Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gruppelivsforsikr.: Utmelding uførpensjon

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Har mottatt et brev fra bedriften der jeg var ansatt, om utmelding av gruppelivs forsikring, og informasjon rundt det.

Jeg er altså uførpensjonert, og mottar en  månedlig utbetaling på noen få tusen derfra, i tillegg til det jeg får gjennom Nav.

jeg er enslig og er usikker på om gruppelivsforsikring har betydning for meg? Tenkte det kanskje er mindre viktig, når man er enslig og uten ansvar for andre. Har ikke barn.

Men så lurer jeg på om dette er viktig eller har noen innvirkning for de utbetalingene jeg får derfra? (kanskje et dumt spørsmål)

Kopi av brev. Har strøket over navnet på bedriften bare.

post-226106-0-25217600-1443130610_thumb.jpg

Er takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: b3290...68d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik det står får det ikke betydning for noe annet enn livsforsikringen din.

Livsforsikring er en sum penger som blir utbetalt ved din død. Den går vanligvis til å sette eventuelle arvinger (dine foreldre/søsken) i stand til å overta dødsboet, hvis du har gjeld. Etterlater du deg ektefelle eller barn vil det typisk være for å sørge for at bortfallet av inntekten din ikke rammer så hardt. 

Lenke til kommentar

Slik det står får det ikke betydning for noe annet enn livsforsikringen din.

Livsforsikring er en sum penger som blir utbetalt ved din død. Den går vanligvis til å sette eventuelle arvinger (dine foreldre/søsken) i stand til å overta dødsboet, hvis du har gjeld. Etterlater du deg ektefelle eller barn vil det typisk være for å sørge for at bortfallet av inntekten din ikke rammer så hardt. 

Det var det jeg håpet, at det bare var sånn. Da tror jeg ikke jeg bryr meg om å gjøre noe med det.

Takk for svaret.

Anonymous poster hash: b3290...68d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...