Gå til innhold

[Løst] Logitech z623 2.1 sett (mangler lyd i sub fra Realtek "lydkort" på ASUS hovedkort)

Anbefalte innlegg

Logitech z623 2.1 høyttalersett  kommer med en grønn inngang fra hovedkortet. I mitt tilfelle bruker jeg bare den grønne stereo lydutgangen fra lydchipen fra Realtek på ASUS hovekortet i pc'en. 

I høytaller oppsettet i Realtek HD Audio manager er det ikke mulig å velge 2.1 lyd. Bare stereo og 5.1. Begge oppsettene gir ikke lyd i sub, bare frontene.

Det nærmeste jeg kommer er å velge 5.1, og skru av center og rear, og skru av fullrange speakers. Hvis seg så reverserer center og sub, dukker det opp lyd i både frontene og sub, men da blir speach ullen, naturlig nok. Så det er jo ikke meningen.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få ordentlig lyd i sub?

Samme problem beskrives med bilder her:

http://www.sevenforums.com/sound-audio/366022-realtek-hd-audio-manager-subwoofer-problem.html

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette settet (og stort sett alle andre 2.1-høyttalersett) har ikke noen separat inngang for subwooferen. Den tar kun imot venstre og høyre kanal, og så bestemmer det innebygde crossover-filteret hva som skal sendes til suben. Du skal altså bruke "Stereo"-oppsettet. For å få mer bass kan du bruke equalizeren i Audio Manager eller tonekontrollen på høyttaleren.

Lenke til kommentar

Dette settet (og stort sett alle andre 2.1-høyttalersett) har ikke noen separat inngang for subwooferen. Den tar kun imot venstre og høyre kanal, og så bestemmer det innebygde crossover-filteret hva som skal sendes til suben. Du skal altså bruke "Stereo"-oppsettet. For å få mer bass kan du bruke equalizeren i Audio Manager eller tonekontrollen på høyttaleren.

Takk! Det var vel det jeg fant ut. Brukte 5.1, minus center, minus backhøytallere og skrudde av full range. Funka greit det og. Sub'en gir ikke lyd i hverken Windows sitt, eller Realtek sitt control panel. Det er det som er forvirrende. I spill på det oppsettet jeg nettopp nevnte sleit ikke sub'en seg ut, men det var noen hint av lyd av og til. Kan hende at stereo funker vel så bra.

Men da setter jeg denne til løst. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...