Gå til innhold

hvorfor ble facebook så populært?

Gjest Slettet-8OkEXm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

Da Facebook startet opp fantes det andre sosiale medier f.eks myspace. Hva hadde Facebook som skilte det ut fra Myspace, hvorfor ble Facebook så populært? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 16 år og har Facebook. Det var kjempe bra før, men nå er det altfor mye reklame og dritt.

Etter jeg "adda" noen voksne som venner, ble det FOR mye. Jeg er ikke interessert i å vite hvor mange ganger personen har vært på do eller om de har spysjuka.

Bruker ikke Facebook mer.

De er vel bare populært fordi de har mange brukere, men det er også utrolig mange som ikke har fb.

Lenke til kommentar

Er 16 år og har Facebook (...)

Du svarte ikke på spørsmålet!

Facebook med Mark Zuckerberg i spissen hadde satt mange mål og planer for hvordan Facebook skulle vokse. MySpace derimot, de hadde ingen planer. De hadde det de hadde, og etterhvert som Facebook implementerte nye tjenester, så kunne man se at MySpace sin brukermasse stagnerte.

Samtidig hadde Facebook en stor fordel ved at de kunne se hvilke feil MySpace gjorde, og da enten utelukke det helt på Facebook, eller lage en forbedret versjon av det MySpace hadde. På MySpace kunne man også i sine år designe profilen sin nærmest helt uten begrensninger, som satt et useriøst inntrykk på hele samfunnet. Facebook derimot, fokuserte på å lage en ren og pen layout uten mange finesser.

Her er mange faktorer som spiller inn, men man kan enkelt konkludere det med at Facebook hadde en plan, noe MySpace ikke hadde. Facebook var nytenkende, og lærte av de feilene MySpace gjorde.

Jeg tror også at folk var klar for å prøve noe nytt. Vi nordmenn hadde Nettby og Biip, men store deler av brukermassen der var lei pedofile. Ingen visste egentlig hva de gikk til når de registrerte seg på Facebook, men at det i starten hadde de nødvendigste funksjonene, man kunne samle vennene sine og legge ut statusoppdateringer og bilder gjorde det hele veldig interessant.

Endret av kjekset
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Er 16 år og har Facebook (...)

Du svarte ikke på spørsmålet!

Facebook med Mark Zuckerberg i spissen hadde satt mange mål og planer for hvordan Facebook skulle vokse. MySpace derimot, de hadde ingen planer. De hadde det de hadde, og etterhvert som Facebook implementerte nye tjenester, så kunne man se at MySpace sin brukermasse stagnerte.

Samtidig hadde Facebook en stor fordel ved at de kunne se hvilke feil MySpace gjorde, og da enten utelukke det helt på Facebook, eller lage en forbedret versjon av det MySpace hadde. På MySpace kunne man også i sine år designe profilen sin nærmest helt uten begrensninger, som satt et useriøst inntrykk på hele samfunnet. Facebook derimot, fokuserte på å lage en ren og pen layout uten mange finesser.

Her er mange faktorer som spiller inn, men man kan enkelt konkludere det med at Facebook hadde en plan, noe MySpace ikke hadde. Facebook var nytenkende, og lærte av de feilene MySpace gjorde.

Interessant.. Takk for kjapt svar  :)

Lenke til kommentar

Facebook er enkelt å bruke. Målgruppen er ekstremt bred. Fra unge tenåringer til besteforeldre.

"Ja, det er så kjekt å holde kontakten med folk" Bullshit. Facebook er et perfekt plattform for å vise livet fra best mulig vinkel slik at egoet kan få en boost ved at en fremstår som suksessfull og vellykket.

Å få en like på et bilde eller status får mennesker til å føle seg viktige.

Det er ggentlig helt sinnsykt hele opplegget.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Facebook er enkelt å bruke. Målgruppen er ekstremt bred. Fra unge tenåringer til besteforeldre.

"Ja, det er så kjekt å holde kontakten med folk" Bullshit. Facebook er et perfekt plattform for å vise livet fra best mulig vinkel slik at egoet kan få en boost ved at en fremstår som suksessfull og vellykket.

Vel, for meg og mange andre er det utvilsomt et bra verktøy for å planlegge sosiale arrangementer og diskutere i forbindelse med oppgaver. Men så er det en gang slik at det fint kunne vært like gode eller bedre verktøy som kunne gjort dette uten all "støyen" som følger med på facebook. Jeg vil tro det er sosialt selvmord for mange unge å stå utenfor facebook, med mindre man allerede er sterkt tilknyttet folka man henger med.

Ellers er jeg helt enig i at det i stor grad har blitt en arena hvor man prøver å opprette en eller annen form for ytre fasade for å heve selvbildet sitt mest mulig. Jeg tror det heller ikke det er bare bra for hvordan en evaluerer seg selv når en til en hver tid ser hvor mye gøy andre har (sammen med andre), eller hvilke prestasjoner som til daglig meldes.

Facebook er dessverre en pakkeløsning med nevnte egenskaper og som stjeler mye tid og oppmerksomhet. Jeg tror standardadferd hos mange hvis de kjeder seg litt eller skal slå ihjel noen minutter er å sjekke facebook og andre sosiale medier. Jeg skulle likt å vært foruten all den unødvendige "støyen" som det medfører uten at jeg "melder meg ut". :)

Endret av Dr. Chaos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Vel, for meg og mange andre er det utvilsomt et bra verktøy for å planlegge sosiale arrangementer og diskutere i forbindelse med oppgaver. Men så er det en gang slik at det fint kunne vært like gode eller bedre verktøy som kunne gjort dette uten all "støyen" som følger med på facebook. Jeg vil tro det er sosialt selvmord for mange unge å stå utenfor facebook, med mindre man allerede er sterkt tilknyttet folka man henger med. Ellers er jeg helt enig i at det i stor grad har blitt en arena hvor man prøver å opprette en eller annen form for ytre fasade for å heve selvbildet sitt mest mulig. Jeg tror det heller ikke det er bare bra for hvordan en evaluerer seg selv når en til en hver tid ser hvor mye gøy andre har (sammen med andre), eller hvilke prestasjoner som til daglig meldes. Facebook er dessverre en pakkeløsning med nevnte egenskaper og som stjeler mye tid og oppmerksomhet. Jeg tror standardadferd hos mange hvis de kjeder seg litt eller skal slå ihjel noen minutter er å sjekke facebook og andre sosiale medier. Jeg skulle likt å vært foruten all den unødvendige "støyen" som det medfører uten at jeg "melder meg ut". :)

Mange interessante tanker her, men avsnitt! Avsnitt er din venn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...