CurSe Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 La oss si at det er en liste som ser slik ut: 1 AAAAAAAAAAAAAA 2 BBBBBBBBBBBBBB 3 CCCCCCCCCCCCC 4 DDDDDDDDDDDDD 5 EEEEEEEEEEEEEE 6 FFFFFFFFFFFFFF osv. Er det en enkel måte å kopiere den listen på, uten å få med tallene foran? Eneste måten jeg kommer på er å holde nede CTRL og manuelt kopiere/merke hver linje, men det blir veldig tungvint når det er snakk om lange lister som dette. Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Du skriver veldig lite om hvordan dette skal brukes, heller ingen ting om hvilke verktøy du har. Men en mulig metode er å lime all teksten inn i Excel, og deretter velge tekst til kolonner. /Jan Endret 24. september 2015 av jag007 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Hvis du limer inn hele listen i kolonne B i et Excel regneark, og deretter den koden i A1 og drar den nedover: =RIGHT(B1,LEN(B1)-2) Da vil de første to tegnene forvinne, og du kan kopiere tilbake listen: AAAAAAAAAAAAAA BBBBBBBBBBBBBB CCCCCCCCCCCCC DDDDDDDDDDDDD EEEEEEEEEEEEEE FFFFFFFFFFFFFF Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Du kan bruke Excel og Tekst-til-kolonne funksjonen. Hvis du splitter med mellomrom får du tall i første kolonne og teksten i andre. Da kan du kopiere andre kolonne over i det du skal bruke. https://support.office.com/nb-no/article/Dele-tekst-i-ulike-celler-30b14928-5550-41f5-97ca-7a3e9c363ed7 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. september 2015 Forfatter Del Skrevet 24. september 2015 Tusen takk! Jeg burde ha nevnt at det var Excel jeg tenkte på i mitt første innlegg, men det gikk jo fint likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå