Gå til innhold

Er Islam på tur å ta over hele verden?

Anbefalte innlegg

Men ondskap har en fæl tendens til å få grobunn hos mennesker som er skråsikre på at de selv besitter den fulle sannhet og eneste rette tro.

You nailed it!! :) Og her stiller både kristendom og islam i en særstilling, bare at kristendom er kommet litt lenger sin evolvering og har fått filt bort mange av de primitive og brutale trekkene i praktiseringen av religionen. Ikke fordi skriftene sier det, men rett og slett fordi den har blitt tvunget til det av sekulære krefter.

Islam har aldri hatt noen reformasjon, ei heller har den vært utsatt for sekulære krefter, for islam er fremdeles den primitive, brutale og menneskefientlige religionen som ble funnet opp av Muhammed (det vil si, det er vel mer troverdig å si at den ble funnet opp av de som skrev det som Muhammed liksom skulle ha sagt) og alle tilleggene som er skrevet av ravende sinnsvake imamer i etterkant. Sharia lovene for å nevne noe...

Vil islam overta? Nei. Kommer den kampen til å foregå med demokratiske virkemidler? Betviles... Allerede nå ser vi at folk med muslimsk bakgrunn gjør det de kan for å undergrave ytringsfriheten, godt hjulpet av ryggløse politikere som idiotisk står og proklamerer at "Vi skal selvfølgelig ha utringsfrihet, men..." uten å fatte at de med det men'et allerede har tatt friheten ut av ytringene..

Islamister er kun ute etter å bruke ytringsfriehten til å kneble andre fra å bruke den og det har de utrolig nok langt på vei klart også... Men følger man litt med på sosiale midler så ser man allerede nå ytringer fra vanlige mennesker som ikke lover godt i fremtiden om de med myndighet ikke tar grep. For det fleste Ola Nordmenn er lei av å bøye seg bakover for hvert eneste krav islam og invandrere kommer med. Folk vil gjerne hjelpe, men ikke på bekostning av egen frihet eller bli innskrenket av innvandrere som forlanger at vi skal respektere deres sinnsvake religiøse regler og lover. Kan de ikke innrette seg etter norske forhold kan de bruke retten til å dra tilbake til landet de får gjennomslag for den primitive og brutale religonen de er fordummet til å tro er rettferdig.

Det koker litt nå og dessverre ser det ikke ut til, (og som vanlig nær sagt), at myndighetene tar dette alvorlig. Det bør de. Hvis ikke kommer Ola Nordmenn til å at spaden i en annen hånd.... og det er ingen trussel, det er hva som skjer hver eneste gang myndighetene ikke er i takt med folket de er satt til å bestemme over. Det kan bare tøyes så langt... selv i fredfylle norge...

Men jeg tror vi kommer til å få tonnevis med trøbbel fra denne såkalte fredens religion... Men det er vel ikke å forvente annet av en religion som ikke har annet enn forakt for menneskeliv heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gale kappløp.

Kristendommen er i ledelse etter de rykket fra med korstogets seier over saladin og fikk en god oppslutning etter blod-dåpene i afrika, men Islam tar innpå dag for dag med en utholdende aggressiv fremtreden.

Hvem kommer i mål først med å gjøre hele verden sinsyk?

..

Lenke til kommentar

Det gale kappløp.

Kristendommen er i ledelse etter de rykket fra med korstogets seier over saladin og fikk en god oppslutning etter blod-dåpene i afrika, men Islam tar innpå dag for dag med en utholdende aggressiv fremtreden.

Hvem kommer i mål først med å gjøre hele verden sinsyk?

..

La oss for menneskehetens skyld ikke være noen av dem... For de er i stand til å undergrave absolutt alt og ta livet av alle (det er jo akkurat hva disse dødskultene ønsker også... Når jebus/muhammed kommr tilbake er det for å drepe, ikke for å gi liv... Kjærlighetens og fredens religioner det tenker jeg... puiiii

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå tuller dere godt, fordi hvem er det nå som har kjørt verden til kanten av stupet?

Sekulære vrangforestillinger er ikke håret bedre enn andre religiøse vf

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hvem har nevnt at vi må følge dagens rettnings linjer? Vi kan ikke det, den boblen sprekker snart den... For det er mer enn religiøse dødskulter som må vekk om vi skal klare oss som art i hundre årene som kommer...

Så nå er det du som tuller her, for jeg tror du vet bedre enn det. Har ingenting med å skylde på, men rett og slett se hva som er konstruktivt for flest mulig i fremtiden som kommer.

Sant og si så driter jeg i det, folk flest VIL være ignorante nettopp fordi ingen har det minste lyst til å endre noe som helst, ihvertfall ikke til det mindre enn hva de har allerede, og siden det hjelper fint lite at jeg er alene om det driter jeg i hvordan det går med menneskeheten jeg, sånn egentlig... er snart kisteklar allikevel med mine femti år og gidder ikke å kjempe mot en verden som heller vil gasse seg i ignoranse og innbildninger og whooo enn å faktisk forsøke å lære seg noe fornuftig.. Så jeg håper at bobla holder jeg slik at den ikke kommer til å angå meg når den sprekker... For du kommer ikke til å se meg på et gamlehjem...... Men at den bobla vi lever i i dag kommer til å sprekke er det ingen tvil om og da skal vi ikke se bort i fra at religiøse, politiske, kapitalistiske og whatnot av vrangforestillinger vil kjøre hele butikken i grøfta, den destruktiviteten er visst medfødt tror jeg... ... Men inntil da lever jeg som alle andre i samfunnet og heller gjør mine forbredelser... Ikke noe whaco doomsday preppers eller noe slikt, men ting som gjør at jeg har noe å falle tilbake på når bobla sprekker... For neste gang den sprekker kommer vi ikke til å ha midler til å kjøpe oss ut av den, som sist da vi små borgere pent måtte se på at idioter av politikkere ga de store gutta pengene våre uten renter fordi de hadde driti seg ut... Og når det skjer må nok skjea tas i en annen hånd tenker jeg...

Og et nytt regime av et eller annet slag klekkes ut... Så kan vi bare håpe at ingen vrangforestillinger er rotet inn i det... Hverken av påståtte guder, arrogant summe politikere eller andre VF'er...

Lenke til kommentar

Nå tuller dere godt, fordi hvem er det nå som har kjørt verden til kanten av stupet?

Er da morsomt å tulle litt, iallefall når tullet er basert på utdrag fra historien vår.

Sekulære Industriell utvikling vrangforestillinger mener du vel? :) 

Utvikling er greit nok det bare den blir mer fokusert på miljøet, noe det ikke har vært de siste 100 årene, men nå så er utslipp fra biler på god vei til å bli bedre, plastikk er på vei til å bli nedbrytbar, kraft blir hentet i større grad fra sol, vann og vind samt flere i disse i-landene retter fokus mot å minske ødeleggelsen på regnskogen.

Forøvrig enig i at penge/resurs runkingen ikke er så mye bedre en gude runkingen, men de verste er de som tar den bak av gud og og tørker seg med penger når de er klare.

Se hvor stor andel av USA som er religiøse for eksempel og samtidig hvor stort bidrag de har kommet med angående dette du sier om verden på kanten av stupet.

U-land overbefolker, I-land forurenser og bedriver resursmissbruk.

Det de har til felles er at begge er under "angrep" av religion.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er da morsomt å tulle litt, iallefall når tullet er basert på utdrag fra historien vår.

Sekulære Industriell utvikling vrangforestillinger mener du vel? :)

Utvikling er greit nok det bare den blir mer fokusert på miljøet, noe det ikke har vært de siste 100 årene, men nå så er utslipp fra biler på god vei til å bli bedre, plastikk er på vei til å bli nedbrytbar, kraft blir hentet i større grad fra sol, vann og vind samt flere i disse i-landene retter fokus mot å minske ødeleggelsen på regnskogen.

Forøvrig enig i at penge/resurs runkingen ikke er så mye bedre en gude runkingen, men de verste er de som tar den bak av gud og og tørker seg med penger når de er klare.

Se hvor stor andel av USA som er religiøse for eksempel og samtidig hvor stort bidrag de har kommet med angående dette du sier om verden på kanten av stupet.

U-land overbefolker, I-land forurenser og bedriver resursmissbruk.

Det de har til felles er at begge er under "angrep" av religion.

Begge er under angrep av vår egen grådighet, og noen kler seg i prestekjolen mens andre tar på seg børsdressen, og av og til samarbeider børs og kirke, og noen ganger kriger de mot hverandre. De virker på meg å være to alen av samme stykke, og stykket heter altså "grådighet"

Ellers er du nok mer positiv til fremtiden, hvor du ser merkbare virkninger av å endre kultur fra nyting og utnytting, til nytte for alle, mens jeg ser at ballen ruller videre av sin egen kraft, og de spede forsøkene på å snu trenden som regel blir små lokale "myggstikk" som ikke har store betydningen for hovedtrenden, som er at vi karrer til oss det vi klarer, og beskytter revirene våre med siste skrik fra våpenprodusenten. 

Jeg tror vi er litt for sent ute, og kommer til å oppleve eskalering hva angår forverringen av leve-miljøene/vilkårene. Men det hadde vært fint om du hadde mest rett så klart

Lenke til kommentar

Begge er under angrep av vår egen grådighet,

Lurer på hva de samme vil gjøre når penger ikke er mer verdt enn papiret de er skrevet på...

Jeg tror vi er litt for sent ute, og kommer til å oppleve eskalering hva angår forverringen av leve-miljøene/vilkårene.

At det kommer en forverring er det ingen tvil om... Eller kanskje vi skal si en forbedring... Men det kommer til å være litt av en jobb å overtale en art som har brukt sløsing som sjekketriks siden tidenes morgen at ingen trenger mer enn at de kan overleve på det.... Glad det ikke blir min jobb å overbevise min egen art om det... :)

For de som har lyst til å lese seg litt opp på hva som blir sagt her kan jeg anbefale boken "Det biologiske mennesket" https://fagbokforlaget.no/?isbn=9788251925938. Meget opplysende for min del ihvertfall ,,,, :)

Lenke til kommentar

Jeg tror vi er litt for sent ute, og kommer til å oppleve eskalering hva angår forverringen av leve-miljøene/vilkårene. Men det hadde vært fint om du hadde mest rett så klart

Joa, jeg er kanskje litt vel optimistisk.. land med med en veldig stor populasjon som India, Kina og de fleste lender i Afrika har ligget langt etter, men de er er på vei opp. Dette kan bety Istid om 50 år om de går i samme felle eller selvopptatt ressurs missbruk som "vesten" + Russland har bedrevet det siste århundre. Det jeg håper er at de tar i bruk nyere teknologi som er mer miljøvennlig, og at vi fortsetter å finne ut av nye "grønne" metoder som kan erstatte det forurensede missbruket.

Men uansett, poenget var at dette pågår uavhengig av religion, det er ikke en sekulær trend.. selv en som virker være veldig imot dette som deg selv sitter og skriver på en elektronisk duppe ditt og lever i et samfunn som lever på forurensning, det samme gjør muslimer, kristne, ateister osv.

Lenke til kommentar

Og jeg tar et sekulært samfunn over et totaliært / teokratisk hvilken dag som hekst... Er ikke noe galt i et samfunn som faktisk prøver å inkludere ALLE da, ikke bare en "elite" av ditt eller datt med en spesiell tro, politisk ståsted eller annet... Så jeg skjønte ikke helt angrepet på det sekulære samfunnet jeg...

Hva er så galt med et sekulært samfunn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg velger å ta verden akkurat som den er, har faktisk ingen lyst til å endre noe, fordi jeg aner ikke hva man skulle fjernet eller endret. Straks man forsøker å fjerne noe, slår det tilbake på en selv. Noen ganger kan det ta litt tid før virkningen kommer, men man vet at den vil manifestere seg på en eler annen måte ..

Lenke til kommentar

Jeg velger å ta verden akkurat som den er, har faktisk ingen lyst til å endre noe, fordi jeg aner ikke hva man skulle fjernet eller endret. Straks man forsøker å fjerne noe, slår det tilbake på en selv. Noen ganger kan det ta litt tid før virkningen kommer, men man vet at den vil manifestere seg på en eler annen måte ..

Det høres jo fint ut det, men legitimerer ikke dette det jeg ville kalle onde handlinger for ens egen del også? Og hvor er incentivet til å gjøre gode handlinger? Forøvrig undrer jeg meg over på hvilken måte prester er grådige.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det høres jo fint ut det, men legitimerer ikke dette det jeg ville kalle onde handlinger for ens egen del også? Og hvor er incentivet til å gjøre gode handlinger? Forøvrig undrer jeg meg over på hvilken måte prester er grådige.

Jeg kan ikke se hvordan ikke-vold initierer eller legitimerer vold ..? Mahatma Ghandi brukte og oppfordret sine disipler til å anvende noe han kalte "non resistans to violence" overfor det nedbrytende systemet han "bekjempet". Og selv om den metoden/medisiner tok sin tid før virkningen satte inn, kom den bevegelsen han initierte, til sitt naturlige endepunkt fordi de forpliktet seg til å slutte å fore bålet, som dermed døde ut av seg selv.

Og privat har jeg testet den metoden på alle store og små problemet, og har sluttet å forbløffes over hvor lite som skal til for at tingene skal finne sin egen plass, ikke dermed sagt at jeg har fått det jeg ønsket meg, kanskje heller tvert imot

Incentivet finner man i ens eget "hjerte", etter at støyen fra det grådige og hatefulle selvet er forstummet. Prester er også folk, så jeg er like raus med dem som vanlig dødelige (skjønner ikke helt hvorfor det spørsmålet dukket opp her ..)

Får litt frysninger på ryggen av de som springer rundt og er i ett modus av at de bare må hjelpe verden! Sagt på en annen måte; idealisme kombinert med sterkt selvfølelse, er nærmeste nabo til ekstremisme

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at dette fungerer for deg. Samtidig er du vel tvunget til å endre noen ting, om man ikke gjør det, må man vel sitte i lotusstilling og be hele dagen, uten å spise. Bare at du skriver på dette forumet endrer garanterert noe.

Det er bare to innlegg siden du anklaget v prester for å være grådige.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg skjønner ikke hva du mener!?

skjønte du det ikke, eller var svaret ditt et eksempel på hvordan man bør ta imot alt av informasjon man ikke har erfart selv? :p

Hvis det er noe/noen som mottar noe, bør man gå en liten runde til ...  :love:

Men forøvrig skjønte jeg altså ikke hva brukeren spør om, mulig han hengte seg opp i konvensjonen "prest" ..., Vi får se når han er tilbake    :ermm:

Men forøvrig så mottas ingen ny ninformasjon i emptiness, det forsvinner heller usann info der, slik at det som blir tilbake "bare er der" og det er akkurat nok "er"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Begge er under angrep av vår egen grådighet, og noen kler seg i prestekjolen mens andre tar på seg børsdressen,

... må være denne han refererer til tror jeg....   :) Og derivert at menn i børsdresser og prestekjoler er grådige... :)

Vel, det er de, eller rettere sagt; mennesket inni dressen og kjolen kan være det, kanskje i enda større grad enn hos vanlige folk, fordi det handler om sterke verdier og idealer forbundet med den uniformeringen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...