Gå til innhold

Oppgradere PC for å kjøre nye spill, hjelp med valg av GPU


Batmanuel

Anbefalte innlegg

 

Jeg har kjørt f@h med 2x GTX 970 på en gammel Corsair HX620, og kjører nå 2x GTX980 på en Corsair RM850. Da snakker vi full last på begge skjermkort i uker og måneder i strekk.

 

Jeg gjentar, bruk hver eneste krone på skjermkort.

 

Deretter strømforsyning, og til slutt plattformoppgradering.

Ja tror jeg blir og gå får dette : https://www.komplett.no/product/839636/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-960-gaming-4gb

970 blir uansett for dyrt for meg.

 

 

Spar mer. Med 970 får du betydelig høyere ytelse, og det blir lenger til neste gang du må oppgradere. 960 er ikke raskere enn 760.

 

EDIT: Her er forskjellen på 760 og 660 som du har nå: http://anandtech.com/bench/product/1039?vs=1038

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har kjørt f@h med 2x GTX 970 på en gammel Corsair HX620, og kjører nå 2x GTX980 på en Corsair RM850. Da snakker vi full last på begge skjermkort i uker og måneder i strekk.

 

Jeg gjentar, bruk hver eneste krone på skjermkort.

 

Deretter strømforsyning, og til slutt plattformoppgradering.

Ja tror jeg blir og gå får dette : https://www.komplett.no/product/839636/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-960-gaming-4gb

970 blir uansett for dyrt for meg.

 

 

Spar mer. Med 970 får du betydelig høyere ytelse, og det blir lenger til neste gang du må oppgradere. 960 er ikke raskere enn 760.

 

EDIT: Her er forskjellen på 760 og 660 som du har nå: http://anandtech.com/bench/product/1039?vs=1038

 

Siden 970 har påkrevd psu 500 W må jeg nesten oppgradere strømforsyningen i samme slengen. 

Hadde det ikke vært for det ville jeg gått for 970, føler bare det blir mere risiko enn og isteden gå for modellen under.

Endret av Batmanuel
Lenke til kommentar

 

 

Du sier jo bare at du må spare mere penger får du kjøper noe!

Spar mere penger så får du en sikkelig data som du ikke trenger å oppgaver om 2 år til!

Jeg oppgradere i hovedsak pcn min slik att jeg kan kjøre Fallout 4, som kommer ut om 44 dager.
Ja også om 2 år til så kommer et nytt spill som du vil ha og må oppgradere pc-en igjen...
Lenke til kommentar

 

 

Du sier jo bare at du må spare mere penger får du kjøper noe!

Spar mere penger så får du en sikkelig data som du ikke trenger å oppgaver om 2 år til!

Jeg oppgradere i hovedsak pcn min slik att jeg kan kjøre Fallout 4, som kommer ut om 44 dager.
Ja også om 2 år til så kommer et nytt spill som du vil ha og må oppgradere pc-en igjen...

 

Du har forsåvidt helt rett der, kanskje jeg bare går for 970, også får jeg kjøpe ny power supply senere.

Lenke til kommentar

Men Hallo det er din data og dine penger så du må jo bestemme selv men jeg hadde alldri kjøpt 960 for å spile et spill som komme ut neste månde...

For da må du oppgaver når neste gøye spill kommer ut... :(

men nå når jeg skal til og bestille 970, er det noen kabler jeg blir og trenge som ikke medfølger?

Lenke til kommentar

 

 

Men Hallo det er din data og dine penger så du må jo bestemme selv men jeg hadde alldri kjøpt 960 for å spile et spill som komme ut neste månde...

For da må du oppgaver når neste gøye spill kommer ut... :(

men nå når jeg skal til og bestille 970, er det noen kabler jeg blir og trenge som ikke medfølger?
Regner med du har skjermkabler som kan gå inn I kortet? Utenom det så er det ikke noe du trenger... strøm til kortet henger jo fast på stømforsyningen din eller så ligger det I en pose som fulgte med :)
Lenke til kommentar

 

 

Men Hallo det er din data og dine penger så du må jo bestemme selv men jeg hadde alldri kjøpt 960 for å spile et spill som komme ut neste månde...

For da må du oppgaver når neste gøye spill kommer ut... :(

men nå når jeg skal til og bestille 970, er det noen kabler jeg blir og trenge som ikke medfølger?
Regner med du har skjermkabler som kan gå inn I kortet? Utenom det så er det ikke noe du trenger... strøm til kortet henger jo fast på stømforsyningen din eller så ligger det I en pose som fulgte med :)

 

Har jo ett GTX 660 i nå, så ja går nå utifra att jeg har det av skjermkabler som trengs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...