Gå til innhold

Fikk noe vi ikke skulle få på eksamen, er dette ok?

TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et fag dette semesteret som er relativt hardt. Proffesoren er også ganske hardcore og har høye forventninger til oss, bla at vi skal lese mist 8 timer i uken i tillegg til forelesningene. Denne uken hadde vi en midterm exam. Denne besto av fire oppgaver og telte 10%.Vi fikk vite at vi skulle forberede oss ved å lese gjennom 5 kap vi har vært i gjennom, også se på innleveringsoppgaven vi nettopp har hatt.

Da eksamen var i gang, viste det seg at det var fire oppgaver. Den siste var fra et kapittel som ikke var på listen med kap vi skulle lese til eksamen. Er dette ok? Hadde jeg vist at dette kap kom, hadde jeg selvsagt lest på dette også og gjort oppgaver. Da hadde denne oppgaven gått lett. Isteden fikk vi altså ingen oppgaver fra det ene kap på lista, men en fra et kap som ikke var på lista. I tillegg var en oppgave helt elendig formulert, og de fleste forsto tydeligvis ikke helt hva vi skulle gjøre her. Pga dette får jeg kun 50/100 poeng på denne. Gjør jeg det bra på begge hjemmeoppgavene og finalexam, kan jeg fortsatt få en god karakter, men er litt irriterende å miste marginen. Var VELDIG mange som gikk tidlig og så forbanna ut. Tror faktisk det var en jente som satt og gråt.

Er det i det hele tatt noe vits å klage? Synes hvertfall han kunne ha fjernet den siste.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har et fag dette semesteret som er relativt hardt. Proffesoren er også ganske hardcore og har høye forventninger til oss, bla at vi skal lese mist 8 timer i uken i tillegg til forelesningene. Denne uken hadde vi en midterm exam. Denne besto av fire oppgaver og telte 10%.Vi fikk vite at vi skulle forberede oss ved å lese gjennom 5 kap vi har vært i gjennom, også se på innleveringsoppgaven vi nettopp har hatt.

Da eksamen var i gang, viste det seg at det var fire oppgaver. Den siste var fra et kapittel som ikke var på listen med kap vi skulle lese til eksamen. Er dette ok? Hadde jeg vist at dette kap kom, hadde jeg selvsagt lest på dette også og gjort oppgaver. Da hadde denne oppgaven gått lett. Isteden fikk vi altså ingen oppgaver fra det ene kap på lista, men en fra et kap som ikke var på lista. I tillegg var en oppgave helt elendig formulert, og de fleste forsto tydeligvis ikke helt hva vi skulle gjøre her. Pga dette får jeg kun 50/100 poeng på denne. Gjør jeg det bra på begge hjemmeoppgavene og finalexam, kan jeg fortsatt få en god karakter, men er litt irriterende å miste marginen. Var VELDIG mange som gikk tidlig og så forbanna ut. Tror faktisk det var en jente som satt og gråt.

Er det i det hele tatt noe vits å klage? Synes hvertfall han kunne ha fjernet den siste.

8 timer i uken i tillegg til forelesningene er vel ikke særlig hardcore. Det er ganske lite i forhold til hva som kreves på endel andre studier.

Alt som står på pensumlisten kan komme på eksamen. Det foreleser sier er ofte feil. Det er en gjenganger at studenter klager fordi foreleseren har sagt at en ting kommer på eksamen, så kommer det ikke likevel.

Les hele pensum, sett deg godt inn i det og løs tidligere eksamensoppgaver, så går det alltid bra.

Og til spørsmålet: Nei, det er ikke vits i å klage hvis noe fra pensum kommer på eksamen, selv om foreleser har hintet til noe annet.

Endret av Donkeybrain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minimum 8 timer i uken. Med forelesninger bruker jeg 15 timer i uken på dette faget, i tillegg til at jeg har 3 andre fag.

Synes virkelig ikke det er ok at en foreleser sier, dette kap kommer ikke på eksamen, også kommer det likevel. Jævlig unødvendig. Spesielt når det er han som lager oppgaven.

Det fins ikke tidligere eksamensoppgaver i faget, boka har hverken fasit/løsningsforslag og foreleser gidder ikke å lage oppgavesett vi kan gjøre.

Yes, var det jeg regnet med. Heldigvis telte den bare 10% så er ikke verdens undergang. Blir bare litt provosert.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...