Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - iStereo - 50mm f/1,4

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Dag 7: En spartansk hytte du overnattet i. ;)

Dag 8: Du oppnådde den effekten du var ute etter her, ingen tvil om det.

Dag 9: Passe rørende...

Dag 10: Det hjalp å få det opp stort, ganske snedig bilde faktisk.

Dag 11: Fulltreffer, og min favoritt i tråden så langt. Her får du igjen for det lyssterke objektivet med bokehsirklene i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Må bytte objektiv eller kamerasystem. Mistet kameraet i gulvet og etter det så er fokus ringen rar og har fått en merkelig lyd, samt at det er ikke samsvar mellom f-stoppet på objektivet og det som vises i kameraet. Vet ikke om det er kameraet, eller glasset. Hva mener folket?  :hm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har byttet system for resten av festen. Blir Nikon D800 og Nikkor 50mm f/1.4. Nesten samme brennvidde, selvfølgelig uten cropfaktoren til Fujifilmen. Fujifilm oppsettet mitt må nok inn til service før jeg kan bruke det igjen.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Da var Fujifilm systemet levert inn. Den må til England, via Spania faktisk. Vil gå ca 3 uker til jeg får resultatet visstnok..  

Lenke til kommentar

Hørets ikke optimalt ut med den kameraincidenten. Håper festgeneralen godtar byttet ettersom det dreier seg om force majeur.

Fremdeles myk og fin bokeh på det nye oppsettet, selv om f/1.4 ikke er like ekstremt som f/1.2. Ser at du stadig er tilbakeholden med kontrast, jeg hadde antakelig gått mer bananas med spakene. Det gir jo et mykere totalinntrykk da.

Lenke til kommentar

Hørets ikke optimalt ut med den kameraincidenten. Håper festgeneralen godtar byttet ettersom det dreier seg om force majeur.

Det er klart at dette må være lov - det er helt klart force majeur. Det blir en helt annen bildevinkel med 50mm og FX, men TS har sikkert ikke en lyssterk 85mm på lur. Og 50mm f/1.4 passer godt til bildene som tas, så her må vi være rause og godta byttet.

Håper de klarer å fikse utstyret uten alt for lange ventetid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fremdeles myk og fin bokeh på det nye oppsettet, selv om f/1.4 ikke er like ekstremt som f/1.2. Ser at du stadig er tilbakeholden med kontrast, jeg hadde antakelig gått mer bananas med spakene. Det gir jo et mykere totalinntrykk da.

Jeg er inne i en steam fortiden, og da har jeg funnet ut at jeg liker vare og litt kontrastløse bilder i nuet. Dette endrer seg sikkert igjen, kjenner jeg meg rett.. :)

Det er klart at dette må være lov - det er helt klart force majeur. Det blir en helt annen bildevinkel med 50mm og FX, men TS har sikkert ikke en lyssterk 85mm på lur. Og 50mm f/1.4 passer godt til bildene som tas, så her må vi være rause og godta byttet.

Håper de klarer å fikse utstyret uten alt for lange ventetid.

Takk for det! Det var jo ikke akkurat meningen at jeg skulle slippe utstyr verdt +20k i gulvet sånn uten videre. Og jeg aner faktisk ikke hvordan jeg fikk det til heller, det bare ramlet utav hendene mine og smalt i flisene så det sang etter.. men utrolig nok så er flisene like hele? Og det skjønner jeg ikke! Og nei, jeg har ikke noen som helst 85mm objektiv liggende, utenom ett par zoomer.. :)

Uflaks! Men bra at du har noe i bakhånd. Nok et fint og vart portrett. Håper de er raskere hos Fuji enn Olympusverkstedet.

Vel, de sa at de pleide å være kjappe hos Fujifilm. Men butikken sa at deres erfaring var ca 3 uker ventetid. Så alt under 3 uker anser jeg som en bonus i denne sammenhengen.. :)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...