Gå til innhold

Feil ved hovedkortet?

abdobe

Anbefalte innlegg

Jeg klokket opp maskinen til XP 3200 (Barton 2800+) igår, og bios viser 50 grader idle. Lyden fungerte fint igår, men idag står jeg her uten lyd. Jeg har reinstallert OS'et (XP), bl.a. med SP1 m.m.

Hovekortet har 4 integrerte USB porter med støtte for 2 til. Disse ekstraportene gir heller ingen respons (jeg vet ikke om de har fungert tidligere).

Er det HK som har sviktet meg tro? Jeg har selvølgelig sjekket kontakter og lydnivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klokk ned igjen å se om lyden kommer tilbake, det er nemmelig noen kort som "mister" lyden ved klokking

Jeg har klokket ned maskinen igjen men dette hjalp ikke, så jeg rev ut all bits and pieces for å starte på nytt.... og det hjalp :yes:

Ekstra USB porter derimot, de virker fortsatt ikke.... og nå har jeg sluttet å skylde på HK. Det er meg, og bare meg som gjør mitt fornødende i buksebaken, men det unnlater ikke at jeg trenger en smule gode råd.

Abd

Lenke til kommentar
Har du aktivert alle USB portene i bios ?

Du har så rett, så rett!

HAdde ikke "vekket" til live de to ekstra USB prtene på HK, men det skulle jammen gode øyne og smale fingre til for å komme til på den kontakten.

Nå fungerer hele oppsettet etter planen.

Det eneste jeg ønsker meg nå er å sette på en ny CPU kjøler som sikrer lavt støynivå og muligheten til å utfordre klokkinga litt mer en nå.

Takk for hjelpen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...