Gå til innhold

Oppgradere PC for å kjøre nye spill, hjelp med valg av GPU


Batmanuel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde selv tenkt 960 i utgangspunktet men det kortet vil fort bli utdatert i den grad at du må spille på lavere innstillinger. Skal du ha et Nvidia kort som et billigere enn 970 så ville jeg sjekket reviews for gtx 950 da den trolig gir mer bang for buck enn 960.

 

Skal du ha noe som sikrer deg en stund fremover så er gtx 970 VELDIG sweet spot med hensyn til pris/ytelse.

Lenke til kommentar

Hadde selv tenkt 960 i utgangspunktet men det kortet vil fort bli utdatert i den grad at du må spille på lavere innstillinger. Skal du ha et Nvidia kort som et billigere enn 970 så ville jeg sjekket reviews for gtx 950 da den trolig gir mer bang for buck enn 960.

 

Skal du ha noe som sikrer deg en stund fremover så er gtx 970 VELDIG sweet spot med hensyn til pris/ytelse.

Rimelig sikker på att jeg må kjøpe ny PSU dersom jeg skal ha ett 970, ender da fort opp med å bruke i underkant av 5k, noe jeg ikke har råd til på veldig lenge.

Føler alternativet mitt blir ett gtx 960 eller R9 380

Endret av Batmanuel
Lenke til kommentar

 

 

Hadde selv tenkt 960 i utgangspunktet men det kortet vil fort bli utdatert i den grad at du må spille på lavere innstillinger. Skal du ha et Nvidia kort som et billigere enn 970 så ville jeg sjekket reviews for gtx 950 da den trolig gir mer bang for buck enn 960.

 

Skal du ha noe som sikrer deg en stund fremover så er gtx 970 VELDIG sweet spot med hensyn til pris/ytelse.

I det tilfelle jeg skulle klare og drøye meg til å bruke i underkant av 4k på GPU, hvilken gtx 970 er det jeg burde gå for? ser det dokker opp masse forskjellige alternativer når jeg søker etter det.
Jeg har msi 970 4gb skjermkortet. Med twin fan og er VELDIG fornøyd.. Ser bra ut også (følger dessverre ikke med back plate) og viftene sviver ikke før det kommer opp I rundt 60 grader og når de sviver så høres du de mest ikke heller. Vet det er flere skjermkort som har det samme med at viftene ikke sviver før en viss temp

Og er sikkert mange andre 970 som er gode.. Men når jeg kjøpte mitt så sa folk at det var et av de beste I den prisklassen og kan anbefale det kortet jeg har :)

http://m.prisjakt.no/product/2809933 det ligger på rundt 3.3k da så ikke så gale

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Jeg har selv MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB og er veldig fornøyd. Har lest mye bra om 970 kort fra Asus, EVGA og Gigabyte. De er mer eller mindre like ytelsesmessig men har ulik implementering av kjølere. Ville gått for enten Asus eller MSI siden de har 0db (passiv kjølt uten vifter) når skjermkortet ikke belastes så mye. Si at du spiller Starcraft 2 eller DOTA så er det god sjans at den ikke da vil måtte bruke viftene, gitt at det er noenlunde godt ventilert i kabinettet. Dette er f.eks også kjekt om du ser film.

 

Edit: usikker på hvilke andre kort bruket denne løsningen.

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Har kommet fram til att jeg ikke kan ta meg råd til 970, kan maksimalt bruke i underkant av 3k.

Har fått inntrykket av att dette er ett bra skjermkort til den prisklassen: https://www.komplett.no/product/846398/datautstyr/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-nitro-r9-380-4gb-gddr5

 

Det jeg nå i hovedsak trenger svar på er om min Corsair CX 500 vil slite med dette skjermkortet, eller om det bare er og bestille og plugge i!

setter pris på hjelpen:)

Lenke til kommentar

 

vil jeg ikke trenge en PSU oppgradering dersom jeg skal bruke dette?

 

CX-serien har fått mye kritikk for dårlig ytelse og upålitelighet... så de fleste vil nok anbefale deg å skifte ut denne PSUen, men det kan godt hende den vil fungere med både R9 380 og GTX 970 - men ikke ta mitt ord for det.  Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et mer konkret svar, men vil ikke at du ender med et bomkjøp :p

Lenke til kommentar

Som Nado påpeker er CX serien til corsair relativ upålitelig...

Og ja, med både 970 og 380 vil du trenge en bedre strømforsyning , en kvalitets psu på 650 / 750 med gold sertifikat er en svært god investering.

Tror til og med en Seasonic/EVGA/Be Quiet med bronze på 600 vil holde her... Men jeg vil uten tvil si det marginale mellomlegget for en gold er verdt det når en først skal investere i en ny PSU.  Har selv en Corsair RM 750i, ville ikke gått for noe Corsair i lavere klasse.

Lenke til kommentar

Har kommet fram til att jeg ikke kan ta meg råd til 970, kan maksimalt bruke i underkant av 3k.

Har fått inntrykket av att dette er ett bra skjermkort til den prisklassen: https://www.komplett.no/product/846398/datautstyr/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-nitro-r9-380-4gb-gddr5

 

Det jeg nå i hovedsak trenger svar på er om min Corsair CX 500 vil slite med dette skjermkortet, eller om det bare er og bestille og plugge i!

setter pris på hjelpen:)

 

Spar mer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde brukt litt mere penger på en sikkelig strømforsyning og med litt å gå på så slepper du å kjøpe ny strømforsyning hver gang du oppgradere pc-en..

Vil ikke anbefale RM serien av corsair vill isåfall gått opp til HX serien.. hadde en RM1000 som tok kvelden etter 3 uker så fikk igjen pengene og kjøpte en HX850i og den har funker kjepebra og er stabil!

Men du må jo se hva du har råd til og hva du vil prioritereav pris/ytelse. Men å oppgradere pc er dyrt hvis du skal ha gode deler men da slipper du å oppgradere på en del år fremover!

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt f@h med 2x GTX 970 på en gammel Corsair HX620, og kjører nå 2x GTX980 på en Corsair RM850. Da snakker vi full last på begge skjermkort i uker og måneder i strekk.

 

Jeg gjentar, bruk hver eneste krone på skjermkort.

 

Deretter strømforsyning, og til slutt plattformoppgradering.

Ja tror jeg blir og gå får dette : https://www.komplett.no/product/839636/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-960-gaming-4gb

970 blir uansett for dyrt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...