Harley Davidson Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Vil med dette advare andre mot å rote seg borti selskapet Breiband.no. Kort fortalt, da dette skrives på telefon- er historien slik: Gikk til anskaffelse av satellittbredbånd etter en samtale med selgerene der. Ble lovet en installasjonsdato, men her ble det bare surr. Påståtte oppringininger som ikke hadde funnet sted da montør angivelig skulle montere. Men det var ikk selve problemet. Da vi etter en uke hadde fått testet ut bredbåndet, sendte vi inn et angrefristskjema innenfor fristen. Dette ble sendt både via epost og vanlig post til epost og adresse påskrevet skjemaet. Deretter hørte vi ingenting. I mellomtiden måtte vi bruke nettet da det var det vi hadde nå. Kunne ikke ha to leverandører. Svartiden fra nettet var ekstreeemt lang 800 ms i Ping og det for hver eneste operasjon på en nettside. På vg feks var det en evighet for å få lastet ned modul for modul. Og ingen av Apple-produktene i huset klarte å benytte seg av ruterstabdarden (Wifi) som ble levert med. Kun android fungerte. Men tregt. Det skulle gå ikke mindre enn 2 måneder før kundeservice tok kontant. Det ble lovet fortgang i sakene, og siden den gang har det gått 1 måned. Ingenting har skjedd. Ingen tar kontakt. Ingen ytterligere svar. I mellomtiden har jeg purret 5-6 ganger på denne måneden. Men ingen tar kontakt. Tok å ringte dem, men fikk beskjed etter at jeg nevnte hva jeg hadde for hensikt med kundeforholdet- om at jeg hadde ringt feil avdeling. Ble da satt over, og der var det ingen som tok telefonen. Nå nettopp mottok jeg en ny faktura på dem hvor de skal ha forskuddtert frem til og med desember. En faktura pålydende nesten 3.000 kr. Før dette hadde jeg betalt en monteringspris på 5300,- Dette ble jeg lovet skulle koste 3.600,- Men her ble det en helt annen pris. Prøvde nettopp å ringe dem, men det ble brutt flere ganger. Ba dem om å sende meg mail og at vi måtte forholde oss skriftlige. Men det var ikke mulig. Nå står jeg fast med dem. Ikke svarer de på Mail, ikke får jeg noe brev. Men fakturaene fortsetter å strømme inn. Etter 3 måneder med henvendelser har jeg mottatt 2-3 korte eposter etter svært lang svartid. Hvorpå ingen av dens lovnader har blitt fulgt opp. Så, advarer dere både mot produkter satellittbredbånd så vel, og særdeles mot firmaet breiband.no. Verre kundeservice, og maken til å stikke huet i sanden for å unngå utlegg og kundenes rettigheter har jeg aldri opplevd. Misfornøyd kunde. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Alle vet jo at satelittbredbånd har 800-2000 ms responstid. Dette burde du kanskje sjekket i forkant. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Alle vet jo at satelittbredbånd har 800-2000 ms responstid. Dette burde du kanskje sjekket i forkant. Alle vet vel ikke slikt. Men enig i at han burde sjekket slikt ut i forkant. Men Breiband hevder jo at satelittnettet deres er knallbra til web-surfing - faktisk på høyde med ADSL. Men at det blir litt for høy latency i FPS-spill. Forøvrig elendig kundesupport i denne saken, men det har jeg lest i andre tråder om Breiband.no her også. 1 Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Alle, inkludert meg visste at det var 800 ms i Ping. Men visste DU at feks på Twitter, om du skulle laste ned en side, så er det 800 ms ping x antall bilder og moduler du skal laste inn? Er det ti bilder på siden blir opplevd Ping nærmere 8.000.. Det er jo ikke helt bra er det? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Er vel bare å ignorere fakturaene siden du har sendt angreskjema? Bare for å være på den sikre siden så sender du en mail Hvorfor kan du ikke ha 2 levrandører? Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Er ikje rik vet du :-) Må tenke med huet og kan ikke strø penger rundt meg.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Er ikje rik vet du :-) Må tenke med huet og kan ikke strø penger rundt meg.. iogmed at du har sagt opp den f;rste s[ vil du kun betale for en 1 Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Kun hvis den første gir seg med fakturering. Endret 5. oktober 2015 av Triumph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå