Ragnar115 Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Prøver å rydde litt om ein spilleliste samt legge til ny musikk. Er ganske fan av rock og diverse og lurer på om dere har noen tips til nye rockeband å høre på.Har eksempler av musikk eg hører på i diverse sjangre: Fallout boys, VolbeatRise against, The offspring Muse Nickelback (er ganske glad i deres stil, så noe som ligner på de hadde vært awesome)Gotthard Lurer også forøvrig på om dere vet om nokre band med lignende stil som Pantera og lamb of god, uten skrikingen? Fåretrekker musikk der eg faktisk hører hva artisen sier, og ikkje bare masse lyd, men digger rytmen/melodien i heavy metall. Noen forslag? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Er denne linken noe for deg? http://www.music-map.com/ 1 Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 26. september 2015 Forfatter Del Skrevet 26. september 2015 Er denne linken noe for deg? http://www.music-map.com/ Den er faktisk heilt fantastisk! Tusen takk!!!! Dekker første del av mitt spørsmål! Lurer fortsatt på om man får noe av den heavye melodien med ein ikkje skrikene artist. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Nickelback, nei og nei gutt.. Du vil sikkert like Godsmack, der er nok noe av lyrikken enklere å høre enn Pantera og LoG. Ikke like hardt, men de fleste ordentlige metalband omfavner screaming/growling, heldigvis Vokalen i Lamb er forøvrig noe av det råeste som finnes spør du meg, men vi er nå alle forskjellige Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Nickelback, nei og nei gutt.. Du vil sikkert like Godsmack, der er nok noe av lyrikken enklere å høre enn Pantera og LoG. Ikke like hardt, men de fleste ordentlige metalband omfavner screaming/growling, heldigvis Vokalen i Lamb er forøvrig noe av det råeste som finnes spør du meg, men vi er nå alle forskjellige Heh, eit av mange greie band Screaming blir litt for mye, melodien e som regel jævlig stilig tho Likte Godsmack ! Endret 2. oktober 2015 av Ragnar115 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Tjæh... ikke sikkert dette treffer, men har du hørt Disturbed? Avenged Sevenfold? Testament? Legger ved noen eksempler. Ikke sikkert dette er de beste låtene, men det sier noe om stilen hvertfall. Ellers har du masse bra metal med ren vokal om du beveger deg over i sjangeren progressiv metall. Stikkord er låter på alt fra 5 til 40 (!) minutter, lange solopartier og odde taktarter. De mest kjente heter Dream Theater. Et greit sted å starte kan f.eks. være låta "As I Am". Men dette er antakelig veldig på siden av det du tenkte på.. Endret 5. oktober 2015 av :utakt Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Tjæh... ikke sikkert dette treffer, men har du hørt Disturbed? Avenged Sevenfold? Testament? Legger ved noen eksempler. Ikke sikkert dette er de beste låtene, men det sier noe om stilen hvertfall. Ellers har du masse bra metal med ren vokal om du beveger deg over i sjangeren progressiv metall. Stikkord er låter på alt fra 5 til 40 (!) minutter, lange solopartier og odde taktarter. De mest kjente heter Dream Theater. Et greit sted å starte kan f.eks. være låta "As I Am". Men dette er antakelig veldig på siden av det du tenkte på.. Digger Avanged Sevenfold and Disturbed og har mye av de på spillelista mi hadde ikkje hørt om Testament før og de falt ikkje heilt te smak. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Har du sjekket ut Foo Fighters? Mye bra der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå