Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datan skrur seg automatisk midt i hvertfall ett bestemt spill...

Anbefalte innlegg

Heisann 

Jeg spilte gta v. har spilt det ganske mye, men plutselig nå ikveld begynte det og slå seg av midt under spilling...

Har ikke merket att det er noe anna den skrur seg av... 
Noen som har noen ideer ? 

Specs 

GPU : Sapphire radeon 7950 vapor x edit.

PSU : ocz 700 w kjøpt på dustin for noen år siden.

HK   : Asus Crosshair formula z am3+

ram : 16 gb hyper x beast ddr3 2400mhz

processor : amd fx 9590.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket litt til etter jeg skrev litt så det under er kanskje irrelevant, virker som det mest sannsynlig er PSU Selv om PSU har funket utmerket i lang tid så kan den ha blitt ødelagt nå. Virker som om GTA 5 stresser systemet litt mer enn andre spill så det kan være grunnen til at det bare skjer med GTA.

Hva gjorde du før problemet oppsto? Det kan være en driver som har oppdatert seg automatisk.

Høres mest ut som temperaturproblem, maskinen vil slå seg av når det blir krise så ikke komponenter blir ødelagt. Kan være både CPU og GPU. Selv om det ikke er tilfelle at maskinen blir for varm så kan det være en sensor som har begynt å tulle så den leser feil.

Litt merkelig kanskje, men det kan være RAM som blir overopphetet

Lenke til kommentar

Sjekket litt til etter jeg skrev litt så det under er kanskje irrelevant, virker som det mest sannsynlig er PSU Selv om PSU har funket utmerket i lang tid så kan den ha blitt ødelagt nå. Virker som om GTA 5 stresser systemet litt mer enn andre spill så det kan være grunnen til at det bare skjer med GTA.

Hva gjorde du før problemet oppsto? Det kan være en driver som har oppdatert seg automatisk.

Høres mest ut som temperaturproblem, maskinen vil slå seg av når det blir krise så ikke komponenter blir ødelagt. Kan være både CPU og GPU. Selv om det ikke er tilfelle at maskinen blir for varm så kan det være en sensor som har begynt å tulle så den leser feil.

Litt merkelig kanskje, men det kan være RAM som blir overopphetet

Jaa, men har du noen spesiell eliminerings metode for og finne ut av dette her ? 

tenkte jeg skulle prøve med temp måler når jeg spiller gta v i kveld.

ram og hk er rimelig nytt, mens GPU og PSU er rimelig gammelt..

har du noen andre tips ? :)

Lenke til kommentar

Det som jeg synes var merklig er att jeg ikke får overhodet noen feilkoder, når jeg starter opp datan.

Men da den slår seg av, er det ikke bare og starte den på nytt, for da skjer det ingen ting når jeg hverken bruker knappen på HK eller på toppen av maskinen.

Da jeg drar ut strømmen og venter i 10 sek da starter den igjen, og da er det ingen feil koder i det hele tatt, det finnes ikke noe feilkoder lager i bios da ? hvor evt til slår seg av ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...