Gå til innhold

EA Access - Betaling

SIR WOLFIE 87

Anbefalte innlegg

Kjøpte et 12 måneders abonnement i fjor når det enda gikk an å bruke US marketplace for å kjøpe ting. Ser at jeg fremdeles ikke har blitt trekt penger for neste 12 måneders, og lurer på om noen andre har opplevd det samme? Abonnementet ble visstnok fornyet den 5 September, men det har ikke forsvunnet noen penger fra konto i forhold til det.

Abonnementet fungerer jo, jeg får til å logge meg inn på appen osv. Men ønsker jo ikke at det blir noe krøll med payment om de ikke får til å trekke penger fra meg. Synes rett og slett at dette var rart. Det vanlige er jo at et abonnement stoppes om penger ikke kan bli trekt.

Ser heller ikke noen måte å endre abonnementet på gjennom konsollen.

Brukte mitt vanlige Visa, men hadde konsollen satt til US med amerikansk billing adresse. Bruker nå norsk med riktig adresse.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har også fått beskjed om at abonnementet er fornyet og tenkte alt var i orden, men ser nå at det ikke er trekt penger fra min konto heller..  

Forskjellen er at jeg fortsatt har konsollen satt til US (kjøper spill med gavekort) med adresse Rockstar Games, CA. :) så at det ikke er trekt her er kanskje ikke like rart som hos deg. Men merkelig uansett at vi begge har fått beskjed om at det er fornyet. Burde kanskje orde opp i betalingsinnstillingene mine, skal vel ikke kødde for mye med det.. Men da må jeg vel også bytte til Norsk region, med norsk språk på konsollen? 

Lenke til kommentar

Logga meg inn gjennom Xbox.com og klikka på Microsoft konto. Der ser du hvilke abonnement du har.

Ser at neste betaling er $29.99 den 26.09.2015, noe som er litt rart. Mulig de har prøvd å trekke penger, men siden det ikke er mulig å betale med norsk Visa når det er Dollar lenger, så kom vel ikke betalingen gjennom. Skal prøve å avbryte abonnementet og legge det inn på nytt. Uansett er dollar kursen sånn at jeg sparer en 50-lapp ved å betale med kroner (199kr mot ~256kr).

Edit: Valgte å stoppe automatisk fornyelse av abonnementet. Jeg kunne velge at de stoppa abonnementet umiddelbart og få tilbake pengene, men da stod det noe om at jeg ikke kunne re-abonnere senere. Har jo ikke fått trekt noe penger heller, så da hadde det føltes rart å få tilbake penger for noe jeg ikke betalte for.

Får se hva som skjer med betalingen i morgen.

EDIT 2: Ok, virka som jeg fikk til å tvinge gjennom en betaling.

Når du er inne på din Microsoft konto, så kan du gå til ''Betaling og fakturering'' og ''Betalingsalternativer''. Der hadde jeg flere kontoer, en norsk, en tysk (trengte en for import av XB1), og en US account som jeg brukte i fjor. Valge US account og trykte på visa kortet jeg hadde liggende der. Valgte å fjerne kortet og da kom det opp at jeg hadde en utestående saldo på 29.99$ som ikke er betalt, og som måtte betales før kortet ble fjernet fra systemet. Klikket OK og har nå blitt trekt rundt 258kr.

Kommer til å legge inn en ny 12-måneders neste år, og kommer sannsynligvis til å spare noen kroner om dollaren holder seg slik den er nå.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...