Gå til innhold

Canon 5D mk II - brukt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe et 5D mk ii brukt for å få en billig overgang til fullformat. Jeg har hatt et gammelt 350D tidligere, som jeg byttet ut rundt jul i fjor. Gikk da over til 70D som jeg har brukt siden. Det siste året har jeg tatt flere bilder enn jeg har gjort totalt på de ti foregående årene. Man kan trygt si at interessen har steget litt. Men jeg merker at jeg ønsker å gå over til fullformat.

5D mk III er jo et utmerket kamera, men jeg føler det havner litt mellom to stoler akkurat nå. Siden det fortsatt per i dag er relativt dyrt, selv brukt. Og at det lusker et mk IV(?) rundt hjørnet i løpet av det neste året eller noe. Så da tenkte jeg å heller kjøpe et rimelig fullformat kamera nå (selge 70D'n), også selge hva jeg enn kjøper av fullformat nå når/hvis jeg velger å kjøpe nytt om ett års tid.

Hva vil være en fornuftig pris på et pent brukt 5D mk II (bare kamera)? Og hva vil være en realistisk sum å be om for et strøkent 70D (bare kamera)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Den Biathlon siden var kjekk :)

Veldig nyttig, men vet ikke om den blir oppdatert så ofte lenger. Siste priser for både 5DII og 70D er fra 2014, og få salg av 70D i statistikken så du bør ta høyde for at det kan ha endret seg en del.

Du kan jo søke litt på bruktmarkedet til Foto.no også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...