FrenChie Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Hei, Rett før jeg bestiller nå *sikle* Men jeg lurer på om disse slangeklemmene; (Slangeklemmer for PVC Slanger) passer på Tygon slanger? Mvh FrenChie Endret 12. november 2003 av FrenChie Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Øh.. greit å oppgi dimensjonen på slangane og på klemmene først kanskje? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Oja.. Det glemte jeg : Slangeklemmene: 3/8 (10mm) Tygon slangene: 3/8 Men på noen Slangeklemmer står det passer for PVC slanger, og på noen står det passer ikke for PVC slanger. Er tygon slangene PVC? Lenke til kommentar
felge Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 har ikke slangeklemmer på mine tygon slanger 3\8 .. funker fint det :nice: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Ville ikke brukt dem da de lett skader slangen, ville kjøpt dem av plast som du klemmer sammen Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Den til høyre skader ikke slangen vist du skrur den til med fornuft... Men dem i plast er best... TaZ Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...579K64&toc=5478 Desse bruka eg. Funka kjempefint. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...579K64&toc=5478Desse bruka eg. Funka kjempefint. Ja det var dem jeg mente, helt suverene. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hei, Rett før jeg bestiller nå *sikle* Men jeg lurer på om disse slangeklemmene; (Slangeklemmer for PVC Slanger) passer på Tygon slanger? Mvh FrenChie NEI!! Beklager caps, men måtte ta i litt nå. Slike klemmer må _aldri_ brukes på tygon- silikonslanger! Muligheten for at disse ødelegger / skjærer hull i slangene er så absolutt tilstede. Nok et argument er at en såpass stiv klemme aldri vil kunne forme seg skikkelig rundt en såpass myk slange som det her er snakk om. Strengt tatt behøver du ikke klemmer i det hele tatt, om forholdet mellom slange og nipler er riktig. Men on du ønsker en ekstra forsikring; Hvorfor ikke bruke kabelstrips i stedet? Glem uansett de klemmene! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Ok, takk for svar alle sammen. Rett før jeg bestilte de slangeklemmene... så takk Men skjønner ikke helt hvorfor de plast klemmene er dyrere en de over (stål(?) Skal jeg bestille disse da? Endret 13. november 2003 av FrenChie Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Ja, gjør det. De klemmene fungerer bra. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Strips er også fint. Koster 30-40kr på clas for 1000, da har du nok for laaaaang tid framover og et rikt utvalg i farger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå