Gå til innhold

Smart TV -> Media Server

Anzure

Anbefalte innlegg

Kan ikke koble til Samsung-serveren.

Prøv igjen senere. (AS415)

Denne feilmeldingen kommer opp når jeg prøver å installere Plex. Jeg tenkte jeg burde bruke Plex for å se filmer jeg har på PC-en. Jeg har brukt Plex litt før, men aldri på en Smart TV (fikk ny TV i dag). Hjalp ikke å restarte TV-en, TV-en er koblet til internettet og oppdatert. Alt jeg ønsker er å se filmer på TV-en via PC-en. Forslag?

https://www.komplett.no/product/841636/lyd-bilde/tv/tv-er/samsung-48-uhd-led-smart-tv-ue48ju6465

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, du skal se film på tv, som spilles av med en PC? Da trenger du strengt tatt ikke noe mer enn Media Player Classic HomeCinema, installert på PCen. Fra PC drar du en hdmi-kabel til TV, og velger hdmi input1, 2, 3 osv på TV. 

Plex trenger du i hovedsak når du setter opp en mediaserver på PCen, eller en NAS. For å vise til en TV bruker du ikke noen programvare i TVens smartdel. Bare en input, som sagt.

Lenke til kommentar

Ok, da har du antakeligvis en nettverkskabel i TV eller den er på trådløst.

Har du installert Plex på PC hvor du har filmer og musikk liggende? Plex har også klientprogramvare, du må da sjekke om de har laget klient til OSet du har på din TV. Klienten (tv) vil da hente materialet du har på server (pc).

Finnes selvagt mye annen programvare for å sette opp en DLNA-server på nettet ditt. Det er stor sjanse for at du har programvare i smart-delen av tv som allerede kan lese via DLNA. Se i meny om du har valg for nettverk/LAN/mediafiler eller hva det kalles hos deg.

Lenke til kommentar

HDMI 1.4 støtter bare 4K @ 30Hz, og på grunn av lengden vet jeg ikke om det er så lurt å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe info om at den kun støtter 4k @ 30Hz.

Will I need a new cable?
NO! Well, probably not. Here is the exact quote from HDMI.org: "Version 2.0 of the HDMI Specification does not define new cables or new connectors. Current High Speed cables (category 2 cables) are capable of carrying the increased bandwidth." Emphasis mine. Here's another direct quote: "HDMI 2.0, which is backwards-compatible with earlier versions of the HDMI specifications..."

Version 2.0 (like 1.4 before it) is entirely a hardware change. It is not a cable change. You can expect cable manufacturers to proclaim that you need expensive new "Version 2.0 cables" but this is untrue. Your current High Speed cables should work just fine.

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Når jeg prøver å streme til TV-en min virker det ikke, er det noe dere tror  jeg kan ha gjort feil?2b166442e61705ba292895e7325e21e8.png

Jeg lastet også ned Samsung Smart View 2.0, men jeg kan ikke spille av filmene ifra PC-en. 1af2b269e3fb8ed241acc97e1cea8f38.pngDet skal egentlig gå å bruke Samsung Smart View 2.0, men hvordan fikser jeg det som er feil nå?

Lenke til kommentar

Hvilken Windows-versjon bruker du?

Hvis du har Windows 10 og det er konfigurert rett mot din egen TV, så er det bare å høyreklikke på filen du vil ha og velge "Cast to device".

Bruker Windows 10, men hvordan er det jeg konfigurerer den riktig?

EDIT:

Prøvde nettopp å koble til som en trådløs skjerm i Windows, men når jeg har tillatt PC-en på TV-en står det ANDRE frakoblet på TV-en. ANDRE er navnet til datamaskinen min. Noe MÅ være galt, men hva i alle dager?

https://i.gyazo.com/d695925c1c6fb7a7aa25e684bc40b19f.png

https://i.gyazo.com/483463023177937e040e12417a5d7f1f.png

Endret av waremanu
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du deler filene dine på nettverket ditt?

Så lenge TV-en er satt opp til å finne DLNA, så skal det fungere såvidt jeg vet.
Forstår det altså sånn at PC-en din "ser" din TV, og at TV-en din "ser" PC-en din.
Da må det være PC-en din som ikke deler nok informasjon med TV-en din for å streame trådløst.

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt hvorfor man skal speile en PC/ipad skjerm mot TV.

Mye enklere å ha en dlna løsning (Serviio) sånn som jeg beskriver over.  Da styrer du alt enkelt med fjernkontrollen til TV-en.  Så framt du legger filmene i mappen du har delt ut, slipper du å rote noe på PCen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...