Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har Nextgentel Delta 2000, men treig download?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brannmur gjør ikke mye når en port er åpen, den lar traffiken gå igjennom (stortsett). Alt er avhengig av programmet som mottar data på den porten som du har åpnet. Om dette programmet skulle ha en eller annen feil som det går an å utnytte for å få kontroll over datamaskinen din så er det ingenting brannmuren kan gjøre får å beskytte deg når du en gang har åpnet porten.

Lenke til kommentar
For å åpne en port i det hele tatt må du åpne den i så mange brannmur som du måtte ha installert, hardware eller software brannmur. Ellers får du ikke noe trafikk igjennom.

Men ikke bekymre deg så mye, du er sannsynligvis trygg nok Endret av Aireal
Lenke til kommentar

Bekymrer meg egentlig ikke - har ikke noe sensitiv info på maskina uansett... Er mest fordi jeg lurer :ide:

Men la oss nå si at jeg åpner en port i routern til å f.eks spille online med ett eller annet spill. Da er porten seff åpen for alt og alle i rotern... Men når jeg da starter spillet og host'er et spill vil Norton Internet Security (NIS) fortelle meg at det spillet prøver å komme igjennom og spørre om det er greit. Når jeg da godkjenner det er det vel fortsatt bare det spillet som får lov av NIS å bruke den porten..?

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Argh. Kan ikke folk skaffe seg litt peiling og slutte å poste idiotiske ting som "Jeg bruker [insert name of crappy P2P-sofware here] og downloading går så sakte selv om jeg har rask linje, hva er feil?"

Som det allerede sies mange ganger; det er selvsagt upstream til den man henter fra som avgjør hvor raskt du kan hente ned - det er kun i det øyeblikket at de du henter fra har raskere upstream enn du har downstream at man bør begynne å spekulere. Bruk en anerkjent test-site slik som ITAvisen eller DinSide eller hent ned en stor fil fra kjente kjappe servere som sunet.se eller uio.no (Debian har download-mirror hos UiO, det er en fin ting å teste hastighet med).

Ikke rart verden sliter med datavirus-epidemier og script-kiddie innbrudd over hele fjøla når folk som ikke sitter inne med et minimum av kunnskap slippes løs på nettet.

*fruste* :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Argh. Kan ikke folk skaffe seg litt peiling og slutte å poste idiotiske ting som "Jeg bruker [insert name of crappy P2P-sofware here] og downloading går så sakte selv om jeg har rask linje, hva er feil?"

Som det allerede sies mange ganger; det er selvsagt upstream til den man henter fra som avgjør hvor raskt du kan hente ned - det er kun i det øyeblikket at de du henter fra har raskere upstream enn du har downstream at man bør begynne å spekulere. Bruk en anerkjent test-site slik som ITAvisen eller DinSide eller hent ned en stor fil fra kjente kjappe servere som sunet.se eller uio.no (Debian har download-mirror hos UiO, det er en fin ting å teste hastighet med).

Ikke rart verden sliter med datavirus-epidemier og script-kiddie innbrudd over hele fjøla når folk som ikke sitter inne med et minimum av kunnskap slippes løs på nettet.

*fruste* :)

Hmm, hyggelig innlegg... :shrug:

Faktisk, så har jeg ofte raskere upload enn download :gretten:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...