Gå til innhold

Ny bios til P4C800 og P4C800-E

Tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm den nyeste biosen i følge asus usa er 1011 ...kjappere ute i europa da? :-)

står dette på asus.de P4C800-E Deluxe 1013 Final (=1013 - 02 Beta)

er det en beta bios da?siden det står beta til slutt..eller er jeg helt dum :yes:

Endret av ericc2233
Lenke til kommentar
eneste problemet er at om jeg klokker så må jeg oppdatere bios på nytt etterpå, da denne da går til en 006 beta dette skjer hver gang jeg har klokket og så går tilbake til std innstillingene igjen.

Merkelig problem. Har prøvd flere ganger å klokke "litt" for mye, slik at maskinen ikke booter, for så å sette bios til standard. Har ikke opplevd at bios skifter versjon.

Lenke til kommentar
hmm den nyeste biosen i følge asus usa er 1011 ...kjappere ute i europa da? :-)

står dette på asus.de P4C800-E Deluxe 1013 Final (=1013 - 02 Beta)

er det en beta bios da?siden det står beta til slutt..eller er jeg helt dum :yes:

Det betyr at den som er beta er blitt final, ingen endringer, så om du har lagt inn betaen før er det ingen grunn til og flashe på nytt

Slik trur eg det er

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Platen min som inneholder Asus Update er ødelagt så jeg får f*aen ikke oppgradert BIOS, har enda første versjon installert.

Har prøvd å lete etter dette på nettet uten hell, så det jeg lurer på er om noen som har dette kan zippe programmet å maile det til meg?

Har ikke diskettstasjon og har prøvd å lage en bootcd for å oppgradere, men uten hell :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ok, fant programmet og har fått oppdatert BIOS :thumbup:

Men i BIOS står harddisken min som "third IDE Master" og CD/DVD-Rom som "fourth IDE Master" :ohmy:

WTF? :hmm: Jeg har bare en HDD og en CD/DVD-Rom, så jeg skjønner ikke noe av dette :innocent: Må å få si at oppstarten tar uvanlig lang tid etter at dette skjedde, spesielt med tanke på at pc'en min nettopp er formatert og normalt skal vært kjapp i oppstarten :roll:

HELP!

Lenke til kommentar
Ok, fant programmet og har fått oppdatert BIOS :thumbup:

Men i BIOS står harddisken min som "third IDE Master" og CD/DVD-Rom som "fourth IDE Master"  :ohmy:

WTF? :hmm:  Jeg har bare en HDD og en CD/DVD-Rom, så jeg skjønner ikke noe av dette :innocent:  Må å få si at oppstarten tar uvanlig lang tid etter at dette skjedde, spesielt med tanke på at pc'en min nettopp er formatert og normalt skal vært kjapp i oppstarten :roll:

HELP!

6086843[/snapback]

Hvor er disken og CDrom tilkoblet på kortet ditt....se fysisk på det og gi tilbakemeldning. Er det Sata eller ATA (IDE)?

Ellers du må installere de siste chipsett drivere agså , ikke bare Biosen.

Og Bios ver. Du er sikker at du har installert de siste vers. , ikke sant ?

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Jepp, har siste BIOS-versjon 1016. Har også installert alt av drivere som jeg har hentet fra driversiden på asus.com :w00t:  Må sjekke fysisk på HK når jeg kommer hjem fra jobb ;)

6087033[/snapback]

Hvis du har P4C800-E deluxe så er ikke 1016 siste versjon.

På Asus står det Latest Beta Bios versjon 1024.001

Så det er mulig at du installerte ikke den siste. Så kontrollere nøye når du kommer hjem , og eventuelt rette opp i det.

Under POST , så snart Bios viser seg så taster du Pause/Break , da står bilde stille og du kan lese alt som står der. (det står agså inne i Bios bilde men vil bare nevne det.)

Lenke til kommentar

"På Asus står det Latest Beta Bios versjon 1024.001"

Er det 100% trygt å installere betaversjon av Bios? :hmm:

1016.001 var den nyeste bios som Asus Update sa var tilgjengelig for mitt HK.

Ser ikke ut til at den tar med betaversjoner :w00t: Men kan sikkert laste ned 1024.001 og installere den manuelt :whistle:

Lenke til kommentar
"På Asus står det Latest Beta Bios versjon 1024.001"

Er det 100% trygt å installere betaversjon av Bios?  :hmm:

1016.001 var den nyeste bios som Asus Update sa var tilgjengelig for mitt HK.

Ser ikke ut til at den tar med betaversjoner :w00t: Men kan sikkert laste ned 1024.001 og installere den manuelt :whistle:

6087349[/snapback]

Du kan godt ta den 1023 versjonen .

Fra det jeg ser der, er i hvertfall behov for at du oppgradere den Asus Liveapdate utility til siste versjon agså.

Siden versjons nr er ikke det samme med det du allerede har installert er det da viktig å kontrollere versjon nr som Biosen oppgir. Det er det nr som teller.

Det kan hende at det som oppgis som 1016 fra Asus er = 1023 allikevel.

Så vær kritisk før du laster ned.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Jeg har jo etterhvert prøvd alle versjonene, :) og har nå 1016. 1024 lagde bare problemer. Brukte Ezflash til 1024, og update utility til 1016. Det som for meg synes noe pussig er at update utility oppgir 1016 som nyeste alternativ.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...