Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - osmoen - 14mm f/2.5 + vidvinkeladapter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Defleksjon, der lærte jeg et nytt ord, enkel og meget fin komposijon.

Borgen var jo heftig, men jeg synes du holder deg innen det akseptable hva spakene angår.

Herlige fargetoner i vannkannebildet.

Bildet av innsjøen så ganske eksotisk ut, hvor er dette?

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Her var det mye artig. Liker spesielt godt dag 5. Ser en slags historie i det bildet.

Takk. I utgangspunktet en nødløsning da jeg glemte kamerautstyret hjemme, men jeg ble fornøyd med resultatet.

Defleksjon, der lærte jeg et nytt ord, enkel og meget fin komposijon.

Borgen var jo heftig, men jeg synes du holder deg innen det akseptable hva spakene angår.

Herlige fargetoner i vannkannebildet.

Bildet av innsjøen så ganske eksotisk ut, hvor er dette?

Takk! Dette er Austin, Texas hvor det fremdeles er god norsk sommer. Dagens temperatur: 32°C

Nr 3 er favoritten så langt. Synes du holder bra igjen på spakene på HDR fronten,og ikke kjører på med alt for mye,mye stilige bilder her

Takk for det!

Lenke til kommentar

"Innsjøen": Det kan være utfordrende å holde HDR innenfor "rimelige grenser". Ikke at det ser så HDR'ete ut her egentlig, men himmelen er påfallende mørkere enn sin egen speiling. Bildet i seg selv er ganske stilig egentlig.

"Spider House Ballroom": Lurer på hvor mange gjester man får når man kaller stedet noe sånt. Forventer kanskje at det er fullt opp med den slags du viste i det første bildet ditt der inne.

"The Future is Now": Hvis bilene i fremtiden ser slik ut, så spørs det om jeg betakker meg. Men dette er vel en selvkjørende bil antakelig. Jeg liker s/w-konverteringen her, de blanke flatene er skikkelig blanke f.eks.

Lenke til kommentar

"Innsjøen": Det kan være utfordrende å holde HDR innenfor "rimelige grenser". Ikke at det ser så HDR'ete ut her egentlig, men himmelen er påfallende mørkere enn sin egen speiling. Bildet i seg selv er ganske stilig egentlig.

"Spider House Ballroom": Lurer på hvor mange gjester man får når man kaller stedet noe sånt. Forventer kanskje at det er fullt opp med den slags du viste i det første bildet ditt der inne.

"The Future is Now": Hvis bilene i fremtiden ser slik ut, så spørs det om jeg betakker meg. Men dette er vel en selvkjørende bil antakelig. Jeg liker s/w-konverteringen her, de blanke flatene er skikkelig blanke f.eks.

Takk for kommentarer, k.n.b. Jeg er enig i betraktningen ang. HDR, det ble nok litt i blåeste laget, dog usikker på om det skyldes automatikken eller en gradient jeg kan ha lagt på himmelen. Synes selv overgangen mellom trær og bygninger og himmel er vrien å treffe bra med. Jeg så heldigvis ingen store åttebeinte i området, men det skyldes helt sikkert at de var opptatte med dansefest!

Du har rett i at det er en selvkjørende bil. Google har en flåte av disse små rakkerne kjørende rundt i nabolaget samt noen av de eldre (kom hit i juli...) Lexus-variantene. Ganske så fascinerende.

Mange spennende bilder her - og bilde 1 var spesielt effektfullt.

Takk! Den er nok blant mine egne favoritter så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...