Cair Paravel Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 SELVE Koranen sier ingenting om at det er dødstraff å forlate islam. Koranen sier også videre det er ingen tvang i religion. Da velger jeg å tro det. Sure 2:106 - "Når Vi opphever et vers eller gjør at det blir glemt, (i begge tilfeller) bringer Vi et (annet vers) bedre eller likt. Vet da ikke dere at Allah har fullstendig makt over alle ting?" Dette verset er bakgrunnen for den islamske doktrinen Nasikh, som er sentral i all islamsk teologi. Kort sagt seier den at ved indre motsetning vil den nyaste openberringa ha forrang over eldre openberringar. I koranen inneheld det mange indre motsetningar, som har nær samanheng med Muhammed sitt liv. Medan Muhammed levde i Mekka, ønskte han fred med jødane og dei omkringliggjande stammereligionane. Difor kom det mange tolerante surer, deriblant suren du siterer om at det ikkje er tvang i religion. Denne har imidlertid blitt oppheva av dei mindre tolerante surene som Muhammed skreiv i Medina. For all del, det er BRA at du og andre moderate muslimar ønskjer trusfridom, men det er dei valdelege islamistane som har koranen på si side. Så kan ein jo også spør seg kvifor ein allmektig Allah har så rabiate humørsvingningar? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) At det er flere millioner som er for apostasi for være deres mening, men hva med de andre millioner av muslimer som ikke mener apostesi har noe med islam å gjøre? Har de feil? Islam kommer fra Koranen, hva annet mener du islam består av? Hvis en hadith kommer i konflikt med Koranen så skal man følge Koranen.Hva annet består islam av? En hel masse annet! Islam er en verdensreligion og består av uendelig mye mer enn koranen! Tror du kristendom = bibelen? Tror du star wars = 6, snart 7 filmer? At det er flere millioner som er for dødsstraff for å slutte å tro på islam får ikke være mening, det får være fakta! Slik er verden idag, virkelighet, ikke mening. Endret 24. oktober 2015 av Abigor 1 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Du svarer jo ikke spørsmålet, islam kommer fra Koranen hva annet består den av? At det er flere millioner som er for apostesi er fakta, greit nok, det er også flere millioner muslimer som er imot apostesi, fakta. At Koranen ikke nevner apostesi det er også fakta! Endret 24. oktober 2015 av PrettyBoy 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Islam kommer fra mye mer enn koranen! Slik du snakker høres det ut som kapittelet om apostasi i islam er tomt, at det ikke står noen ting der. I virkeligheten er det motsatt. Det er et langt og kronglete kapittel om apostasi i islam. Er islam bare koranen? Eller er islam i virkeligheten mye, mye mer? Har du bare lært at islam = koranen og du vet ikke hva mer islam består av? Skal jeg lære deg det? Endret 24. oktober 2015 av Abigor Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 "I virkeligheten er det motsatt. Det er et langt og kronglete kapittel om apostasi i islam." Hvilket kapittel? "Har du bare lært at islam = koranen og du vet ikke hva mer islam består av? Skal jeg lære deg det?" Ja takk, lær meg. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) I jøssenavn, trodde du var muslim, men jaja, jeg får lære deg. Islam er en verdensreligion som stammer fra Muhammed. Religionen består av (blant annet) koranen, hadither og alt hva Muhammed sa og gjorde. Skal jeg lære deg om Star Wars? Det begynte som en film, som etter flere tiår har utviklet seg til to trilogier og snart er det nye filmer klare. I tillegg er Star Wars en rekke tegneserier, pc-spill, brettspill, actionfigurer, alle sorters leketøy, samlesaker, pyntesaker, møbler, noveller, romaner, musikk og til og med livssyn. Med andre ord uendelig mye mer enn en enkelt bok, film eller annet kunstnerisk produkt. Hva mer har du lært? At kristendommen bare er bibelen? Da vil du få et sjok når du hører om helgener, paver og reformasjoner! Endret 24. oktober 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Sure 4:89 - "They wish that you reject Faith, as they have rejected (Faith), and thus that you all become equal (like one another). So take not Auliya' (protectors or friends) from them, till they emigrate in the Way of Allah (to Muhammad ). But if they turn back (from Islam), take (hold) of them and kill them wherever you find them, and take neither Auliya' (protectors or friends) nor helpers from them." Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Så kan ein jo også spør seg kvifor ein allmektig Allah har så rabiate humørsvingningar? Husk at du snakker om Abraham og Isacs gud - altså din gud også! Alt du trenger gjøre er å lese GT så forstår du hvorfor. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Du svarer jo ikke spørsmålet, islam kommer fra Koranen hva annet består den av? Sitat Mark Gabriel (doktorgrad islamsk historie og kultur): "Muslimer underkaster seg og lyder hadiths lære fordi Koranen befaler dem å adlyde Muhammed. [...] Muslimer kan ikke ta imot Allahs ord og samtidig forkaste Muhammeds ord. [...] Det innebærer at du ikke er muslim (sure 4:65). [...] Mange mennesker snakker og handler som om Muhammed egentlig ikke representerer islam. Fra et muslimsk synspunkt er dette kjetteri." Så kan ein jo også spør seg kvifor ein allmektig Allah har så rabiate humørsvingningar? Husk at du snakker om Abraham og Isacs gud - altså din gud også! Alt du trenger gjøre er å lese GT så forstår du hvorfor. Allah er ikkje Abrahams, Isaks og Jakobs Gud. Allah har ingen son. Han oppfordrar til vald og drap. Han er løgnaktig. Han er pervers. Han gir ingen frelsesgaranti. Min Gud er kjærleg, nådig, mild og langmodig. Min Guds ord er sanning, det skiftar ikkje med omstendene. Eg er Guds barn og lever i hans frie nådepakt. Muslimar er trellar under Allahs slavepisk. Forhåpentlegvis vil du ein dag sjå skilnaden! Endret 24. oktober 2015 av Cair Paravel Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Allah er ikkje Abrahams, Isaks og Jakobs Gud. Allah har ingen son. Han oppfordrar til vald og drap. Han er løgnaktig. Han er pervers. Han gir ingen frelsesgaranti. Min Gud er kjærleg, nådig, mild og langmodig. Min Guds ord er sanning, det skiftar ikkje med omstendene. Eg er Guds barn og lever i hans frie nådepakt. Muslimar er trellar under Allahs slavepisk. Forhåpentlegvis vil du ein dag sjå skilnaden!Jahve oppfordrer til vald og drap, han er løgnaktig, pervers, gir ingen frelsegaranti, ønsker å gjøre alle mennesker til slaver. Din gud er hatfull, nådeløs og bråsint. Jeg sier som Motörhead, "God was never on your side" If the stars fall down on me And the sun refuse to shine Then may the shackles be undone, And all the old words, cease to rhyme. If the skies, turn into stone, It will matter not at all, For there is no heaven in the sky, Hell does not wait for our downfall, Let the voice of reason shine, Let the pious vanish for all times, God's face is, hidden, all unseen, You can't ask him what it all means He was never on your side, God was never on your side Let right or wrong, alone decide, God was never on your side. See the ten thousand ministries, See the holy righteous dogs, They claim to heal but all they do is steal, Abuse your faith, cheat & rob. If god is wise, why is he still, When these false prophets call him friends, Why is he silent, is he blind, Are we abandoned in the end? Let the sword of reason shine, Let us be free of prayer & shrine God's face is hidden, turned away He never has a word to say He was never on your side God was never on your side Let right or wrong, alone decide, God was never on your side. No, No, No He was never on your side, God was never on your side Never, Never, Never, Never, Never on your side God was never on your side, Never on your side. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Du svarer jo ikke spørsmålet, islam kommer fra Koranen hva annet består den av? Sitat Mark Gabriel (doktorgrad islamsk historie og kultur): "Muslimer underkaster seg og lyder hadiths lære fordi Koranen befaler dem å adlyde Muhammed. [...] Muslimer kan ikke ta imot Allahs ord og samtidig forkaste Muhammeds ord. [...] Det innebærer at du ikke er muslim (sure 4:65). [...] Mange mennesker snakker og handler som om Muhammed egentlig ikke representerer islam. Fra et muslimsk synspunkt er dette kjetteri." Så kan ein jo også spør seg kvifor ein allmektig Allah har så rabiate humørsvingningar? Husk at du snakker om Abraham og Isacs gud - altså din gud også! Alt du trenger gjøre er å lese GT så forstår du hvorfor. Allah er ikkje Abrahams, Isaks og Jakobs Gud. Allah har ingen son. Han oppfordrar til vald og drap. Han er løgnaktig. Han er pervers. Han gir ingen frelsesgaranti. Min Gud er kjærleg, nådig, mild og langmodig. Min Guds ord er sanning, det skiftar ikkje med omstendene. Eg er Guds barn og lever i hans frie nådepakt. Muslimar er trellar under Allahs slavepisk. Forhåpentlegvis vil du ein dag sjå skilnaden! Sorry to burst your bubble, Du har virkelig en overraskelse i vente - dersom du våger. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Jeg sier som Motörhead, "God was never on your side" Islam og destruktiv musikk er to ulike verktøy i Satan si verktøykasse. Eg trur mange kristne har eit for lettsindig forhold til denne type musikk, og dei kreftene ein kan verte påverka av. Sorry to burst your bubble, Du har virkelig en overraskelse i vente - dersom du våger. Dersom du har rett og eg har feil - går begge til det evige ingenting. Dersom eg har rett og du har feil - går eg til himmelen og du til helvete. Kven av oss har mest å frykte? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Jeg sier som Motörhead, "God was never on your side" Islam og destruktiv musikk er to ulike verktøy i Satan si verktøykasse. Eg trur mange kristne har eit for lettsindig forhold til denne type musikk, og dei kreftene ein kan verte påverka av. Sorry to burst your bubble, Du har virkelig en overraskelse i vente - dersom du våger. Dersom du har rett og eg har feil - går begge til det evige ingenting. Dersom eg har rett og du har feil - går eg til himmelen og du til helvete. Kven av oss har mest å frykte? Serriøst æsse! Tyr du til Pascals veddemål? ROTFLMAO!!! Når det er sagt. Som ateist stiller jeg meg tvilende til en høyere makt som har skapt universet . Jeg avviser dog kategorisk at den kristne guden har noe som helst med denne høyere makt å gjøre. Dersom denne høyere makt har inkludert et liv etter døden, så gjelder det absolutt alle. Kanskje til og med alt! Det blir da fryktelig for deg å møte meg i det hinsidige. Endret 25. oktober 2015 av Thonord Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Islam og destruktiv musikk er to ulike verktøy i Satan si verktøykasse. Eg trur mange kristne har eit for lettsindig forhold til denne type musikk, og dei kreftene ein kan verte påverka av. Sic.... Hvis vi skulle sette kristne til å definere hva som IKKE var destruktiv musikk er jeg redd for at alt vi satt igjen med var unotene fra basuner... Så godt at vi ikke hører på slike destruktive kristne... Musikk er faktisk det ENESTE vi har som ALLE mennesker skjønner, uansett hvem eller hvor de er født!!! Det er jammen mer enn man kan si om jesus, med alle de destruktive dødskultene som har fulgt i kjølvennet av den fyren... Så her snakker du over deg... Glemmer aldri en lærer jeg hadde, han var akkurat som deg. "Rock!", sa han, "Kommmer aldri til å oveleve i ti år engang!", .. Vel, skulle ønske at jeg kunne besøke denne læreren nå (det kan jeg ikke, for han sitter på koko huset og er ikke tilgjengelig...) for hva er det de spiller på radioen hele dagen... Jo rock..... Lenke til kommentar
danielch Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Kristningen av Norge var nok heller ikke så pen som folk skal ha det til... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Kristningen av Norge var nok heller ikke så pen som folk skal ha det til... Man har en lei tendens til å glemme at kristendom har blitt tvunget på oss i det meste av tiden den har vært her.... Hvorfor? Jo fordi den, i likhet med islam, ikke treffer opplyste mennesker som noe annet enn latterlig og derfor KUN står på påstandene til de hevder dette er sannhet... og derfor trives den (kristendommen altså-...), i likhet med islam, best på samfunn der disse latterlige og håpløse påstandene kan tvinges og truses på folk... Uten tvang og trusler ville kristendommen allerede vært utdødd... Ingen ville trodd på de latterlige påstandene... Det samme går for islam... Dette er nok en religion som kommer til å avlide døden når deft går opp for medlemmene hvor latterlige og lite troverdige påstandene i dfen islamske "lære" er opp i mot skikkelig viten og kunnskap... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Dersom du har rett og eg har feil - går begge til det evige ingenting. Dersom eg har rett og du har feil - går eg til himmelen og du til helvete. Kven av oss har mest å frykte? Du vet ikke hva du snakker om. Og guden din har aldri, aldri vært på din side. Dersom muslimen har rett har vi begge noe å frykte. Dersom scientologen har rett har vi begge noe å frykte. Dersom buddhisten har rett har vi begge noe å frykte. Dersom jøden har rett har vi begge noe å frykte. Dersom satanisten har rett har vi begge noe å frykte. Dersom mormoneren har rett har vi begge noe å frykte. Fortsett i uendelighet, med uendelig antall religioner. Dersom din religion har rett, det er et utfall av uendelige utfall. Dersom et annet utfall er rett, det er uendelig antall utfall, da har du noe å frykte. Bryr du deg? Hvis ikke du frykter hva som skjer hvis uendelig andre religioner har rett, så vet du utmerket godt at andre ikke frykter ett sekund om din religion har rett. Er dette vanskelig å forstå, siden du kommer med så mislykkete forsøk å lure andre mennesker? Som Thonord sier, hva er unnskyldningen for å ty til pascals veddemål i 2015? Er du et barn som ikke vet bedre? Er du et voksent menneske som ikke klarer å tenke kritisk? Endret 25. oktober 2015 av Abigor 1 Lenke til kommentar
danielch Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Kristningen av Norge var nok heller ikke så pen som folk skal ha det til... Man har en lei tendens til å glemme at kristendom har blitt tvunget på oss i det meste av tiden den har vært her.... Hvorfor? Jo fordi den, i likhet med islam, ikke treffer opplyste mennesker som noe annet enn latterlig og derfor KUN står på påstandene til de hevder dette er sannhet... og derfor trives den (kristendommen altså-...), i likhet med islam, best på samfunn der disse latterlige og håpløse påstandene kan tvinges og truses på folk... Uten tvang og trusler ville kristendommen allerede vært utdødd... Ingen ville trodd på de latterlige påstandene... Det samme går for islam... Dette er nok en religion som kommer til å avlide døden når deft går opp for medlemmene hvor latterlige og lite troverdige påstandene i dfen islamske "lære" er opp i mot skikkelig viten og kunnskap... Jeg forstår at det er greit å ha en "gud" å be til for å ha en tro om man har det tungt i livet, men det nytter ikke å presse det på oss andre som forstår hvor dumt det høres ut. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Noen trenger en slik mental krykke, andre gjør det ikke... Problemet er at de som trenger slike mentale krykker tror at alle trenger mentale krykker fordi de tror at deres mentale krykke er det eneste sanne og de er derfor villige til å knekke bena til andre også, istedenfor å la dem forbli friske... Der har du problemet til mental krykkeri.. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Du svarer jo ikke spørsmålet, islam kommer fra Koranen hva annet består den av? Sitat Mark Gabriel (doktorgrad islamsk historie og kultur): "Muslimer underkaster seg og lyder hadiths lære fordi Koranen befaler dem å adlyde Muhammed. [...] Muslimer kan ikke ta imot Allahs ord og samtidig forkaste Muhammeds ord. [...] Det innebærer at du ikke er muslim (sure 4:65). [...] Mange mennesker snakker og handler som om Muhammed egentlig ikke representerer islam. Fra et muslimsk synspunkt er dette kjetteri." Så kan ein jo også spør seg kvifor ein allmektig Allah har så rabiate humørsvingningar? Husk at du snakker om Abraham og Isacs gud - altså din gud også! Alt du trenger gjøre er å lese GT så forstår du hvorfor. Allah er ikkje Abrahams, Isaks og Jakobs Gud. Allah har ingen son. Han oppfordrar til vald og drap. Han er løgnaktig. Han er pervers. Han gir ingen frelsesgaranti. Min Gud er kjærleg, nådig, mild og langmodig. Min Guds ord er sanning, det skiftar ikkje med omstendene. Eg er Guds barn og lever i hans frie nådepakt. Muslimar er trellar under Allahs slavepisk. Forhåpentlegvis vil du ein dag sjå skilnaden! Du er klar over at palestinske og syriske kristne kaller den kristne guden for Allah? Å benytte begrepet som synonym for den islamske guden er feil, da ordet er arabisk for Gud. Forøvrig tror jeg du hadde hatt godt av å lese noe kontemporær kristen teologi og hva som er konsensus om den typen holdninger som det du bringer til torgs her og hvorfor. Ved å stemple alt du ikke liker som Civitas Diaboli uten å sette deg inn i tingene, så kommer du neppe noe videre i den egen teologiske utvikling, vet ikke om det er noe mål for deg da. Uansett, jeg er ikke blant dem som avskriver ondskap. Men ondskap har en fæl tendens til å få grobunn hos mennesker som er skråsikre på at de selv besitter den fulle sannhet og eneste rette tro. Ennå ser vi kun i et speil, i en gåte. Endret 11. november 2015 av Aiven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå