Fjellgeita Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Hei godtfolk! Jeg ønsker å henge opp et kamera som skal ta bilder gjennom hele vinteren av et bygg som skal reises. Med andre ord skal det lages en timelapse ut av det hele. Jeg planlegger å henge opp i ett tre som det allerede går strøm til. Det vil bli værutsatt med regn, snø og kulde. Problemet er at det ikke vil være tilkoblet nett eller kunne eksternstyres, det må kunne ta bilder helt på egenhånd og lagre på minnekort. Trenger ikke være noe superduper kvalitet. Noen kloke hoder som kan hjelpe? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) Dette virker perfekt til formålet. Går på batterier og har høy oppløsning og opp til uendelig fokus i tillegg til lang levetid på batteri så du har stor frihet til å montere de hvor det passer best. Bildekvaliteten er ikke all verden og de bør brukes i godt lys og settes høyt og vinkles slik at de ikke får med himmelen, for det gjør at de detaljene du vil se lett blir for mørke. Bruker du Varta High energy varer batteriene litt lengre enn vanlige billigbatterier siden intern motstand er veldig lav. (Lithium som er aller best finnes ikke i størrelse C). Bytter du batteriene underveis kan du bruke det meste. Hvis du liker å hacke kan du legge opp fast spenning på 9 volt, men da må du jo også som du er inne på være forsiktig og få god værtetting. Kommer det mye fukt inn i kamera kan du takke farvel til det. Jeg ville satt opp et par stykker i fall et ryker underveis og satt dem opp til å ta bilde ca kl. 12 hver dag for godt lys http://www.wingscapes.com/wingscapes-timelapsecamTimelapse intervals 10/30s; 1-30m; 1-24hBattery Life: Around 6 monthsBatteries: Requires 6 C-Cell Alkaline batteriesMemory: Requires SD card up to 32GB Edit: Manual http://www.wingscapes.com/resources/timelapse-cam-manual.html Endret 27. september 2015 av vidor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå