Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Damer og "bestemte menn"

Anbefalte innlegg

Damer vil nesten utelukkende ha hva de betegner som "bestemte menn".
Dama mi spurte meg om jeg kunne tenke meg å bli med til jobben hennes og gå tur med hunden i området mens hun gjorde en kjapp ting på jobb, for et par dager siden, hvor jeg på tull svarte:
"Nei, det gidder jeg ikke, jeg blir hjemme" - selv om jeg godt kunne tenke meg å bli med.
Da jeg sa at jeg bare kødda, sa hun "TUlla du? Litt synd, jeg liker når du er litt bestemt".
Det samme sa en kollega i dag, at hun liker at typen sin sier nei til ting.

Dette er litt uforståelig for meg. Jeg kan forstå at man ønsker noen med egne meninger.
Men det har jeg også. Spør man meg om jeg vil være med på en ukes tango-kurs, blir det et stort og ruvende NEI.
Sier man at jeg spiller mye data sier jeg "get used to it".
Men om jeg blir spurt om å passe hunden fordi hun skal bort sier jeg da ikke "Nei gidder ikke, finn noen andre" - da stiller jeg alltid opp.
Tilsvarende med småting som jeg ikke bryr meg om, eller ting jeg faktisk kunne tenke meg å gjøre - da sier jeg ja.
Og det fører nok til at jeg sier ganske mye "ja" og lite "Nei".

Hva bør jeg egentlig gjøre?
Bør jeg begynne å svare frekt, eller ihvertfall si nei, til ting jeg egentlig har lyst til å gjøre?
Eller begynne å si nei til å passe hunden om hun er syk, skal på konferanse eller liknende?

Jeg synes det blir helt feil å si "Nei" til ting jeg egentlig vil, eller ting jeg synes er direkte frekt/ufint å si nei til, bare for å tilfredsstille et eller annet sykt behov som kvinner har for å bli "satt på plass".

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

Hun er sikkert redd for at du skal bli tøffel. Hvis jeg møter menn som er oversnille eller tøffel merker jeg at jeg selv blir sjefete og føler meg overlegen og irritert på vedkommende. Du trenger ikke være umulig med hundepass og lignende, men i noen situasjoner går det an å si nei og hva du mener om saken

Lenke til kommentar

Hun er sikkert redd for at du skal bli tøffel. Hvis jeg møter menn som er oversnille eller tøffel merker jeg at jeg selv blir sjefete og føler meg overlegen og irritert på vedkommende. Du trenger ikke være umulig med hundepass og lignende, men i noen situasjoner går det an å si nei og hva du mener om saken

Ja, nå var hun syk, så jeg tilbød meg å komme bort og kjøpe mat og gå tur med hunden om hun trenger hjelp.

Det var kanskje litt oversnillt eller tøffel av meg?

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Synes hele tøffelopplegget bare er vås. Damer klager hele tiden på en mannsdominert verden og hvor lite de har og si. "Vil bare ha en som er snill og god mot meg, jeg". Når det kommer til stykket stemmer ikke dette overens med virkeligheten. Hører jo hele tiden om kompiser som gir utrolig mye av seg selv og en kort stund etterpå har dama forlatt dem for en eller annen tilfeldig gatelanger som til slutt ender opp med å misbruke dem. Da er det rett tilbake til klaginga og hvor "slemme" alle menn er. Så finner de en snill en og regla begynner på nytt.

Jeg har erfart at det beste du kan gjøre er å ikke bry deg om disse vanvittige idealene. Vær den du er og ikke gjør det til et psykologisk spill. Er noe virkelig galt med disse folka når det er tøffel å hjelpe dama når hun er syk. Haha, helt hinsides all fornuft altså.

Det finnes helt klart en grense, men de aller fleste er ikke i nærheten av å nå denne. Drar dama fordi du er "tøffel" er det bare å vinke farvel og finne noen bedre. Enkelt og greit.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå vil du finne at kvinner ofte kommuniserer noe annet enn hva de ønsker, kvinner ønsker seg en umulig kombinasjon av egenskaper som skal synkroniseres med hennes hormonnivå gjennom måneden.

I motsetning til hva du hører fra feminister vil du finne at den gjennomsnittlige kvinnen ønsker at du oppfører deg kontrollerende og dominant i tide og utide, problemet ditt som mann er at du ikke har noen ide når den riktige tiden for det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns egentlig at du har en fornuftig tilnærming til dette med bestemthet fra før av.

Men det har jeg også. Spør man meg om jeg vil være med på en ukes tango-kurs, blir det et stort og ruvende NEI.

Det er ditt tap. Pardans er gøy (når man etter hvert mestrer det), og det er alltids nyttig å kunne danse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Ja, nå var hun syk, så jeg tilbød meg å komme bort og kjøpe mat og gå tur med hunden om hun trenger hjelp.

Nei jeg synes ikke du er tøffel for du tilbyr å gjøre noe hyggelig når hun er syk. Det er en vanskelig balanse og jeg merker at jeg gjerne først klager på at han er for snill, men så er han plutselig for asshole :( tror egentlig det beste er å være deg selv, for det blir sikkert slitsomt i lengden å tenke over abaolutt alt du sier og gjør

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kvinner som tørker inn av slike ting er det jo ikke noe poeng å samle på. Jeg mister respekten for damer som ikke tåler at en sparer sin stahet og trass til ting som virkelig betyr noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...