Gå til innhold

format+waw+download+location?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svaret sussebass, høflig er du også. Yes jeg er klar over at en låt ligger på ca 40 MB, ellers tusen takk - men nå er ikke akkurat størrelse noe problem så lenge man ikke har tenkt å la filene ligge og slenge på hardisken, men derimot skal brenne de, og nedlasting er heller ingen problemfylt sak for oss med ADSL - MP3 lyd er derimot ikke spesielt brukandes til annet enn pc-muzak.

Hmmm, tror ikke du svarte på spørsmålet mitt heller, kanskje du ikke er så lur likevel?

Lenke til kommentar

Waw-filer er ikke så veldig utbredt på nettet at det gjør noe. Du kan jo prøve fildelingsprogrammer som directconnect, kazaa og morpheus...

Vil også si at mp3 er mye greiere og er helt uenig i at mp3 bare egner seg som pc-musikk. 192kbps og høyere er jo cd-kvalitet da.. Går sikkert ann å hevde noe annet, men forskjellen er ikke hørbar..

Lenke til kommentar

Javisst er MP3 mye GREIERE, men om vi snakker om LYDKVALITET, da kan formatet bare gå hjem og legge seg. Signalet er jo så komprimert at.... ja her kom jeg på at jeg ikke vet nøyaktig hvor komprimert det er, men det er heller ikke pointet. Men det er klart, har man et dårlig stereoanlegg vil ikke forskjellen merkes så godt, dessverre så sliter jeg med et som et litt for oppegående. Morpheus og sånn har jeg prøvd, uten resultat, men takk for forslaget.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-24 04:05, commodore skrev:

Kan du ikke laste ned den musikken du vil ha som mp3 filer.

Så ta å bruke fks Winamp å gjøre dem om til wav filer?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: commodore på 2002-02-24 04:07 ]</font>

ehh.. da blir jo ikke LYDKVALITETEN, som det er snakk om her, noe bedre da...

Lenke til kommentar

Har selv prøvd å finne ukomprimerte filer.

Fant null og niks.

Enig i at MP3 ikke duger hvis lydkvalitet er viktig. Har man et middels oppegående stereoanlegg er forskjellen på lyden like stor som forskjellen på indrefilet og kjøttdeig.

Lenke til kommentar

Herved gir jeg opp å finne ukomprimert musikk på nettet, haddet håpet at det kanskje fantes en side for sånt - men det synes ikke slik. Forskjellen på MP3 og et ukomprimert format er ikke slik som Super sier: "like stor som forskjellen på indrefilet og kjøttdeig", mer er den som forskjellen mellom indrefilet og posesuppe. Det eneste som kan sies positivt om MP3 er at formatet kan lastes ned hurtig, tar liten plass, kan skaffes gratis, KAN gjøres om til WAW-format. Det er jo fint, men lydmessig gir ikke mp3 noe godt resultat.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Kan ikke skjønne at du klarer å høre forskjell på godt lagde mp3`ere og .wav filer, med mindre du har superhørsel da.

Lag en fil etter Chris Myden oppskriften, så har du problemer med å høre forskjell.

Kjører lyden fra pc`en ut på stereoanlegget i stua, og ingen av mine audiofile venner hører noe særlig forskjell.

Har du en dårlig komprimert mp3, ja og nei jeg har ikke et dårlig stereoanlegg.( Med mindre du regner stereoanlegg til under 40k bra, da )

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på...  

kan noen være så snill og fortelle meg korsn jeg gjør mp3 filer om til waw filer i winamp? :lol:  :lol:

Noen vennlige råd (disse gjelder generelt også):

A: Ikke gidd å vekke 11mnd gamle tråder opp igjen.

B: Winamp kommer med manual/hjelpefil og henvisning til hjemmeside - support, bruk dem.

C: Det finnes søkemotorer, bruk dem.

D: Forumet har en søkefunksjon, bruk den.

Men løsningen er såre enkel:

Options/Preferences/Plug-ins/Output/Nullsoft Disk Writer

Sett katalog med Configure, skru av repeat og shuffle, og du er klar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...