Gå til innhold

Er Islam på tur å ta over hele verden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg spesielt merke til dette:

I meningsmålingen er det de unge som fremstår som mest religiøse, skriver Jyllandsposten. Imamen Fatih Alev sier til avisen at en hard retorikk mot islam og muslimer har gjort at særlig mange unge er blitt mer bevisste på sin tro. Få moskeer har dansktalende imamer, mens flere unge verken snakker eller forstår språket fra foreldrenes hjemland.

– Det betyr at de ikke føler seg dratt mot moskeene og i stedet risikerer å havne i klørne på radikaliserte grupper, sier han.

Mon tro om ikke mange skyter seg sjøl i foten når de angriper islam så hodeløst.

Lenke til kommentar

Islam har jo grodd røtter i de fleste land

Muslimer har også flest frafallende av de som kommer til vesten... Sjokket over å tro på spinnville påstander fra bronsealderen og møte dagens moderne opplysnings og fakta samfunn her i vesten må jo gjøre et inntrykk, så det skulle vel bare mangle. Problemet med islam er at det er så bakstrebersk og antikk at det rett og slett ikke går an å servere muhammeds løgner og påstander og overdrivelser som noe fornuftig til et opplyst menneske og derfor faller de tilbake til å servere dette til hverandre. Så spredningen er det så som så med...

Kjenner en del "muslimer" som er muslimer kun når foreldrene deres er der... Ellers er de akkurat som alle andre... men siden straffen for frafall ofte er så fatal i islam velger de å narre sine foreldre og slekt ved å innbilde dem at de tror på sludderet og lever etter dette eldgamle tullet, men i prinsipp er det ikke mulig å leve i vårt samfunn og opprettholde alt det islam setter som "krav"...

Det dummeste vi kan gjøre er å komme trekkende med vårt egen tradisjonelle sludder, kristendom, i møte med muslimer. Som mange kristne faktisk tror er løsningen. (Det er jo som kjent ingenting som gir en kristen stram tiss og tros orgasme fortere enn tanken på å erobre en erkefiende da, så selvsagt vil de prøve..) men særlig fruktbart er det ikke. Men bekjemper ikke overtro med mer overtro, sier seg selv...

Så nei, islam er så bakstrebersk og antikk og har så mange spinnville påstander (muhammed red på en bevinget hest, kløvde månen i to, lagde tolv måner osv osv...) at det ikke er lett å overbevise selv et lite opplyst menneske om dens "sannheter"... Og som sagt, det er langt flere som faller fra enn som går inn i dette oppkoket av en religion.... Og dypt religiøse muslimer klarer ikke å frigjøre en reddik engang, langt mindre seg selv eller sin "sak"... Spesielt unge er drittlei av imamer som maner til hellig krig i ditt og datt for å fremme overtroen sin, for det er den eneste måten islam kan spres og bli større, ved tvang og vold... Bare se på kristendommen her i landet og hvor utrolig mange som har falt i fra kristendom når indoktrinering og tvang ikke lenger er våpen kirken kan bruke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apostasi betyr frafall og brukes om frafall fra troen innenfor en gitt religion, og er normalt et uttrykk som brukes av de tilbakeblivende religionsutøvere om utbryterne.

I kristendommen:

Kristendommen er i seg selv fra et jødisk synspunkt et frafall fra jødedommen og Moseloven. Om Paulus sies det i Apostlenes gjerninger (21:21):

20px-Sitat1m-no.png ...du lærer de jødene som bor blant hedningene, å vende seg fra Moses, og sier at de ikke skal omskjære barna sine og ikke leve etter skikkene våre. 20px-Sitat2m-no.png  

Derimot er det fra et kristent synspunkt nettopp kulminasjonen på jødedommen å ta imot den ventede Messias, altså Jesus Kristus.

Ut over dette forekommer ordet apostasi (frafall) kun i Paulus' andre brev til tessalonikerne om forutsigelsen av et stort frafall i de siste tider. Imidlertid er frafall et stort tema i Det nye testamente, hvor det ofte advares mot alt som kan føre en bort fra troen.

kirkehistorien finnes likeså mange eksempler på apostasi, særlig i forbindelse med forfølgelse.

I Islam:

Selv om Koranen er taus angående sanksjoner mot apostater (frafalne), blir frafall i islam sett på som en alvorlig synd. 'Det er ingen tvang i religionen' refser apostasidødsstraff i islam. Andre skal ikke gripe inn i følge Koranen. Kap. 17 vers 15 (Sitat fra Koranen, oversatt av Einar Berg):

Den som følger den rette vei, gjør det til egen fordel. Den som går på villstrå, gjør det til eget tap. Ingen bærer en annens byrde(...)

Flere muslimske ekstremister har påstått at frafall innen islam skal føre til dødsstraff. De fleste muslimer i Norge mener at det ikke eksisterer slike vers i Koranen. Dette er et omstridt tema i den muslimske verden. I vesten går man ut ifra at islam utfører apostasidødsstraff. Islam.no fordømmer slike handlinger og mener at dette ikke har noe med islam å gjøre. 'Det er ingen tvang i religionen' som kommer fra kapittel 2 i Koranen, menes å være abrogert. Selv om muslimer mener at den som forkaster et ord fra Koranen regnes ikke som å være 1% muslim.

Flere vers i Koranen starter med 'Herren sa englene' og deretter skrift som beskriver straff. Med dette mener muslimene at det skal skje i dommedag og ikke i nåtiden. Apostasidødsstraff skal med andre ord skje i dommedag, mener muslimer i Norge.

Copy/paste fra https://no.wikipedia.org/wiki/Apostasi

Straff for personlig tro er dritt, overbevise via frykt er dritt, religion er dritt.

Lenke til kommentar

Hva så? Islam er mye mer enn koranen.

Allah's Apostle said, "The blood of a Muslim who confesses that none has the right to be worshipped but Allah and that I am His Apostle, cannot be shed except in three cases: In Qisas for murder, a married person who commits illegal sexual intercourse and the one who reverts from Islam (apostate) and leaves the Muslims."

Dødsstraff for apostasi kommer ikke fra ingenting, det er ikke tatt ut av luften. Det er ikke tilfeldig at muslimer systematisk over hele verden argumenterer for dødsstraff for apostasi.

At du velger et sekulært humanistisk standpunkt i denne saken er jo positivt for deg og ikke minst alle rundt deg.

Ali burnt some people and this news reached Ibn 'Abbas, who said, "Had I been in his place I would not have burnt them, as the Prophet said, 'Don't punish (anybody) with Allah's Punishment.' No doubt, I would have killed them, for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.'

A man embraced Islam and then reverted back to Judaism. Mu'adh bin Jabal came and saw the man with Abu Musa. Mu'adh asked, "What is wrong with this (man)?" Abu Musa replied, "He embraced Islam and then reverted back to Judaism." Mu'adh said, "I will not sit down unless you kill him (as it is) the verdict of Allah and His Apostle.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hva så om noen mener at det skulle ha vært dødsstraff for å forlate islam, det viktigste er at det ikke er det og Koranen sier at det er ingen tvang i religion.

Og hvem er disse muslimene som argumenterer for dødsstraff for apostasi? 

Endret av PrettyBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen mener?

Islam mener!

Det er vel muslimer som er opptatt av å følge religionen sin korrekt akkurat som deg.

At det står ett sted at det ikke er tvang i religion er ikke noe hovedbudskap i islam. Hovedbudskapet i islam er "du må for enhver pris tro på islam" med alt det medfører.

Det er ikke slik at din mening er nøyaktig islam, mens andre muslimer som er uenig med deg bare har meninger om islam, at det bare er noe de mener.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Islam mener dette? Kan du utdype? Hovedbudskapet i islam(ifølge deg) er at man skal tro på islam med alt det medfører, men islam sier jo at det ikke er tvang i islam. Har heller ikke sagt at min mening er nøyaktig, min mening er min mening og når Koranen jeg har lest sier at det ikke er tvang og sier ingenting om dødsstraff så velger jeg å tro det. Hvorfor er det feil i dine øyne?

Lenke til kommentar

Noen mener?

Islam mener!

Det er vel muslimer som er opptatt av å følge religionen sin korrekt akkurat som deg.

At det står ett sted at det ikke er tvang i religion er ikke noe hovedbudskap i islam. Hovedbudskapet i islam er "du må for enhver pris tro på islam" med alt det medfører.

Det er ikke slik at din mening er nøyaktig islam, mens andre muslimer som er uenig med deg bare har meninger om islam, at det bare er noe de mener.

Jeg forstår ikke hvorfor du som ikke-muslim skal diktere og påpeke hva andre muslim skal tro på? Jeg tror mer på hva

Prettyboy skriver og at hovedbudskapet du formidlet er feil. (....) Etter en rask søk så fant jeg ut at selve grunnprinsippet og budskapet i islam er å tro på en gud. 

Endret av sony23
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Islam mener dette? Kan du utdype? Hovedbudskapet i islam(ifølge deg) er at man skal tro på islam med alt det medfører, men islam sier jo at det ikke er tvang i islam. Har heller ikke sagt at min mening er nøyaktig, min mening er min mening og når Koranen jeg har lest sier at det ikke er tvang og sier ingenting om dødsstraff så velger jeg å tro det. Hvorfor er det feil i dine øyne?

Det er feil fordi islam er så mye mer enn koranen. Det er feil når jeg har vist deg islamske religiøse tekster som eksplisitt advokerer dødsstraff for apostasi.
Lenke til kommentar

post-388664-0-92985000-1445610437_thumb.png

Ikke bare er islam iferd med å ta over, men alle vestlige land har en fødselsrate som er lavere enn det som trengs for å opprettholde. I år 1900 var 1/3 mennesker på jorda hvit. I dag er det 1/7. Og forskjellene vokser. Det største "problemet" er ikke at andre folk øker raskt - selv om de selvsagt gjør det - men at hvite kulturer minker raskt.

Hvorfor er det slik at vi setter himmel og jord i bevegelse for å "bevare" andre kulturer og folkeslag, men ikke løfter en finger for vår egen? Faktisk begår vi kulturelt og etnisk selvmord.

Skulle gjerne vært flue på veggen og levd et par hundre år til og sett hva som skjedde med verden når Europa, Nord-Amerika og Australia ble overkjørt av immigranter ifra tredje verden. Det er ikke å se bort ifra at sivilisasjonen står for fall. Eventuelt får vi pakke sammen og flytte til Øst-Asia når den tid kommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor du som ikke-muslim skal diktere og påpeke hva andre muslim skal tro på? Jeg tror mer på hva

Prettyboy skriver og at hovedbudskapet du formidlet er feil. (....) Etter en rask søk så fant jeg ut at selve grunnprinsippet og budskapet i islam er å tro på en gud.

Men prettyboy tror jo feilaktig at islam bare består av koranen. Du behøver ikke tro på meg, men du kan ikke ignorere millioner av muslimer som mener dødsstraff er riktig for apostasi.
Lenke til kommentar

Men prettyboy tror jo feilaktig at islam bare består av koranen. Du behøver ikke tro på meg, men du kan ikke ignorere millioner av muslimer som mener dødsstraff er riktig for apostasi.
At det er flere millioner som er for apostasi for være deres mening, men hva med de andre millioner av muslimer som ikke mener apostesi har noe med islam å gjøre? Har de feil? Islam kommer fra Koranen, hva annet mener du islam består av? Hvis en hadith kommer i konflikt med Koranen så skal man følge Koranen. Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her er det de som ikke praktiserer troen som bestandig vet hva troen går ut på, og det er bare sånn det er

Hvem er det som ikke praktiserer troen som bestanding vet hva troen går ut på?

De som tror de vet mest her på forumet

Lenke til kommentar

gsi2-chp1-9.png

Compared with attitudes toward applying sharia in the domestic or criminal spheres, Muslims in the countries surveyed are significantly less supportive of the death penalty for converts. Nevertheless, in six of the 20 countries where there are adequate samples for analysis, at least half of those who favor making Islamic law the official law also support executing apostates.

Taking the life of those who abandon Islam is most widely supported in Egypt (86%) and Jordan (82%). Roughly two-thirds who want sharia to be the law of the land also back this penalty in the Palestinian territories (66%). In the other countries surveyed in the Middle East-North Africa region, fewer than half take this view.

(Sahih al-Bukhari 52:260 and 83:37.)

Men så kan man vel diskutere om Sharia (Islamsk lov) har noe med Islam å gjøre, det er jo tross alt ikke Koranen.. :o

http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-beliefs-about-sharia/

https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_Saudi_Arabia

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...