Håkonv Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Hei Eg går vg3 no å lurer på kva eg skal bli når eg blir stor. Skule gjer meg ikkje mykje. Eg vil tjene over 1 million i året. Kva utdanning bør ej ta? He lyst å forske på noke, sitte på eit laboratorium i kvit frakk og sann. Endret 24. september 2015 av Håkonv Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Dette var et ekstremt bredt spørsmål. Lønna di er kortsiktig forklart. Vil du tjene 1mill fra første arbeidsår? I så fall, glem det. Da må du lage din egen bedrift, og ha umiddelbar suksess. Vil du tjene 1mill fra tiende arbeidsår? Finn et ingeniørstudie som virker spennende. Vil du "forske på noke"? Bestem det for hva "noke" er og gå derfra. Forskere tjener ikke en mill i året med mindre de oppdager noe helt vanvittig, og deler i profittene til bedriften som eier det du forska på. Og ikke forestill deg at det du forsker på er ditt etterpå. En bedrift betaler for alt utstyret, og for alt arbeidet du gjør. Og således eier de alt du finner og finner opp. Endret 25. september 2015 av Aleks855 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå