Ad0 Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Jeg har sittet rundt en mnd og tenkt på hva jeg skal gjøre. Support hos dere bare copy & pastet en sjekkliste til meg over ting jeg allerede hadde gjort! Saken er: Jeg kjøpte hovedkort, vifte, ram og CPU hos dere, og CPU'en overheatet uten grunn (mens viften var på selvfølgelig). Jeg fikk ingen garanti siden dere fant sprekk i kjerne. Dette skyldes at GlobalWin-viften satt så hardt på at jeg nesten måtte bruke makt for å få den av. Jeg har gjort nøyaktig som anvisningene sa. Jeg kjøpte en NY CPU av dere, av samme slag (Athlon XP 1800+) av dere, denne gang gjennom firmaet jeg jobber i. Da jeg satt PÅ viften (en ny vifte som ikke er deres), greide jeg å ødelegge kantene på kjernen = Min skyld. Da jeg kjøpte den tredje (Også gjennom firmaet), så monterte jeg den ørforsiktig på. Da kom jeg et steg videre. Hovedkort begynte å pipe om at ram ikke var satt i, eller detectet. Skjerm er fortsatt svart. En tekniker hos dere påsto at den sjekker grafikkort FØR RAM. Greit, jeg gjorde meg sikker på at grafikkortet var i orden, men den maste fortsatt om at jeg ikke hadde RAM i.. Jeg tok UT grafikkortet, og jeg fikk samme melding. Jeg har prøvd å skifte RAM plasser osv, men ingen hjelp. Nå er situasjonen slik at jeg ikke tør å ta av viften for da risikerer jeg å ødelegge den IGJEN. Garanti dekkes ikke av dette hvis jeg sender med påmontert CPU og vifte (selv om jeg ikke ser dette i noen skriftelige avtaler hos dere). Greier jeg å ødelegge CPU og sende kortet, og dere finner feil og gir meg garanti på HOVEDKORTET, så er jeg like langt - CPU er ødelagt, sitter fortsatt fast. Ødelegger jeg IKKE CPU osv, så er det bra, men den sjansen tør jeg bare ikke å ta. Komplett butikk vil ikke ha noe med meg å gjøre ang. service så jeg får heller ingen til å avmontere CPU-vifte forsvarlig. Dermed sitter jeg fast.. Jeg har tenkt "skal/skal ikke" i ca. 3-4 uker nå, men jeg kommer ikke til noen beslutning. Jeg tenker da at jeg må se meg nødt til å gå til en annen leverandør for å fikse dette problemet, en leverandør som gjør dette for meg FYSISK. Hvorfor i all verden faller garanti bort med påmontert vifte, sett at den ER forsvarlig pakket inn? Jeg føler meg forvirret. Jeg ber ikke om noen "sjekkliste" eller noe i den duren denne gangen heller. Vennligst svar meg på hva jeg burde gjøre! Dere vil nok si at jeg må ta av viften hvis det skal "skje noe", så kommer jeg ingen vei. Tenk over følgende: *Jeg har kjøpt 2 CPU'er ekstra pga. noe som kanskje ikke er min feil! (CPU brant seg. Jeg tok av vifte som muligens førte til at kjernen sprakk) Hva er den egentlige årsaken? *Jeg har anbefalt dere for det firmaet jeg jobber i, og vi har kjøpt diverse deler fra dere siden da (også privat) - bare sjekk kundenr. xxxxx og xxxxxx! Her er de tingene jeg har kjøpt i denne sammenheng: 107424 Asus A7V266 Hovedkort for Socket A (DDR) (ordrenr: 2336670) 108607 AMD Athlon XP1800+ 1.533 GHz 266 MHz bus (ordrenr: 2441505 på kundenr: xxxxx) 107619 DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5 (ordrenr: 2336670) -Sjekk også logger med teknisk om dette: Tracking #xxxxx Jeg ber dere pent om å gi meg den servicen som trengs for at jeg skal få denne saken ute av verden. --- PFØØØØY Jeg orker ikke meeeer! _________________ [ Denne Melding var redigert av: ad0 på 2002-02-23 21:59 ] Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hva med å kjøpe shims.. ? Lenke til kommentar
Ad0 Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: On 2002-02-23 22:27, thorhansen skrev:Hva med å kjøpe shims.. ? Hva er "shims"? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hei Ikke for å være frekk... men det er som regel finger knoting som sørger for å knuse amd kjernene, har selv vært uheldig på dette området men har montert en del av disse prosessorene. Når man setter på en vifte er det i noen tilfeller litt lurt å bøye feste klippsene på kjøleribben litt. En anen ting når det gjelder garanti, har du handlet fra en webshop ville jeg sett på hw sin webshop erfaringer. Lykke til, håpe det ordne sæ. Mvh Knutern_ Lenke til kommentar
house Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: On 2002-02-23 22:28, Ad0 skrev: Quote: On 2002-02-23 22:27, thorhansen skrev: Hva med å kjøpe shims.. ? Hva er "shims"? shim er ei plate som man legger oppå prossessoren.. den hindrer at alt trykket fra en kjøler går kun på coren ... men over hele greia, minsker faren for å knuse coren på prosessoren din!... Housey Lenke til kommentar
Ad0 Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: On 2002-02-23 22:32, knutern_ skrev:Hei Ikke for å være frekk... men det er som regel finger knoting som sørger for å knuse amd kjernene, har selv vært uheldig på dette området men har montert en del av disse prosessorene. Når man setter på en vifte er det i noen tilfeller litt lurt å bøye feste klippsene på kjøleribben litt. En anen ting når det gjelder garanti, har du handlet fra en webshop ville jeg sett på hw sin webshop erfaringer.Lykke til, håpe det ordne sæ.Mvh Knutern_ Jeg vet, men hallo! Jeg har gjort dette mange ganger før.. Det er først nå etter ca. 2 år med komplett.no at det har skjært seg.. Hvilke folk selger shims? Skal de skrus fast? Hvorfor anbefaler ikke Komplett dette.. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Det er litt kinkig når du må ta av vifte fordi den sitter som satan. Men du har ingen sak på de to første fordi: Du skal ALLTID sjekke CPU NØYE for feil før du setter den i. Dersom du ikke gjør dette kan du ikke bevise at du ikke selv har ødelagt den. Den siste nå burde være grei, hvis ikke komplott lar deg levere inn hk med påmontert vifte og cpu så stikker du ned til TV2 hjelper deg og får med deg dem til komplott. Lenke til kommentar
p4power Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Kanskje en intell prosessor neste gang. Da holder det som regel å kjøpe 1 cpu. Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: Jeg vet, men hallo!Jeg har gjort dette mange ganger før.. Det er først nå etter ca. 2 år med komplett.no at det har skjært seg..Hvilke folk selger shims? Skal de skrus fast? Hvorfor anbefaler ikke Komplett dette.. De selger shims blant annet på Microplex.no Ligger akkurat nå under "inkommende oppdatert 18.02.02" Det er en web-shop som er spesialisert mot case-moddere og sdiverse extra-utstyr.. kan jo være fin å legge inn som en av sine favoritter. Har selv handlet endel der, uten problemer.. De svarer også på mail i helgene.. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 http://www.3dfxcool.no og http://www.netconnection.no selger også shims, og har de på lager. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Nå er jaggu dissconn ute med egenreklame igjen! Hvor useriøs går det ann å bli a? Trodde foresten dem hadde skifta navn etter den forrige runden. Hilsen Ac-Cobra Lenke til kommentar
Ad0 Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 Nå har det seg slik at flaten på viften dekker selve core, den er ikke flat med andre ord. En shims vil ikke fungere i dette tilfellet. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Kanskje jeg har skumlest litt fort her, men hvilken vifte har du nå? _________________ <font size=1 color=#0A246A>Athlon XP 1600+@1800+ (1533MHz) EPoX 8KHA+... bla bla bla <a href=http://home.no/ks02 target=_blank>Besøk hjemmesiden min</a>! Skal funke nå </font> [ Denne Melding var redigert av: amd_guru på 2002-02-24 00:32 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Bare et lite spørsmål: Når du monterte ribben... La du press på SELVE ribben? I monteringsanvisningen står det at man BARE skal legge trykk på bøylen(festemekanismen) til ribben. Det er også lettere å montere ribbe dersom hovedkortet er tatt ut fra kabinettet! Hvilken kjøleribbe har du egentlig? #passer ikke til shims#? En shim skal jo dekke (nesten) det som dekkes kan! Og forresten. Til deg som maser om egenreklame! Fyren hjelper jo bare med et spørsmål! Han ga tross alt alternativ adresse!! JEG ser ikke på dette som egenreklame! Lenke til kommentar
Ad0 Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 00:39, Kenny000 skrev:Bare et lite spørsmål:Når du monterte ribben... La du press på SELVE ribben? I monteringsanvisningen står det at man BARE skal legge trykk på bøylen(festemekanismen) til ribben.Det er også lettere å montere ribbe dersom hovedkortet er tatt ut fra kabinettet!Hvilken kjøleribbe har du egentlig? #passer ikke til shims#? En shim skal jo dekke (nesten) det som dekkes kan!Og forresten. Til deg som maser om egenreklame! Fyren hjelper jo bare med et spørsmål! Han ga tross alt alternativ adresse!! JEG ser ikke på dette som egenreklame! Jeg skifta til en annen vifte med rund flate under som dekker litt mer en selve core. JA, jeg fulgte anvisningen, selv om det ikke var noen. Jeg la ikke trykk. Men uten litt press vil ikke bøyle feste seg. Jeg skal la andre gjøre dette nestegang så de får se det selv! Skal det være så J... umulig å montere denne viften da? CPU funker nå (den tredje) men nå funker ikke HK/RAM... Hvis det er noen som har 266 MHz ram, så hjelp meg med å teste :smile: Hadde vært fint om noen "frivillige" kunne hjelpe meg med å se om det er faktisk HK det er noe galt med, sånn 100%. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 00:12, Ac-Cobra skrev:Nå er jaggu dissconn ute med egenreklame igjen!Hvor useriøs går det ann å bli a?Trodde foresten dem hadde skifta navn etter den forrige runden.Hilsen Ac-Cobra Dodge Chargern på TFATF er "mye" fetere. 7-liters motor!!! 900 rå gamper!! Skulle bare hatt front-hjuls drift. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 For å avlaste prosessor kjernen litt så kan du kanskje legge noen kiler rundt om kring på prosessoren slik at det blir vanskeligere å få bøy på prosessoren. kanskje fyrstikker eller no annet mykt materiale kan hjelpe. Chims må legges på før du setter på viften så uansett så må den kjøleribba av. Se på den festebøylen om der er en hake som du kan sette et vanlig skrujern i. Dette gjør det enklere å få av og på kjøleribba og du bøyer, trykker ikke no voldsomt ned selve ribba. Bruk et så bredt skrujern som mulig og et som er solid så det ikke bøyer seg. Er du engstelig så kan du legge noe mellom bøylen og hovedkortet slik at om skrujernet glipper så faller ikke skrujernet ned i hovedkortet. Lenke til kommentar
Ad0 Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 13:10, Stonescream skrev:For å avlaste prosessor kjernen litt så kan du kanskje legge noen kiler rundt om kring på prosessoren slik at det blir vanskeligere å få bøy på prosessoren.kanskje fyrstikker eller no annet mykt materiale kan hjelpe.Chims må legges på før du setter på viften så uansett så må den kjøleribba av. Se på den festebøylen om der er en hake som du kan sette et vanlig skrujern i. Dette gjør det enklere å få av og på kjøleribba og du bøyer, trykker ikke no voldsomt ned selve ribba. Bruk et så bredt skrujern som mulig og et som er solid så det ikke bøyer seg. Er du engstelig så kan du legge noe mellom bøylen og hovedkortet slik at om skrujernet glipper så faller ikke skrujernet ned i hovedkortet. Hm, ok dette er en Orbit vifte :sad: Jeg fant et firma, http://www.ldt.no, som var villige til å hjelpe stakkars meg :smile:. De er forhandler via Norec også så jeg får sendt inn deler via dem. Takk alle sammen, skal huske det med chims/shims og fyrstikkene == smart :smile: Takk! Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Fuck AMD som lager så porøs/sprø core/kjerne att dette blir ett problem når man skal montere på kjøleren :sad: Ja nå har jeg hørt bare SÅÅÅÅ mange historier om disse cpuene som har sprukket og løsnet fragmenter fra :sad: Intel sine kjerner er ikke så dårlige :smile: Neste gang jeg kjøper maskin så blir det INTEL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå