Kol7</th> </tr> </thead> <tbody> <tr> <td class="tdpos col-md-1">1</td><td class="tdnavn col-md-5">John Fravolda</td><td class="tdnoe col-md-2">3</td><td class="tdspilt col-md-1">A</td><td class="tdmer col-md-1">B</td><td class="tdmest col-md-1">C</td><td class="tdtotal col-md-1">D</td> </tr> <tr> <td class="tdpos col-md-1">2</td><td class="tdnavn col-md-5">Olivia Utenjohn</td><td class="tdnoe col-md-2">4</td><td class="tdspilt col-md-1">B</td><td class="tdmer col-md-1">C</td><td class="tdmest col-md-1">C</td><td class="tdtotal col-md-1">E</td> </tr> <tr> <td class="tdpos col-md-1">3</td><td class="tdnavn col-md-5">Knut Knutsen</td><td class="tdnoe col-md-2">6</td><td class="tdspilt col-md-1">C</td><td class="tdmer col-md-1">D</td><td class="tdmest col-md-1">E</td><td class="tdtotal col-md-1">F</td> </tr> </tbody> </table> </div> <div class="table-responsive mCustomScrollbar" id="rulletopp" data-mcs-theme="dark"> <table class="table table-bordered"> <tbody> <tr> <td class="tdpos col-md-1">4</td><td class="tdnavn col-md-5">Espen Lind</td><td class="tdnoe col-md-2">9</td><td class="tdspilt col-md-1">D</td><td class="tdmer col-md-1">E</td><td class="tdmest col-md-1">F</td><td class="tdtotal col-md-1">G</td> </tr> <!--Og så videre--> </tbody> </table> </div> </div> </div> </div> <!-- jQuery (necessary for Bootstrap's JavaScript plugins) --> <script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.3/jquery.min.js"></script> <!-- Include all compiled plugins (below), or include individual files as needed --> <script src="includes/js/bootstrap.min.js"></script> <script src="includes/rullerende.js"></script> </body> </html> CSS: @import url('css/bootstrap.min.css'); @-moz-document url-prefix() { fieldset { display: table-cell; } } th { font-weight: 800; font-size: 2em; } .tdpos, .tdnavn, .tdnoe, .tdspilt, .tdmer, .tdmest, .tdtotal { font-weight: 800; font-size: 3em; } .tdred { color: #FF0000 !important; } #rulletopp { overflow: hidden; height: 523px !important; } Javascript: //run instantly and then goes after (setTimeout interval) //Første rulling i det man laster siden $("#rulletopp").delay( 1000 ).animate({ scrollTop: $("#rulletopp")[0].scrollHeight }, 30000, "linear"); //Rulling opp igjen setTimeout(function() { //Fart opp igjen $("#rulletopp").animate({scrollTop:0}, 1000); //Delay før første gang den rulletoppr opp igjen. },1000); setInterval(function(){ // 4000 - it will take 4 secound in total from the top of the page to the bottom $("#rulletopp").delay( 15000 ).animate({ scrollTop: $("#rulletopp")[0].scrollHeight }, 30000,"linear"); setTimeout(function() { $("#rulletopp").animate({scrollTop:0}, 1000); },1000); },1000); Som dere ser av lenken er kolonnene i tabellene på linje, som jeg ønsker. Det er imidlertid ikke mulig å scrolle i den nederste tabellen manuelt. Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Kan du prøve å legge denne koden inn i cssfilen? Samtidig sletter du overflow:hidden til #rulletopp (linje 24). #rulletopp::-webkit-scrollbar { overflow: hidden; width: 0; } Endret 28. september 2015 av kjekset Lenke til kommentar
erolha Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Kan du prøve å legge denne koden inn i cssfilen? Samtidig sletter du overflow:hidden til #rulletopp (linje 24). #rulletopp::-webkit-scrollbar { overflow: hidden; width: 0; } Wow, så enkelt! Tusen takk! (Flere som er oppe tidlig for å se på månen?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå