Qwseyvnd Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har en PC som jeg fant i Gjenbruksstasjon: Intel P2 400 Mhz, sikkert kan overklokkes til 500. 128 MB eller 192 MB, IBM 8,4 GB hdd Gainward TNT2 Vanta 16mb CD-rom 24x 230w ATX strømforsyning. Creative Lydkort Ikke testet maskinen. :nice: + Gratis Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 hehe.... : Tror den skal være bra nok, men prøv med å kanskje bytte skjerm kort for enda mer ekstreme opplevelser Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Skjermkortet er Kjerne 125 MHz Minne 110 Mhz 16mb Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 jeg tror ikke den holder mål helt, iallefall ikke uten ett dedikert dekoderkort, men pytt, kan alltids prøve .) Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Kjører p2 350. Og har sikkert eit halvt år oppe på den no. Uten eit einaste problem. Har litt meir ram. Men elles ser det ut til å vere heilt likt. Har ikkje prøvd den med dvd(har ikkje dvdspiller i den). Men divx og mpg. Er den super til. Endret 13. november 2003 av Ulvestad Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 dvd er vel mindre belastning enn divx, så det burde gå bra. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Hvordan vet du DVD er mindre belastning enn DivX? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 dvd er vel mindre belastning enn divx, så det burde gå bra. det er jo veldig forskjelligt. Det er jo alt etter hardware og spiller. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 dvd er vel mindre belastning enn divx, så det burde gå bra. det er jo veldig forskjelligt. Det er jo alt etter hardware og spiller. Generelt er divx komprimert mye mer enn en dvd. Det gjør komprimerings algoritmene mer komplisert, og dermed blir også dekomprimerings algoritmen mer komplisert. Kompliserte algoritmer krever mer cpu -> divx krever generelt mer cpu enn dvd. Så kan man ta med at det finnes hardware støtte for dekomprimering av dvd. Denne støtten er ikke like god for divx. Hvis man har slik hardware blir det altså mye mindre cpu belastning ved å spille dvd, mens fortjenesten ved divx ikke er like stor. Altså nok en grunn til at dvd skal gå bedre enn divx. Når alt dette er sagt, skal det også sies at det ikke bare er dekomprimering som tar resurser. Også visning av bildene krever hardware. Til bedre bilde du skal vise til mer kreves av f.x. skjermkortet. Dvs. at en divx i dårlig kvalitet er mindre belastning for skjermkort enn divx i god kvalitet. Jeg har ikke testet dette med dvd selv, men vil tippe at trenden fortsetter, slik at dvd krever mer av skjermkortet enn divx. Altså: Har du et brukbart skjermkort har du ingen problemer med å vise dvd film. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Nå nettopp oppdaget jeg den Gainward TNT2 Vanta har ikke TV-out Hva gjør jeg nå...kjøpe ny skjermkort? eller mpeg2 dekoder kort? whatever?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå