Gå til innhold

Windows 10 og KMS

Danda

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var litt desperat og ville installere Windows 10 fra media creation tool og da funker ikke Windows 7 eller Windows 8 kodene mine. men synes det er tungvint å legge inn disse først for så å oppgradere.

Så jeg gikk på ebay å fant en person som solgte windows 10 koder for ca 300 kr.

Småpenger så jeg tenkte at jeg skulle prøve ut dette selv om jeg regner med at det er tull.

Dessuten har jeg Money back garanti fra ebay.

Fikk koden på epost og som jeg regnet med, fungerte ikke den på Windows 10 pro.

Kontaktet selgeren å han sa jeg måtte bruke ett aktiveringsprogram for å "aktivere" koden.

Så lastet ned KMS Auto Lite og fikk aktivert Windows 10 pro, spm er, er dette lovlig?

Hva er KMS Autol Lite? har jo søkt rundt på nettet og det er en volum lisens aktivering, uten at jeg blir noe klokere.

Vist det ikke er lovlig, krever jeg pengene tilbake og bruker den lange å trege Windows 7 metoden for å oppgradere til Windows 10.

Endret av Danda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du allerede har Win7 eller Win8, kan du oppgradere til Win10 gratis.

Installer det først, så oppgraderer du.

Dette trenger du kun å gjøre èn gang. Når Windows er aktivert, vil Microsoft huske at den aktuelle hardwaren har rett til å kjøre Windows 10, så reinstallasjoner i fremtiden fungerer direkte.

Jeg er ingen ekspert, men du kan ha blitt lurt på Ebay.

Nøkler fra Win7 og Win8 fungerer ikke i Win10.

Du må oppgradere for å få retten til å kjøre Win10. 

KMS Auto Lite ser ut som en crack. Om det er lov i forhold til Norges lover vet jeg ikke. Men du kunne like gjerne droppet å betale han fyren på ebay.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som selger "keys" på ebay har enten fått dem på ulovlig vis (stjålet fra butikk) eller selger "cracks" de ikke har laget selv. Ikke kjøp fra sånne.

Programmet er et gratis tilgjengelig "activation crack" som følger med en hvilken som helst torrent av Windows 10.

Du kunne like gjerne gitt 300kr til meg, så hadde jeg kjøpt noen flasker Cola.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har oppgradert fra windows 7 tidligere men windows 10 husker ikke aktiveringskoden min fordet.

Får gjøre det på gamle måten igjen så får vi se, ja det der nok mange som trenger de 300 kr som jeg "gav" til han duden på ebay :hm:

Får bruke moneyback garantien da!

Lenke til kommentar

Du har i alle fall blitt skikkelig lurt. KMS er bare en metode for å omgå aktiveringene på, og han selger deg en nøkkel som ligger åpent på nett (ta å søk på de første fem eller siste fem bokstavene og tallene i koden du fikk, og nøkkelen ligger garantert på Google)

Så få pengene tilbake ja.

Ellers må du som nevnt gå fra Win7/Win8.x til Win10 for å få det gratis. Og selvsagt virker ikke win7 eller Win8.x nøklene i Win10, hvor har du fått den ideen fra? Til Win10 trenger du Win10 nøkkel, eller å oppgradere fra en aktivert Win7/Win8.x

Lenke til kommentar

KMS (Key Management Server) er noe man bruker for å aktivere programmer og operativsystemer i et nettverk som som har MAK (Multiple Activation Key) nøkkler.

http://www.it.cornell.edu/services/software_licensing/howto/kms-server-main.cfm

https://technet.microsoft.com/en-us/library/ff793434.aspx

Det er også den foretrukne pirat metoden brukt på Win8.x og Win10, siden Loadere og lignede ikke fungerer på disse versjonene. Så man bruker KMS nøkler som ligger ligger åpent hos Microsoft, og så kjører man et program som later som det er en KMS servers, og så aktiverer man mot dette hver 180 dag. Men som med alt annet, er det en risk at programmet du bruker til dette også inneholder virus/bakdører/rootkits/spyware etc.

Lenke til kommentar

Kontakter Windows 10 Microsofts aktiverings-servere hver 180. dag?

Hva skjer dersom maskinen ikke er tilkoblet internett, eller du (bevisst eller ubevisst) bruker en brannmur som hindrer denne trafikken?

Ja, eller oftere enn den vel, men den MÅ ha hatt kontakt minst en gang per 180 dag for å være aktivert.

Da blir Windows uaktivert, aka piratkopi. Denne løsningen bruker store firmaer og skoler osv rundt om kring i verden. Men de har ofte offentlige KMS servere hvis de ansatte er mye på reise, slik at pcen holder seg aktivert.

Om ikke må man innom kontoret minst 2 ganger per år ;)

Lenke til kommentar

Hva skjer dersom maskinen ikke er tilkoblet internett, eller du (bevisst eller ubevisst) bruker en brannmur som hindrer denne trafikken?

....

Vpn tilkopling til bedriften klarer seg ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

....

Vpn tilkopling til bedriften klarer seg ;)

Eller aktivert DirectAccess. Knall greie for jobbmaskiner...

https://en.wikipedia.org/wiki/DirectAccess

Lenke til kommentar

Ved bruk av KMS aktivatorer, så kjøres som regel prosessen ved hver innlogging, og den kjører lokalt ;)
Om man bruker f.eks microsoft toolkit, så er det AutoKMS som brukes der.. og fila legger seg i c:\windows\autokms.
Ikke alle antivirus og antimalware programmer som liker disse, og dermed sletter dem.
Og da ender man med uaktivert Windows igjen etter 180 dager :p
Finnes jo også "offentlige" pirat kms servere.. men disse tas ned etterhvert som dem blir oppdaget ;)

Så.. det beste er vel egentlig å kjøre lovlig Windows ;)

Ellers blir pirat Windows 7 og 8, stemplet som gyldig ved oppgradering.. men mange som spekulerer i om dem fortsatt er gyldige etter at gratis tilbudet går ut.

Lenke til kommentar

Uansett så er det han karen driver på med ulovlig, og det var det jeg skulle fram til.

Skal kreve pengene tilbake.

Jeg søkte på produkt nøklene han "solgte" meg, å den ligger ute åpen på nettet.

Jeg har oppdatert lovlig gjennom windows 7 så alt i orden:) 

Lenke til kommentar

Utrolig hva man får solgt :p hehe..

Noen selgere er veldig sleipe.. men.. Vil tippe du får tilbake pengene uten problemer :)

Han karen var så ekstremt bestemt på at det var lovlig osv så han ba meg kontakte Microsoft, og det gjorde jeg, nøkkelen er forsåvidt grei den men det er ikke lov å selge til private da det er volum nøkkel, så han er rapporter til Microsoft  :)

Lenke til kommentar

Ja er jo dårlig å selge nøkler som ligger helt åpent her: https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx

Og så fortelle at du må laste ned et piratprogram for å få den til å virke.

Men det har jeg jo sagt i årevis nå, hold en borte fra alle de "gode" tilbudene på Ebay, Qxl osv. De er 99% i tilfelle falske nøkler, som på et eller annet tidspunkt kommer til å bli blokkert.

De eneste som selger digitale kopier av Windows og Office er Microsoft selv. De selger ALDRI i bulk, og de godtar ikke at andre selger digitale kopier. Det har funnes unntak, men da snakker vi store kjente kjeder osv, og ikke mister Ping Han Lon i Kina. ;)

Så om du ikke er i Microsoft Store, og ser en digital kopi...så er den nesten helt sikkert falsk. Særlig om prisen er for god til å være sann.

Lenke til kommentar

Ja er jo dårlig å selge nøkler som ligger helt åpent her: https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx

Men det har jeg jo sagt i årevis nå, hold en borte fra alle de "gode" tilbudene på Ebay, Qxl osv. De er 99% i tilfelle falske nøkler, som på et eller annet tidspunkt kommer til å bli blokkert.

De eneste som selger digitale kopier av Windows og Office er Microsoft selv. De selger ALDRI i bulk, og de godtar ikke at andre selger digitale kopier. Det har funnes unntak, men da snakker vi store kjente kjeder osv, og ikke mister Ping Han Lon i Kina. ;)

Så om du ikke er i Microsoft Store, og ser en digital kopi...så er den nesten helt sikkert falsk. Særlig om prisen er for god til å være sann.

Gikk til innkjøp av windows 10 home til en pris av 1199kr så da har jeg i hvertfall det i orden nå, så det er ikke lov å selge aktiveringsnøkler på ebay i det heletatt? 

jeg har windows 7 og windows 8 nøkler som jeg ikke har bruk for mer :confused:

Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av windows 10 home til en pris av 1199kr så da har jeg i hvertfall det i orden nå, så det er ikke lov å selge aktiveringsnøkler på ebay i det heletatt? 

jeg har windows 7 og windows 8 nøkler som jeg ikke har bruk for mer :confused:

Nøkler er lov å selge. Det som er tvilsomt er å selge nøkler fra MDSN konto osv. Slike nøkler vil Microsoft kunne svarteliste siden salg av slike nøkler er i strid med brukeravtalen for MSDN kontoene.

Andre nøkler som Retail og ubrukte oem er det ikke noe problem og selge.

Hvilke W7 versjoner er det du har nøkler til? Og hva skal du ha for de?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med salg av f.eks COA lisenser som sitter klistret på "ferdig" maskiner?
Disse er jo ubrukte, og som regel kan dem fint aktiveres på helt andre maskiner.. Eneste er at man må ringe inn for å aktivere.

Ikke at jeg sitter med noen sånne akkurat nå men :p

Lenke til kommentar

Hvordan er det med salg av f.eks COA lisenser som sitter klistret på "ferdig" maskiner?

Disse er jo ubrukte, og som regel kan dem fint aktiveres på helt andre maskiner.. Eneste er at man må ringe inn for å aktivere.

Ikke at jeg sitter med noen sånne akkurat nå men :p

Det er de eneste nøklene utover ev. retail pakker som er lov til å selge og kjøpe. Det slo en domstol i EU fast for en stund tilbake.

Så har man tilgang på gamle pcer med slike COA nøkler, så er det bare å bruke i vei.

Men Win7 var de siste pcene med COA nøkler, for med Win8.x kom nøkkelen i BIOS, og trenger ikke noe sertifikat eller noe. Du kan bruke en hvilken som helst plate med den versjonen du har, og så er den aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...