Skaptrollet Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Kan dere være så snille å pinge noen steder og si hva du synes om linjen? sitter her og vurderer 2mbit sdsl fra kvalito eller catch men catch er dyrere, er det verdt det? ping/tracert disse stedene så er dere snille www.vg.no bfdualxp1.battlefield.no 195.149.21.10 81.0.145.250 193.163.220.213 129.241.152.39 195.1.61.199 ville vært veldig fint om noen ville pinge/tracert til disse ipene og du har SDSL fra kvalito eller catch Skriv også gjerne en liten kommentar om hva du synes om linjen/support evt. andre ting! Takk på forhånd til de som gidder å hjelpe meg Endret 12. november 2003 av WaBBiT Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har 2 mbit SDSL fra Catch og er strålende fornøyd med linja. De leverer det de oppgir og har en meget bra oppetid. Supporten er helt ok, eneste jeg savner er bemanning i helgene (de gangene jeg har hatt behov for litt support har faktisk vært i løpet av en helg og da er det litt surt å måtte vente til mandag). Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Ping-tidene er ganske riktige selv om jeg laster opp med rundt 25 KB/s mens jeg pinger. Har 1 mbit SHDSL fra Catch Communications. Pingtider oppgitt i average. Ping <ip>. vg.no = 7 ms bfdualxp1.battlefield.no = 19-20 ms 195.149.21.10 = 61 ms 81.0.145.250 = 21 ms 193.163.220.213 = ikke svar 129.241.152.39 = 35 ms 195.1.61.199 = 7 ms Meget fornøyd med Catch (se nederst) Mvh Are Erlandsen Endret 12. november 2003 av Wolverine Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Hadde vært morsomt å sammenligne med kvalito men er det ikke litt rart at vg.no pinger bedre enn catch-gamer sin cs server? greit nok at den er i nord norge men alikavel? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Ingen som har kvalito linje som vil pinge stedene? må da være noen på forumet som har sdsl fra kvalito og kan si noe om oppetid og sånt? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 ingen? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Er også meget fornøyd med min catch 2mbit shdsl.. Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ingen? Nei pga PING tiden på kvalito suger ( alså er jo ikke dårligere en isdn men fordet catch har bedre pingtid) ... Kvalito Support sa det selv i en email : ping tiden er nedprioritert... har du muligheten til å få noe annet en kvalito TA DET :ide: har hatt linja fra dem i 1 månde nå hvorav linja har vert oppe i 2 dager. Men ser ut som jeg får hastigheten jeg skal ha nå .. untagen loss og choke i feks CS Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 (endret) så kjedelig.. hvor bor du? kvalito er jo vanvittig mye billigere! får også veldig fin pris hvis jeg bestiller derfra... og catch er _MYE_ dyrere hvis du skal ha faste iper.. mer enn en ip... Endret 18. november 2003 av WaBBiT Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 (endret) # hvordan sletter man poster nå? Endret 18. november 2003 av WaBBiT Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 så kjedelig.. hvor bor du? kvalito er jo vanvittig mye billigere! får også veldig fin pris hvis jeg bestiller derfra... og catch er _MYE_ dyrere hvis du skal ha faste iper.. mer enn en ip... Bor Uten for Tønsberg I ramnes .. litt øde så jeg kan kun få sdsl fra kvalito .. og adsl fra visse andre levrandører ... men trenger ut hastighet pga lans og venner. DU sier det er mye billligere ??? er det billig når linja fungere til nå 3 av 31 dager ? og når du får loss og ting hoster innimellom de 3 dagene.... + ikke alltid man har hastigheten man skal ha... Jeg sliter vertfall med disse problemene . og jeg har hørt folk med adsl som sliter oxo . Har hørt 1 alså EN person som det funker bra for ,og det er jonas fra kvalito Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Slettet Endret 3. oktober 2004 av Ferdinand Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Kan en av dere være grei og forklare meg åssen en ping foregår, og hva som er så viktig med disse ping tidene. Jeg har nemlig ikke svart belte i nettverk...ennå. Takk til den som tar seg tid... Hum kanskje jeg driter meg ut nå men : vis du har 37ms på en server så vil det si at det tar 37 millisekunder før du får svar på en pakke ? alså lavere er bedre for oss "gamere" : Bra vis noen kan bekrefte dette for er ikke mere en 99% sikker Lenke til kommentar
woid Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ping: det er den tiden det tar fra man sender en pakke til en annen maskin, og til svaret kommer tilbake. og jo mindre tid, jo bedre. men det er ikke alltid at ping gir et rett resultat, som i ping tiden er nedprioritert det som menes der er at ping er av typen icmp, og at tcp-trafikk prioriteres forran icmp trafikk, og dermed ikke alltid gir et riktig bilde av feks tiden det tar for en tcp, eller udp-pakke å gå frem og tilbake. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Akkurat. Det måler på en måte aksellerasjonen på linja da eller? For hastigheten på linja blir vel den samme uasett ping? Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 hehe takk . det sa kvalito oxo så ping skal jeg ikke bry meg om! men loss og choke er uakseptabelt , serlig når det gjelder cs hehe. loss er jo tap er det ikke ? derfor jeg også Hoster på websider da ? Lenke til kommentar
woid Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 loss er tap ja. det er ikke bra. det kan tyde på at linja er overbelastet, slik at enkelte pakker "går ut på dato" på veien. men det er ikke alltid at det er linja di som er problemet, det kan også ligge andre steder på internet. dette kan man feks sjekke ved å prøve mot flere servere plasert litt spredt geografisk. men nå er det seint, og jobb venter i morgen tidlig. god natt Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Skjer på alle cs server jeg spiller på det og allt fullig av web sider ... fra itavisen til hw.no til sol++++ Så jeg klarer ikke anbefale Kvalito desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå