abdobe Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg klokket opp maskinen til XP 3200 (Barton 2800+) igår, og bios viser 50 grader idle. Lyden fungerte fint igår, men idag står jeg her uten lyd. Jeg har reinstallert OS'et (XP), bl.a. med SP1 m.m. Hovekortet har 4 integrerte USB porter med støtte for 2 til. Disse ekstraportene gir heller ingen respons (jeg vet ikke om de har fungert tidligere). Er det HK som har sviktet meg tro? Jeg har selvølgelig sjekket kontakter og lydnivå. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du har vel glemt å sette på AGP/PCI lock? Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Du har vel glemt å sette på AGP/PCI lock? Nei, såvidet jeg kan se står det auto på dette (om jeg har funnet det rette i BIOS) Kan ikke huske at jeg har endret noe som skulle tilsi dette. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Klokk ned igjen å se om lyden kommer tilbake, det er nemmelig noen kort som "mister" lyden ved klokking Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Klokk ned igjen å se om lyden kommer tilbake, det er nemmelig noen kort som "mister" lyden ved klokking Jeg har klokket ned maskinen igjen men dette hjalp ikke, så jeg rev ut all bits and pieces for å starte på nytt.... og det hjalp Ekstra USB porter derimot, de virker fortsatt ikke.... og nå har jeg sluttet å skylde på HK. Det er meg, og bare meg som gjør mitt fornødende i buksebaken, men det unnlater ikke at jeg trenger en smule gode råd. Abd Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Har du aktivert alle USB portene i bios ? Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Har du aktivert alle USB portene i bios ? Du har så rett, så rett! HAdde ikke "vekket" til live de to ekstra USB prtene på HK, men det skulle jammen gode øyne og smale fingre til for å komme til på den kontakten. Nå fungerer hele oppsettet etter planen. Det eneste jeg ønsker meg nå er å sette på en ny CPU kjøler som sikrer lavt støynivå og muligheten til å utfordre klokkinga litt mer en nå. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå