Tunky Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Hei. Er det mulig å sette opp en trådløs router til å ta inn et trådløst nettverk og gi kablede tilkoblinger? Skal flytte inn i et kollektiv med trådløst nett. Pc-en min sliter med trådløst nettverk. Har prøvd to forskjellige USB-nettverkskort uten suksess. Har en Jenssen router jeg kan bruke. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Du ønsker å kople en trådløsruter til en trådløsruter? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. september 2015 Forfatter Del Skrevet 27. september 2015 Ja, det blir vel en ok betegnelse. Koble en trådløs ruter til en trådløs ruter trådløst og ta ut kablet signal fra ruteren som blir stående på mitt rom. Lenke til kommentar
otl Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Du kan kjøre router i media bridge mode som gir en slik funksjon du beskriver her. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Det er noen rutere som støtter det, men ikke alle. Det finnes også egne produkter som er laget for nettopp dette formålet, i tillegg til at man rent teknisk kan sette opp en bro mellom to nettverkskort på en vanlig PC. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Du trenger en ruter som støtter "Wireless client" mode. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Har prøvd to forskjellige USB-nettverkskort uten suksess. Stakk du dem direkte inn i PC'en? Noen ganger hjelper det betraktelig å bruke en USB-forlengerkabel og få plassert "antennen" litt unna PC-kabinettet. Det finnes også PCI/PCI-E-baserte trådløse nettverkskort. Eks.: https://www.dustinhome.no/group/hardware/pc-komponenter/nettverkskort/tradlost-nettverkskort/ Disse har gjerne større antenner enn USB-dingser. Ellers kan du bruke DD-WRT firmware på mange ulike typer trådløs ruter og sette den opp som et trådløst adapter. http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Tast inn modellnavnet på ruteren din og se om den er støttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå