Rubex Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har en pendrive som jeg er ganske avhengig av. Når jeg prøvde å koble denne til en USB port skjedde det ingentin. Ja jeg har prøvd alle USB portene og jeg har win xp, så jeg trenger ikke å installere drivere. Det som er rart her er at pendriven sluttet å funke etter jeg formaterte maskinen min. Er det noen som vet hva som er galt........?? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Sjekket i bios at usb portene er på? Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) har du sjekket Device Manager??? er alt som det skal være under USB seksjonen, helt nederst har du installert brikkesett drivere??? Endret 12. november 2003 av vikingfk Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har du installert sp1? Lenke til kommentar
hart Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Har du mountet masse nettverksdisker? Dette høres rart ut, men jeg opplever det på jobben min på XP der med pendrive at den ikke mountes. Plugger jeg inn Pendriven min og logger meg ut av profilen min i XP og inn igjen så dukker den opp.. men nettverksdiskene er forskjøvet litt. Nå skal det sies at min pendrive detekteres, men får ikke tildelt noen stasjonsbokstav når h: er opptatt. Har du den der "safely remove hardware" saken i systray? når pendriven settes i? Personlig så heller jeg mot forklaringen til vikingfk, at du mangler chipsetdrivere. Endret 12. november 2003 av hart Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Windows XP users must install Service Pack 1 prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0. Klippet fra sida man laster ned chipset drivere til Nforce hk. Så hvis du har installert driverne, men ikke sp1 til xp, kan det være problemet. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Min erfaring er at en pendrive får tildelt første ledige stasjonsbokstav når den plugges i maskina første gang. Hvis man plugger i pendriven senere med feks en annen profil hvor denne stasjonsbokstaven allerede er opptatt ( av nettverksdisker eller noe annet) så dukker den ikke opp i det hele tatt. Gå inn i disk behandling i kontrol panelet og gi den en ny bokstav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå