Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har Nextgentel Delta 2000, men treig download?!

Anbefalte innlegg

Jeg bruker BitTorrent og KaZaA Lite... Begge to har nedlastinger som ligger bare på 20-30 kb/s... Hvorfor? Jeg har lest litt om porter som må åpnes og lignende..

Jeg laster ned filer som er veldig populære, med mange uploadere, så jeg tror ikke upload er noe problem... :roll:

Jeg har en netopia router... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta denne testen: Dinsides Surfometer

Og sjå om resultatet innfrir kravene. Husk å lukke Kazaa, Bittorrent, DC og andre ting som trekker på linja før du tar testen.

Eg var på ei 100Mbits linje på eit LAN som kunne få ganske god fart dersom det var optimalt, men på Bittorrent fekk eg berre 20kbps :shrug: så det varierer litt, ofte tar det litt tid før farten tar seg opp på Bittorrent.

Lenke til kommentar

Linjen inn til deg ligger nok på 2Mbit (og antakelig litt over) hvis du bruker Speedometeret fra IT-avisen...MEN...husk at du ikke har like stor hastighet ut som inn...og det har neppe de du laster ned fra heller...mange sitter på et annet sted av jordkloden, og da er du ikke garantert full hastighet, det er bare den hastigheten du kan oppnå!

Lenke til kommentar
Linjen inn til deg ligger nok på 2Mbit (og antakelig litt over) hvis du bruker Speedometeret fra IT-avisen...MEN...husk at du ikke har like stor hastighet ut som inn...og det har neppe de du laster ned fra heller...mange sitter på et annet sted av jordkloden, og da er du ikke garantert full hastighet, det er bare den hastigheten du kan oppnå!

Ja, men BitTorrent er jo kjappere dess flere som downloader...

btw, har tatt ITavisen's speedometer, ligger på rundt 1800 kb/s...

Men, har ikke download speed noe å gjøre med lukkede / åpne porter?

Lenke til kommentar

Siden du har netopia router regner jeg med at du har linje fra Nextgentel og da er www.relativt.net stedet for deg. Her står det alt om forwarding (åpne) porter på din ruter. Det er også en portliste der for de portene som bør åpnes i routeren din for forskjellige ting og tang.

Lenke til kommentar
Siden du har netopia router regner jeg med at du har linje fra Nextgentel og da er www.relativt.net stedet for deg. Her står det alt om forwarding (åpne) porter på din ruter. Det er også en portliste der for de portene som bør åpnes i routeren din for forskjellige ting og tang.

Men, hvor og hva gjør jeg for å stille inn TCP og UDP? Hvor? :roll:

Lenke til kommentar
Men herregud, det er jo p2p, man laster ned fra noen. Dvs hastigheten på dem sin utlinje, bestemmer kbsek...
Jeg laster ned filer som er veldig populære, med mange uploadere, så jeg tror ikke upload er noe problem...

Når mange uploader får han mer kb\s jeg har ofte 100kb\s i BT *grin*

Lenke til kommentar

Har aldri hatt gode hastigheter på BitTorrent... maks en 100-150kB/s ellerno og det blir jo litt treigt

DC++ avhenger jo alt av hvem du laster ned fra... kan være veldig bra, kan være veldig dårlig.

kazaa burde ikke være noe prob med hastighet på de mest populære tingene, men er ofte ikke høyere enn 150-200kB/s

Når det er sagt får jeg alltid maksfart til servere som greier å levere det... så det er nok de du laster ned fra som er problemet

Lenke til kommentar
Har aldri hatt gode hastigheter på BitTorrent... maks en 100-150kB/s ellerno og det blir jo litt treigt

DC++ avhenger jo alt av hvem du laster ned fra... kan være veldig bra, kan være veldig dårlig.

kazaa burde ikke være noe prob med hastighet på de mest populære tingene, men er ofte ikke høyere enn 150-200kB/s

Når det er sagt får jeg alltid maksfart til servere som greier å levere det... så det er nok de du laster ned fra som er problemet

ja... Nå ligger jeg på en 100 kb/s på BT :-)

Men, der datt den jo til 40.. :(

Varierer vel :nice:

En annen ting: Hvilken og hvordan åpne porter, slik at jeg kan hoste games i warcraft III - frozen throne? :shrug:

Lenke til kommentar

DC++ avhenger jo alt av hvem du laster ned fra...  kan være veldig bra, kan være veldig dårlig.

ja... Nå ligger jeg på en 100 kb/s på BT :-)

Men, der datt den jo til 40.. :(

Varierer vel :nice:

En annen ting: Hvilken og hvordan åpne porter, slik at jeg kan hoste games i warcraft III - frozen throne? :shrug:

Du åpner port 6112 og se på nettsiden nevnt tidligere i tråden med hvordan konfigurere nextgentel routere... tar litt tid å skrive det her

Lenke til kommentar
Har man ikke tcp port 6881 (og en port oppover for hver sesjon) åpnet/forwardet til sin IP, kan man bare glemme alt som heter gode hastigheter med BitTorrent.

....men er det ikke sånn at det enten funker eller ikke i det hele tatt..? Bruker det hjemme, men det går fryktelig tregt. Har nextgentel, og var i tvil om jeg trengte å åpne noen porter, men ettersom det går regnet jeg med at det ikke var problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...