Ar`Kritz Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Jeg har kjørt f@h med 2x GTX 970 på en gammel Corsair HX620, og kjører nå 2x GTX980 på en Corsair RM850. Da snakker vi full last på begge skjermkort i uker og måneder i strekk. Jeg gjentar, bruk hver eneste krone på skjermkort. Deretter strømforsyning, og til slutt plattformoppgradering. Ja tror jeg blir og gå får dette : https://www.komplett.no/product/839636/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-960-gaming-4gb 970 blir uansett for dyrt for meg. Spar mer. Med 970 får du betydelig høyere ytelse, og det blir lenger til neste gang du må oppgradere. 960 er ikke raskere enn 760. EDIT: Her er forskjellen på 760 og 660 som du har nå: http://anandtech.com/bench/product/1039?vs=1038 Endret 26. september 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Batmanuel Skrevet 26. september 2015 Forfatter Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Jeg har kjørt f@h med 2x GTX 970 på en gammel Corsair HX620, og kjører nå 2x GTX980 på en Corsair RM850. Da snakker vi full last på begge skjermkort i uker og måneder i strekk. Jeg gjentar, bruk hver eneste krone på skjermkort. Deretter strømforsyning, og til slutt plattformoppgradering. Ja tror jeg blir og gå får dette : https://www.komplett.no/product/839636/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-960-gaming-4gb 970 blir uansett for dyrt for meg. Spar mer. Med 970 får du betydelig høyere ytelse, og det blir lenger til neste gang du må oppgradere. 960 er ikke raskere enn 760. EDIT: Her er forskjellen på 760 og 660 som du har nå: http://anandtech.com/bench/product/1039?vs=1038 Siden 970 har påkrevd psu 500 W må jeg nesten oppgradere strømforsyningen i samme slengen. Hadde det ikke vært for det ville jeg gått for 970, føler bare det blir mere risiko enn og isteden gå for modellen under. Endret 26. september 2015 av Batmanuel Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Du sier jo bare at du må spare mere penger får du kjøper noe! Spar mere penger så får du en sikkelig data som du ikke trenger å oppgaver om 2 år til! Lenke til kommentar
Batmanuel Skrevet 26. september 2015 Forfatter Del Skrevet 26. september 2015 Du sier jo bare at du må spare mere penger får du kjøper noe! Spar mere penger så får du en sikkelig data som du ikke trenger å oppgaver om 2 år til! Jeg oppgradere i hovedsak pcn min slik att jeg kan kjøre Fallout 4, som kommer ut om 44 dager. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Du sier jo bare at du må spare mere penger får du kjøper noe! Spar mere penger så får du en sikkelig data som du ikke trenger å oppgaver om 2 år til! Jeg oppgradere i hovedsak pcn min slik att jeg kan kjøre Fallout 4, som kommer ut om 44 dager.Ja også om 2 år til så kommer et nytt spill som du vil ha og må oppgradere pc-en igjen... Lenke til kommentar
Batmanuel Skrevet 26. september 2015 Forfatter Del Skrevet 26. september 2015 Du sier jo bare at du må spare mere penger får du kjøper noe! Spar mere penger så får du en sikkelig data som du ikke trenger å oppgaver om 2 år til! Jeg oppgradere i hovedsak pcn min slik att jeg kan kjøre Fallout 4, som kommer ut om 44 dager.Ja også om 2 år til så kommer et nytt spill som du vil ha og må oppgradere pc-en igjen... Du har forsåvidt helt rett der, kanskje jeg bare går for 970, også får jeg kjøpe ny power supply senere. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Den tusenlappen ekstra du må jobbe inn på 1,5 måneder vil være verdt det. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Men Hallo det er din data og dine penger så du må jo bestemme selv men jeg hadde alldri kjøpt 960 for å spile et spill som komme ut neste månde... For da må du oppgaver når neste gøye spill kommer ut... Lenke til kommentar
Batmanuel Skrevet 26. september 2015 Forfatter Del Skrevet 26. september 2015 Men Hallo det er din data og dine penger så du må jo bestemme selv men jeg hadde alldri kjøpt 960 for å spile et spill som komme ut neste månde... For da må du oppgaver når neste gøye spill kommer ut... men nå når jeg skal til og bestille 970, er det noen kabler jeg blir og trenge som ikke medfølger? Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Men Hallo det er din data og dine penger så du må jo bestemme selv men jeg hadde alldri kjøpt 960 for å spile et spill som komme ut neste månde... For da må du oppgaver når neste gøye spill kommer ut... men nå når jeg skal til og bestille 970, er det noen kabler jeg blir og trenge som ikke medfølger?Regner med du har skjermkabler som kan gå inn I kortet? Utenom det så er det ikke noe du trenger... strøm til kortet henger jo fast på stømforsyningen din eller så ligger det I en pose som fulgte med Lenke til kommentar
Batmanuel Skrevet 26. september 2015 Forfatter Del Skrevet 26. september 2015 Men Hallo det er din data og dine penger så du må jo bestemme selv men jeg hadde alldri kjøpt 960 for å spile et spill som komme ut neste månde... For da må du oppgaver når neste gøye spill kommer ut... men nå når jeg skal til og bestille 970, er det noen kabler jeg blir og trenge som ikke medfølger?Regner med du har skjermkabler som kan gå inn I kortet? Utenom det så er det ikke noe du trenger... strøm til kortet henger jo fast på stømforsyningen din eller så ligger det I en pose som fulgte med Har jo ett GTX 660 i nå, så ja går nå utifra att jeg har det av skjermkabler som trengs. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Dersom du har 660 allerede så vil du få veldig lite ytelsesøkning pr krone om du kjøper noe som er svakere enn 970/390. Hvorfor kaste bort flere tusen på ett skjermkort som yter såvidt bedre enn det du har? Da virker 970 mye "billigere". Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 GTX 970 fra 3.199,- http://www.proshop.no/Grafikkort/KFA2-GeForce-GTX-970-OC-4GB-GDDR5-2464223.html Hva med brukt 780Ti til 1.500,-? 2 til 3.000,-? http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/38702 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Et bra alternativ, men det bruker såpass mye mer strøm enn 970 at da MÅ trådstarter ha ny strømforsyning. Det går da også innenfor budsjettet, og spill-ytelsen blir tilsvarende som med et 970. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå