Gå til innhold

Hvordan skal en nybegynner bli god i Morrowind?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, join en guild, der finner man som oftest mange tøffe oppdrag (eneste guilden jeg noen gang har spilt igjennom er vel Fighters Guild tror jeg), men etter jeg har spilt gjennom hele Tribunal og Bloodmoon (har tatt noen småoppdrag på hver av dem) skal jeg begynne på nytt igjen.

Men ellers så har jeg dårlig med tips :/

Lenke til kommentar

sloss mye med små dyr i ødemarken for å få opp skillsene, praktiser hovedskillsene mye så blir du gradvis bedre og bedre. join fighters guild eller thieves eller mages guild alt ettersom hva slags skills du har som hovedskills. snakk med masse folk, alle hvis du gidder, så lærer du mer og kanskje noen har noe lurt å si. spillet er morsomst når du tar deg god tid til å bli god, og ikke skaffer 1 milliard penger og betaler folk for å trene deg opp på et par minutter. lykke til.

mvh megamann

Lenke til kommentar

Du bør stjele alt du kommer over, for å få penger til bedre utstyr, våpen, osv. Bruk minor og major skillsene dine mye, ettersokm du da går opp level og får bedre basestats. (ikke overtren en av skillsene fordi du da går opp mange levler fort og da møter monstre du ikke er god nok til å møte). Ellers er det bare os spille og gjøre oppdrag, så kommer pengene og skillsene av seg selv. Hva du får/tjener på oppdrag går drastisk opp lenger ut i spillet. Kan ellers nevne at HOuse TElvanni har best rewards for oppdrag. Jeg vet også om en fet hule uten monstre som er på bloodmoon, hvis du har det. Den er fylt med minst 10k penger og annet stæsj, og ligger på en øy som ikke er merket av på kartet. Den ligger mot nordvest.

Lenke til kommentar

Heisann!

Spillet kan virke litt uoversiktlig i begynnelsen, men når du først kommer i gang blir det fort lettere...

Begynn med å finne deg en (kanskje helst flere) guild/house som legger vekt på de samme egenskapene som karakteren din bygger på. Gjør oppdragene som disse ber deg om å gjøre. I begynnelsen kan det nok også være lurt å bruke en del training for å få fart på egenskapene. En av de viktigste tingene er egentlig å sørge for at du ikke gjør deg avhengig av stilt strider/båtene, men løper langs veiene/over fjellene til de byene du skal til. Dette kan virke kjedelig i lengden, men du treffer på en masse (lette) dyr/monstere som gir deg verdifull erfaring, i tillegg til at det er mulig å tjene forholdsvis godt med penger på for eksempel "Racer Plumes"...

Så kan du glede deg til du en vakker dag begynner å få 100 i skillene, men fortsatt ikke er lei...

Slong,

Zig

Lenke til kommentar

Luraste er å trene opp skillsa, det går mye fortere.

Er ikke helt sikker på denne enda:

Få endurense opp til 100 så fort som mulig. Grunnen er at jo høyere endurense du har, jo mer liv får du per lvl upp. Så når du får endurence opp til 100 med en gang, da får du mer liv. Hvis du ikke tar endurense føre sinere kan du risikere å få lite liv.

En kamerat av meg har fåt en lvl 50 karakter på 2 uker :wow: Han veit riktignokk hvor på øya man kan finne alle dyre våpe, og da tjener man jo ganske mye på å selle det, og da skjøper en skills.

Hvis du går fra Ginis og opp til Ald Veolethi så møter du ei dame som står unner et stup, ved en dam. Hent ringen hu spør deg om å hente, når du kommer opp vil ho og ei annen atakke deg. Ho andre har en ring som gir 70% chamelon. Den er et must for å stjele :woot:

Lenke til kommentar

Huff er en måte å melde seg ut av guild på uten å stjele frå eller måtte drepe noen innenfor den guilden?

Er nightblade og i Imperial guild, noe som ikkje akkurat er ideelt for meg siden ingen av hoved skillsa mine er innenfor krava til imperial. Har fått ganske høy rank der men, vil ikkje fortsette å ta oppdrag for dei.

Endret av accce
Lenke til kommentar
Jeg vet også om en fet hule uten monstre som er på bloodmoon, hvis du har det. Den er fylt med minst 10k penger og annet stæsj, og ligger på en øy som ikke er merket av på kartet. Den ligger mot nordvest.

Ja, men møter du ikke skumle ting ivannet som slakter deg da?

Lenke til kommentar
Jeg vet også om en fet hule uten monstre som er på bloodmoon, hvis du har det. Den er fylt med minst 10k penger og annet stæsj, og ligger på en øy som ikke er merket av på kartet. Den ligger mot nordvest.

Ja, men møter du ikke skumle ting ivannet som slakter deg da?

Waterwalk???

Lenke til kommentar

Last ned vampire embraced plug-in... det gjør det mye morsommere å være vampyr... Du kan fullføre spillet (alle hater deg ikke) pluss at du kan lage flere vampyrer (noe som kommer godt med) og gi de ordrer osv.

Men jeg anbefaler deg å gå gjennom spillet uten noen plugins til å begynne med, etter det så kan du lage en ny character og ha det litt morsomt...

Det som er kult med vampyrisme er at du får en boost på 50 poeng i MANGE skills.... jeg ventet til jeg hadde 100str 100athletics, 100speed og 100agility, derretter gikk jeg til en vampyrbase å lot dem slå meg til jeg fikke blodsykdommen "poly-et-eller annet" (vampyrisme)

Så med 150 i speed og agility skal jeg love deg at det går fort og høyt over hustakene :p kan stå på ene enden av balmora, og hoppe over til andre enden *grin*

Lenke til kommentar
Jeg joinet en guild og fikk i oppdrag å drepe en forvokst rotte.

Det var sabla vanskelig, husker ikke om jeg fikk det til.

Da har du joina fighters Guild. Det oppdraget er da pissenkelt? :wow:

Når du starta Morrowind, ble du introdusert for Caius Cosades. Dette er hovedquesten. Ikke stress med oppdraga fra han. De venter du med til du er skikkelig sterk. Join et par guilder og kos deg med dem noen uker, så kan du begynne å tenke på å ta hovedquesten...

Lenke til kommentar

jeg fikk en rå kappe som regenerer 15 hp per sekund og enduanse :woot: det er digg! vet ikke hvorfor, men jeg har enda ikke fått så god level selv om jeg har VELDIG høy skills i noen ting. Kan man kjøpe seg opp i nye levler? har masse guld etter å ha vandret i gravhuler.

Lenke til kommentar
Huff er en måte å melde seg ut av guild på uten å stjele frå eller måtte drepe noen innenfor den guilden?

Er nightblade og i Imperial guild, noe som ikkje akkurat er ideelt for meg siden ingen av hoved skillsa mine er innenfor krava til imperial. Har fått ganske høy rank der men, vil ikkje fortsette å ta oppdrag for dei.

hvorfor skal du melde deg ut? det går jo fint å være medlem i alle guilds samtidig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...