Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ad hoc sikkerhet


Anbefalte innlegg

jeg kjører trådløst nettverk mellom to maskiner, ad hoc tror jeg de kaller det. en stasjonær med upc kabelnett, winxppro som deler nettverket via en smc usb adapter til min bærbare maskin som kjører winxp home.

 

jeg lurer litt på sikkerheten rundt dette. på den bærbare maskinen "lager" jeg et nettverk som heter f.eks "nettsone". Jeg bruker 128 bit wep med 13 tall og bokstaver. den stasjonære maskinen finner dette nettet og med passordet kan den kople seg til det. på den bærbare får jeg da en "Loka tilkopling på Stasjonær" av type Internet Gateway. Den stasjonære deler ut et 192. ip nummer hver gang de koples til hverandre. Av denne grunnen har jeg disablet hele 192.-192.255.255.255 ip rangen i Norton Firewall på den stasjonære slik at laptopen ikke blir stengt ute.

 

Er dette lurt?

 

Jeg deler stasjon G: og Delte dokumenter over det trådløse nettet. Det som bekymrer meg er at den bærbare ikke må skrive noe passord eller logge inn på den andre maskinen for å få adgang.

 

Er dette slik det skal være? eller går det ann å legge inn litt ekstra sikkerhet her?

 

Er det noen måte for andre å "hijacke" og erstatte den bærbare maskinen og lure seg inn på den stasjonære maskinen?

 

ER det mulig å sette opp den bærbare slik at man må logge inn på den stasjonære for å få adgang til filene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...