knockertommy Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hei! Jeg får en blå skjerm ved oppstart av windows xp. Dette skjer etter at windows logoen har vist seg. Deretter slutter oppstarten av xp og jeg kommer ikke videre. Noen som har hatt lignende problem eller vet hva som kan gjøres. Hvor kan jeg finne en oppstarsdiskett til xp? Mvh. Knockertommy Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Lite info her, men prøver for det. Har den funket før? Har du satt inn nye ram-brikker? Innstallert ny program/maskinvare? Drivere? Det tyder på konflikt, slik oppfører den seg ved feks. ramfeil. Står det noe info på skjermen? Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ikke installert noe nytt, hverken programvare eller hardware. Ingen informasjon på den blå skjermen. Det stopper rett og slett opp. No clue Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Prøvd sikkermodus? Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Hvordan kommer jeg til sikkerhetsmodus da? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du velger det i BIOS (trykk 'f2' eller 'del' ved oppstart) Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Feil, det har ikke noe med bios å gjøre. Trykk f8 etter at bios er ferdig, akkurat før win starter. da kommer du til en meny der du kan velge sikkermodus. Lenke til kommentar
knockertommy Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Jeg skal forsøke. Hva kan jeg gjøre videre da? Takk. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Start opp i sikkermodus. Hvis den kommer opp da, har du sansynligvis feil med en driver. Sjekk hendelsesloggen i systemet. http://www.bootdisk.com/ Her finner du oppstartsdisketter til xp + mange andre os'er. Endret 12. november 2003 av slowcooler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå