snapshooter Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Må kjøpe digitalpiano til meg selv og ungene, men sliter med å velge. Ønsker selvfølgelig best mulig både lyd og klaviatur, men budsjettet stopper på ca. 15.000,- Ser det ligger en del på finn, men det meste av brukt virker overpriset ifht alder, ser sjelden digitalpianoer særlig yngre enn 10 år. Vurderer Yamaha Clavinova CLP-535, da det virker som om det har bra både klaviatur og pianolyd. Noen andre tips/anbefalinger/frarådinger? Spiller primært klassisk, og andre lyder enn piano har liten betydning. Er selv på middels nivå(har spilt tangenter av og på i snart 30 år), ungene er nybegynnere. Liker best klaviatur a la flygel, med god og rask respons, lett på tangentene... Endret 26. september 2015 av snapshooter Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Da kona kjøpte, stod det mellom Roland og Yamaha, hun endte på Roland og er så vidt jeg vet fornøyd med det. Men dette handler jo til syvende og sist om personlige preferanser, så dra til en butikk eller to som selger det og prøv. Lenke til kommentar
snapshooter Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Har prøvd Clavinovaen nå, og syntes klaviaturet var bra og tror det absolutt er noe vi kan leve med. Ikke aller mest opptatt av lyden, da jeg vurderer å koble til en PC og bruke virtuelle instrumenter uansett etterhvert uansett. Skal prøve noen Casio-pianoer også for referansensen skyld før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
snapshooter Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Endte med å kjøpe et Kawai CN25. Teste en del klaviaturer, og likte dette godt (samme klaviatur som CN35 til en del lavere pris, men mindre dilldall, og dårligere høyttalere). Lyden i høyttalerene er som forventet ikke særlig bra, men ganske bra i hodetelefoner. Etter å ha spilt litt på det nå er jeg meget fornøyd med klaviaturet. Har også bestilt et Steinberg UR22 lydkort, og Synthogy Ivory II American Concert D softpiano (50GB samples av et Steinwayflygel fra 1951 med himmelsk lyd). Har greie studiomonitorer fra før. Kostnad totalt som et Yamaha CLP-535, men med mye bedre lyd og et klaviatur som jeg personlig foretrekker. Hadde det ikke vært for at det skal brukes av ungene og dermed må fungere på egenhånd uten å fyre opp PC og programvare hadde jeg nok kjøpt Kawai CVP1 som virker ganske rått (men er ren midi-kontroller). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå