Gå til innhold

Installere Win7 på en "ekstern harddisk"

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bærbarpc med windows installert. Har en stasjonær pc hos svigermor som hd kræsjet, så har kjøpt en ny. Har også en helt ny Win7 lisens som jeg ønsker å installere på den ny hd.

Kan jeg kople til den ny hd til min bærbare pc, putte DVD i spilleren og installere windows på ny hd? Litt redd for at den installerer den på min bærbare pc. Er det ikke slik at når du starter installering så får du spørsmål om å velge hvilken hd du skal installere på? Tanken var da å velge den nye hd som er knyttet til bærbar via usb, og installere den ferdig. Så kan jeg sende den til svigermor som kan få satt den inn i sin pc, og voila maskin fungerer..?

Takker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke støttet å installere Windows på et "removable " medium.

Det du kan gjøre derimot er å kople den disken internt (med din os disk frakoblet) installere ferdig og avslutte med:

Sysprep /generalize /shutdown /oobe

I en admin cmd prompt.

Etter dette kan den installeres i din svigermors og og bootes til oobe.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det skal være mulig å installere til USB.. Men den offisielle støtten kom vel ikke før Windows 8.

Og en annen ting, er at du vil få litt krøll med bootmeny på din egen pc, om du ikke kobler fra interndisken.

Men som andre sier, det beste er nok å sette den i riktig maskin, og kjøre full setup der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...