Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Svart skjerm ved oppstart - Ikke stor nok strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen.

Har seg slik at jeg har bygget opp en pc ut av gamle deler. Så er det slik at når jeg startet pcn etter at den var ferdig bygget så var skjermen helt svart. Gikk direkte til konklusjonen om at det var skjermkortet som ikke fungerte som det skulle og prøvde med et enda eldre og dårligere skjermkort og da fungerte det. Prøvde da det skjermkortet som ikke fungerte i hoved pcn min og der fungerte det helt fint. Skjermkortet har hvert koblet til alle de delene før BORTSETT fra strømforsyningen som er en 400w fra 2008. Da tenker jeg at strømforsyninga er skylden til at det ikke fungerer, eller? Lurer da på dette da jeg har planer om å kjøpe en ny strømforsyning.

Specs:

i7 3770k
radeon hd 7950
corsair vengeance 1600mhz 8 gb
asus p8z77-v lx

Usikker på strømforsyningen, da det ikke står så mye på den bortsett fra at det er bilde av en gorilla også er 400w fra 2008.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde vel få bilde på skjermen, men ville være betenkt med å starte opp noe som belaster PSU'en. Prøv å koble til på hovedkortet. HK har DVI-D, VGA og HDMI...

Hvorfor skal jeg gjøre det? Skrev i posten at det funker med et dårligere skjermkort :) Er det da for å se om skjermkortet kjører og er i gang?

Lenke til kommentar

Det er ganske sikkert PSU da den du har er veeeeldig dårlig, 7950 krever 200W http://videocardz.com/ati/radeon-7000/radeon-7950

Du bør ha minimum 500W PSU, sjekk denne tråden før du spør om anbefalinger Du må koste på deg hvertfall 5-700,- for ny PSU, men i forhold til specsa på maskinen så ville jeg personlig ha brukt penger på det. Er ikke noen dårlig maskin det der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...