Gå til innhold

Hva slags VGA kjølere har dere?

ZyraX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du villig til å ofre et PCI-spor, så bør du uten tvil gå for VGA Silencer. Kjøler meget bra, og er så godt som lydløs på laveste viftehastighet. Har selv bestilt denne for mitt 9700 Pro AIW.

Mer info hos arctic-cooling.

Alternativene er jo Zalman sitt ZM-80CHP og Thermaltake Giant II, men den varme luften fra disse forblir innesperret i kabinettet, noe som bidrar med å øke systemtempen kraftig. VGA-Silencer gjør som GeForce FX-kortene, nemlig å blåse den varme lufta ut av kabinettet. Lavere systemtemp betyr samtidig lavere temp på bl.a GPU, CPU samt harddisker...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Takker for råd,mn klokker den like bra som andre som er bråkete da?

Trommhinnene er jeg villig til og ofre for gode overklokkingresultater :lol:

Det er bare til å se på resultatene hos arctic-cooling det - Som du ser er tempen ved full load hele 32,5 grader lavere med VGA Silencer enn med originalkjøleren på 9800 Pro. Skulle ikke dette bety bedre overklokkingsmuligheter, så vet ikke jeg... (med unntak av en eventuell voltmodd av kortet). Angående støynivået, opererer VGA Silencer på samme lydnivå som originalvifta når førstnevnte kjører på full speed.

Det går an å montere en slotHO ja, men jeg har notert meg 2 ulemper ved å bruke denne: Radialvifta på slotHO'en vil ikke sitte rett over GPU (avhenger selvsagt av hvilken slotHO-kjøler du bruker), dermed får man redusert kjøleeffekt - og at man får 2 vifter som sviver med denne løsningen, og dermed får man mer støy enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Takker for råd,mn klokker den like bra som andre som er bråkete da?

Trommhinnene er jeg villig til og ofre for gode overklokkingresultater :lol:

Det er bare til å se på resultatene hos arctic-cooling det - Som du ser er tempen ved full load hele 32,5 grader lavere med VGA Silencer enn med originalkjøleren på 9800 Pro. Skulle ikke dette bety bedre overklokkingsmuligheter, så vet ikke jeg... (med unntak av en eventuell voltmodd av kortet). Angående støynivået, opererer VGA Silencer på samme lydnivå som originalvifta når førstnevnte kjører på full speed.

Det går an å montere en slotHO ja, men jeg har notert meg 2 ulemper ved å bruke denne: Radialvifta på slotHO'en vil ikke sitte rett over GPU (avhenger selvsagt av hvilken slotHO-kjøler du bruker), dermed får man redusert kjøleeffekt - og at man får 2 vifter som sviver med denne løsningen, og dermed får man mer støy enn nødvendig.

32,5 grader kaldere det er jo helt urolig da :)

Men hvis du skulle tippe hhvor mye bedre tror du jeg kunne klokket kortet mitt? :-)

Lenke til kommentar

Sinnsykt den hadde fått masse awards.

Men jeg har akkuratt bestilt en northpole chipset kjøler fra 3dfxcool.no jo

bestilte den for noen timer siden,kan man ikke få de til å legge den i pakka og hvis ikke må jeg jo ha to pakker :gretten:

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Sinnsykt den hadde fått masse awards.

Men jeg har akkuratt bestilt en northpole chipset kjøler fra 3dfxcool.no jo

bestilte den for noen timer siden,kan man ikke få de til å legge den i pakka og hvis ikke må jeg jo ha to pakker :gretten:

Noen forslag?

Men kan ikke noen svare på mitt ?

Tror jeg får bestilt den Arctic Cooling VGA Silencer med chipset kjøleren min.

Sente mail til 3dfxcool.no og spurte om de kunne legge den i samme pakke ;)

Endret av ZyraX
Lenke til kommentar

Det er bra :D

Vet du hvem det er du?

Regner med at jeg har bestilt en bra kjøler nå.

Klarte og ta knekken på mitt radeon 9800pro :grine:

en bit på core forsvant :grine:

Må vere mye mere forsiktig denne gangen :)

Endret av ZyraX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...